آیفون, اندروید, موبایل, همه مطالب

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر درمورد آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی علاقه مند هستید که بیشتر بدانید، کافیه شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ از تلفن ثابت بدون کد(تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست )تماس بگیرید تا کارشناسهای همراه رایانه خیلی سریع در مورد این مسئله برای شما توضیح دهند.

درصورتی که یک خط ثابت ندارید مطلب تماس بامشاورین همراه رایانه رو مطالعه کنید.

در دنیای امروزه فیلمبرداری با موبایل یکی از راه های آسان و ارزان برای خلق آثار سینمایی و حرفه ای است. اما برای حرفه ای تر شدن فیلم های شما باید یه سری نکات فنی و هنری را رعایت کنید.

همراه رایانه در این مقاله قصد دارد به شما فیلمبرداری حرفه ای با گوشی را آموزش دهد، با همراه رایانه همراه باشید.

 

حل مشکلات با کمک رایانه

چگونگی فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

یکی از پرکاربردترین قابلیت های گوشی ضبط فیلمبرداری و عکاسی می باشد. از آنجایی که گوشی های هوشمند همیشه در دسترس هستند و کار با آنها آسان است، پس می توانند گزینه خوبی برای فیلمبرداری حرفه ای باشند.

 

چگونگی فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

چگونگی فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

فیلمبرداری با گوشی نیازمند اطلاعات و تکنیک های اصلی و نکاتی می باشد که با اجرای آنها می توانید یک فیلمبرداری حرفه ای با گوشی را تجربه کنید. برای فیلمبرداری با گوشی نیازمند ابزار خاصی ندارید، تنها با داشتن یک موبایل با دوربین و کیفیت بالا کافی است. در این وسط ابزارهایی هم هستند که در جهت بهبود کیفیت نهایی ویدیو به شما کمک می کنند.

در فیلمبرداری عادی دقیقا تصاویری ثبت می شوند که مردم با چشماشون آن را می بینند، اما در فیلمبرداری حرفه ای با ابزار و نکات ویژه ای تصاویر ضبط می شوند و از حالت عادی در می آید، این ساده ترین تعریفی است که از یک فیلمبرداری حرفه ای می توان ارائه داد.

۱۰ مورد از نکات فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

اکنون ما در این قسمت از مقاله همراه رایانه قصد داریم به ۱۰ مورد از نکات ساده و کاربردی که در فیلمبرداری حرفه ای بکارتان می آید و می توانید با انجام آنها یک فیلمبرداری شیک و حرفه ای داشته باشید، بپردازیم.

 

۱۰ مورد از نکات فیلمبرداری با گوشی

۱۰ مورد از نکات فیلمبرداری با گوشی

۱. انتخاب جهت مناسب برای  فیلمبرداری حرفه ای با گوشی  

با اینکه قرار گرفتن گوشی در حالت افقی باعث جذابیت و کیفیت دوچندان در آن فیلم می شود، اما این موضوع نسبت به سوژه و مکان نسبی است. برنامه هایی مانند یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام به دلیل داشتن ویدیوهای کوتاه جهت عمودی را برای فیلمبرداری می طلبند. بنابراین باید محتوا را متناسب با برنامه ای که قصد دارید، در آن فعالیت کنید، ضبط کنید.

۲. نور پردازی گوشی برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

نور خوب و مناسب یکی از بهترین راه ها برای فیلمبرداری حرفه ای و با کیفیت بحساب می آید. اگر در جایی قرار دارید که وضعیت روشنایی و نور مناسبی ندارد، می توانید از نزدیکی پنجره با نور طبیعی عکاسی کنید.

 

انتخاب نور پردازی مناسب

انتخاب نور پردازی مناسب

گاهی نور خوب می تواند سوژه را بهتر از آنچه هست نشان دهد و گاه می تواند همه چیز را خراب کند. پس فراموش نکنید که نور خوب و مناسب می تواند نقش مهمی در کیفیت و نمای فیلم شما ایفا کند.

۳. تمیز بودن لنز برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

شاید گاهی اوقات موقع فیلمبرداری متوجه کثیف و تار بودن لنز دوربین نباشیم و با خود می گوییم چرا فیلم یا عکس تارشده و بی کیفیت است. همیشه قبل از فیلمبرداری یا عکس گرفتن از سوژه ای لنز دوربین گوشی خود را حتما با دستمال عینک پاک کنید تا بتوانید بصورت شفاف و با کیفیت فیلم برداری کنید.

۴. پرهیز از زوم کردن برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

گاهی اوقات پیش آمده است که سوژه از شما دور بوده و دلتان می خواهد برای فیلمبرداری روی آن زوم کنید. اما این نکته را بدانید که هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت فیلمهای ویدیویی خود را پایین آورده اید.

تا حد ممکن از قابلیت زوم کردن در هنگام فیلمبرداری استفاده نکنید و در عوض سعی کنید به سوژه نزدیک شوید.

۵. انتخاب نور پس زمینه برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

موقع فیلمبرداری در شب باید از نور پس زمینه شدید دوری کنید. در این مورد باید بگوییم ممکن است شما هنگام فیلمبرداری با نور پس زمینه شدید، افراد و چهره های آن ها را ببینید، ولی دوربین گوشی های هوشمند معمولا افراد یا سوژه را بصورت تاریک نشان می دهد و فیلم خوبی از آب در نمی آید.

برای جلوگیری از این وضعیت، سعی کنید تنظیم اولیه نور را در نظر بگیرید و با حرکت به اطراف یا حرکت دادن سوژه به سمت نور، وضعیت نور پس زمینه را بهبود ببخشید.

۶. استفاده از سه پایه برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی  

یکی از مواردی که باعث می شود فیلمبرداری شما با کیفیت بالا انجام شود، استفاده از سه پایه بعنوان ثابت نگه داشتن گوشی هنگام فیلمبرداری است.

استفاده از سه پایه برای فیلمبرداری

استفاده از سه پایه برای فیلمبرداری

سه پایه باعث می شود که دیگر فیلم دچار لرزش نباشد و در کادر خود ثابت بماند، در نتیجه با یک فیلمبرداری حرفه ای با کیفیت بالا روبرو می شوید.

بعضی از سه پایه های دوربین امکان نگه داری گوشی را دارند، و همچنین می توانید از سه پایه های مخصوص گوشی های هوشمند استفاده کنید.

 

۷. کادر بندی مناسب برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

هنگام فیلمبرداری کادر بندی مناسب را فراموش نکنید. برای جالب تر شدن صحنه بصری بهتر است کادر را با سوژه خود پر کنید، یا آن را کمی خارج از مرکز قرار دهید.

کادر بندی مناسب فیلمبرداری

کادر بندی مناسب فیلمبرداری

در اکثر تنظیمات دوربین گزینه خطوط راهنمای افقی و عمودی را دارند که می توانید آن را فعال کنید.

یکی از ابزارهای خوب و ویژه کادر بندی قانون یک سوم است. به این صورت که عناصر مهم یک عکس در طول یک شبکه ۳ در ۳ قرار داده می شوند و تصویر به ۹ قسمت تقسیم می شود.

۸. قابلیت اسلوموشن برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

امروزه به دلیل پیشرفت در تکنولوژی قابلیت اسلوموشن در موبایل ها پیدا می شود. هر نوع ویدیویی که انجام می دهید، این قابلیت رو دارد که، بصورت اسلوموشن و آهسته ضبط شود. فیلمبرداری بصورت اسلوموشن مخصوصا از طبیعت برای بیننده به صورت آهسته خیلی زیبا، جذاب و دلنشین است. پس در هنگام فیلمبرداری در حد امکان از این قابلیت منحصر به فرد استفاده کنید.

 

۹. گرفتن دیتیل شات برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

به این منظور که باید محیط یا مناظر اطراف خود را خوب بررسی کنید و از قسمتهای زیبا و دیدنی تصویر برداری کنید، در بین فیلم نهایی تون قرارش بدید. این کار فیلم شما رو دیدنی و با کیفیت تر می کند.

۱۰. کیفیت صدا برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی 

هنگام ضبط کردن ویدیو در گوشی هوشمند خود به کیفیت صدا توجه داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است میکروفن صدا را به اشتباه مسدود کرده باشید و حواستان نباشد و با یک ضبط ویدیویی بدون صدا مواجه شوید.

 

کیفیت صدا برای فیلمبرداری

کیفیت صدا برای فیلمبرداری

برای ضبط صدا به صورت حرفه ای بهتر است یک میکروفن کوچک خریداری کنید. میکروفن می تواند به صورت مستقیم به گوشی شما وصل شود تا یک فیلمبرداری با صدای حرفه ای دریافت کنید.

 

 

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی شیائومی

در آموزش فیلمبرداری با گوشی شیائومی شما می توانید به تنظیمات دوربین رفته و به المان های آن مسلط شوید. وضوح دوربین دیجیتال را حتما بررسی کنید و مطابق با سبک ویدیویی خود آن را تنظیم کنید.

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی شیائومی

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی شیائومی

 

یکی از ویژگی های جذاب و منحصر به فرد در گوشی های شیائومی قابلیت Dual video است. به کمک این قابلیت شما می توانید به صورت همزمان با دوربین جلو و عقب فیلمبرداری کنید. اگر در نور کم یا شب قصد فیلمبرداری دارید، حتما حالت شب آن را فعال کنید.

 

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ با تنوع دوربین هایی که دارند، با انجام تنظیمات آن ها و با استفاده از قابلیتهاشون می توانید ویدیوهای جذابی را بسازید.
یکی از کاربردهای دوربین سامسونگ، قابلیت Live Focus آنها است.

 

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی سامسونگ

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی سامسونگ

این حالت برای فیلمبرداریهای پرتره یک گزینه عالی می باشد. نکته ای که در حین فیلمبرداری در گوشی های سامسونگ وجود دارد، باید فاصله سوژه از دوربین مناسب باشد تا سوژه تار نشود.

 

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی آیفون

قبل از فیلمبرداری با گوشی آیفون حتما جدیدترین نسخه ios را نصب کنید. یا اینکه باید گوشی خود را بروز رسانی کنید تا جدیدترین امکانات دوربین را در اختیار داشته باشید.

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی سامسونگ

آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی آیفون

برای فیلمبرداری با گوشی آیفون تنها کافیست تا دوربین را باز کنید و از آنجا گزینه دوربین را انتخاب کنید.

برای شروع هم روی دایره قرمز رنگ ضربه بزنید و در انتها نیز برای ذخیره روی مربع قرمز ضربه بزنید.

نتیجه گیری

در این مقاله از همراه رایانه سعی شد از تعریف جامع و کاملی از آموزش فیلمبرداری حرفه ای با گوشی را داشته باشیم، در ادامه از این مطلب به ۱۰ مورد از نکات فیلمبرداری حرفه ای اشاره کردیم. در پایان این مقاله نیز به نحوه فیلمبرداری حرفه ای در ۳ مدل گوشی شیائومی، سامسونگ و آیفون پرداختیم. امیدواریم این مقاله از همراه رایانه برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد، در صورت هرگونه سوال و مشکلی شما می توانید از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ با مشاوران همراه رایانه در ارتباط باشید.

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *