اینترنت و شبکه, شبکه های اجتماعی, نرم افزار, همه مطالب, واتس اپ

پیام رسان واتساپ چیست

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر به دنبال پاسخ به سوال پیام رسان واتساپ چیست ،هستید ، حتما مطلب آموزشی زیر را مطالعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس بگیرید و با کارشناسان همراه رایانه در ارتباط باشید . در ضمن برای برقراری ارتباط با کارشناسان بایستی شماره فوق را بدون کد و تنها با خط ثابت شماره گیری کنید .

واتساپ  ( WhatsApp ) یا واتس اپ نرم افزاری که ویژگی و کارایی اصلی آن قابلیت پیام رسانی ست .

این نرم افزار به دلیل تنها استفاده از شماره تلفن به نوعی یک پیام رسان مخصوص به حساب می آید که با اتصال خود به اینترنت فعالیت می کند .

پیام رسان اینترنتی واتس اپ می تواند به انجام فعالیت های خود از ارسال و دریافت پیام های کوتاه گرفته تا ارسال و دریافت نامه های بلند بالا بپردازد .

در قابلیت پیام رسانی تلفن های همراه هوشمند ، ارسال و دریافت پیام تا یک حد مشخصی مجاز است ، بیشتر از آن تعداد واحد معین شده نمی توان از کاراکتر ها استفاده کرد .

حل مشکلات با کمک رایانه

بنابراین نرم افزار محبوب ما ، واتس اپ به دلیل نداشتن محدودیت تعداد کاراکتر جایگزین قابلیت پیام رسانی اصلی خود تلفن همراست .

در برنامه واتساپ ایجاد و استفاده از آیدی و یا شناسه کاربری معنا ندارد و کاربران تنها می توانند با افرادی در ارتباط باشند که شماره تلفن آن ها را در برنامه داشته و یا شماره آن ها را جزء مخاطبین خود ثبت کرده اند .

یکی از بهترین ویژگی های پیام رسان واتس اپ این است که علاوه بر ارسال و دریافت پیام های متنی ، افراد می توانند از آن برای ارسال و دریافت پیام های صوتی ، پیام های تصویری ، انواع مختلف فایل و سند استفاده کنند .

برای استفاده از واتساپ تنها به دو جزء مهم و اصلی نیاز داریم : اینترنت و شماره تلفن مخاطبین

برنامه واتس اپ به طور متوسط روزانه به ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام به طور روزانه می پردازد .

توجه کنید که استفاده از اکانت واتس اپ تنها با یک برنامه امکان پذیر است ، در واقع کاربران نمی توانند از یک حساب کاربری به روی دو دستگاه استفاده کنند .

تاریخچه واتساپ

 

تاریخچه واتساپ

تاریخچه واتساپ

حال لازم است سری به گذشته واتساپ بزنیم . شاید برای شما هم جالب باشه که بدانید رشد و تاریخچه یک برنامه پر طرفدار چگونه است ؟

آیا واتس اپی که الان ، در حال حاظر مورد استفاده شماست از همان ابتدای نشر توسط یک نفر توسعه یافته است ؟

در ژانویه ۲۰۰۹ شخصی به نام یان کوم ، اقدام به ساخت برنامه ای کرد که تنها با استفاده از شماره تلفن قادر به ایجاد حساب کاربری در آن بود .

اولین نسخه منتشر شده از واتس اپ  در سال ۲۰۱۰ نسخه ای او اس ( IOS ) این پیامرسان بود که پس گذشت یک سال نسخه اندروید این برنامه منتشر شد .

ویژگی تماس تصویری این نرم افزار در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و پس از گذشت سه سال در سال ۲۰۱۸ میلادی واتس اپ قابلیت حذف دو طرفه پیام به کاربران را ارائه داد .

این برنامه از همان ابتدای کار برای تلفن های هوشمند یک پیام رسان فوری به حساب می آمد که سرعت بالای آن موجب شد طرفداران زیادی را به سمت و سوی خودش سوق دهد .

هم اکنون در سال ۲۰۲۳ میلادی واتساپ توانست کاربرانی بیشتر از ۲ میلیارد نفر را جذب خود کرده و در ۱۸۰ کشور جهان توسعه یافته و مورد استفاده قرار می گیرد .

خرید سهام واتساپ توسط فیسبوک

زمانی که این نرم افزار جزء بزرگترین پیام رسان های اینترنتی به حساب می آمد ، زاکربرگ و شرکت فیسبوک اقدام به خرید این برنامه کردند که در ابتدا با مخالفت موسس واتس اپ رو به رو شدند .

پس از رای زنی های فراوان در۱۹ ام ماه فوریه ۲۰۱۶ شرکت متا یا همان فیسبوک سابق موفق شد که پیام رسان واتساپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کند .

تنها ۴ میلیارد آن به صورت نقدی پرداخت شد و مابقی آن ۱۵ میلیارد دلار دیگر در قالب سهام فیسبوک به مالکان واتس اپ ارائه شد .

پیدایش ویژگی های واتساپ

در سال ۲۰۱۶ پیام رسان واتس اپ اعلام کرد که برنامه دارد استفاده از این نرم افزار را برای همیشه رایگان کند ، اما مدت رایگان بودن آن تنها یک سال طول کشید .

ویژگی های این پیام رسان به حدی کشانده بود که در همان  سال های ابتدایی توانست کاربران زیادی را جذب خود کند ؛ با جذب مخاطب های بسیار امنیت این در برنامه به خطر افتاده بود .

بنابراین در ۶ آپریل ۲۰۱۶ مدیرعامل این واتساپ خبری به عنوان رمز نگاری شدن اطلاعات این برنامه منتشر کرد .

می توان گفت از سال ۲۰۱۶ به طور رسمی تمام های پیام ها و تماس های صوتی و تصویری این برنامه رمزنگاری شده اند و نگرانی ای بابت امنیت اطلاعات کاربران وجود ندارد .

در ادامه مطلب برای شما آموزشی تحت عنوان دانلود و نصب واتس اپ این پیام رسان پرطرفدار ارائه شده است ، که با مطالعه آن می توانید به راحتی برنامه خود را نصب کرده و به ساخت و ایجاد حساب کاربری خود بپردازید .

چنانچه با مطالعه مطلب آموزش نصب واتس اپ باز هم دچار مشکل شدید و به  مشاوره نیاز داشتید ،  کافیست با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون هیچ پیش شماره و کدی و تنها با خط ثابت تماس بگیرید تا از اطلاعات بی نظیر کارشناسان همراه رایانه بهره مند شوید .

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “پیام رسان واتساپ چیست

  1. Yousuf گفت:

    Hello, don’t be tired, I used unofficial WhatsApp and unfortunately my WhatsApp is blocked, please unblock it so that I can use official WhatsApp! Thanks

  2. ۰۹۲۳۳۴۹۰۷۲۶
    ۰۹۲۳۳۴۹۰۸۷۳
    ۰۹۹۶۶۰۹۷۲۳۱ سلام آیا چرا این ست شماره من واتساپ مسدود کرده میشه اینو باز کنی

    1. زهرا سادات شیرازی گفت:

      سلام
      با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس بگیرید تا دوستان به صورت تلفنی شما را راهنمایی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *