آیفون, اندروید, اینترنت و شبکه, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

آموزش فیلم برداری با گوشی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر شما علاقه مند به آموزش فیلم برداری با گوشی هستید و دوست دارید و  که بدانید چجوری با گوشی خود فیلم برداری کنید این مقاله قصد دارد به شما آموزش فیلم برداری با گوشی را آموزش دهید ، اگر در این رابطه با مشکلی مواجه شدید یا سوالی در این رابطه داشتید میتوانید شماره  ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ رو بدون کد و با تلفن ثابت شماره گیری کنید ( تماس با موبایل   ممکن نیست )تا کارشناسان همراه رایانه مشکل یا سوال شما را برطرف کنند .

 

اگر در نزدیکی خود به تلفن ثابت دسترسی ندارید می توانید ، همراه رایانه برای شما یک راه حل پیدا کرده است .

شما میتونید با لمس مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه مطلب را مشاهده کنید و از طریق موبایل با ما در ارتباط باشید .

 

حل مشکلات با کمک رایانه

 

 فیلم برداری با گوشی برای چه کسانی است ؟

فیلم برداری و عکاسی ، یکی از پر کاربرد ترین قابلیت‌ های گوشی های هوشمند است . 

 

فیلم برداری با گوشی برای چه کسانی است

فیلم برداری با گوشی برای چه کسانی است

گوشی های هوشمند به دلیل دردسترسی راحت و قابلیت حمل آسان از بهترین گزینه فیلم‌ برداری برای تمامی افراد تازه کار و حتی حرفه ای به حساب می‌ آید.

تمام افراد از جمله کسب و کارهای آنلاین ولاگرها ، بلاگرها و هر فرد دیگری که می خواهد یک فیلم حرفه ای را با گوشی ضبط کند باید از یکسری تکنیک های گوشی برای فیلم برداری حرفه ای و یکسری شناخت ها در ارتباط با پتانسیل هایی که یک گوشی برای فیلم برداری دارد را اطلاع داشته باشند .

اگر شما بلاگر هستید یا کسب و کار مجاری دارید و قصد تولید محتوای ویدیویی باکیفیت دارید ، برای اینکار باید یکسری نکات ضروری و مفید را رعایت کنید که همراه رایانه در این مقاله به شما کمک می‌کند بتوانید با گوشی به طور حرفه ای فیلم بگیرید .

 

 

۱۴ نکته مهم که برای آموزش فیلم برداری با گوشی باید بدانید 

معمولاً ترفند هایی که برای عکاسی و فیلمبرداری ، باکیفیت و حرفه‌ای به کار برده می‌شوند ، تفاوت زیادی باهم ندارند . 

۱۴ نکته مهم که برای آموزش فیلم برداری با گوشی باید بدانید 

۱۴ نکته مهم که برای آموزش فیلم برداری با گوشی باید بدانید

فرد بلاگر یا هر فرد دیگری که که قصد دارد محتوای ویدیویی با کیفیت برای خود تهیه کند باید مواردی همچون ترکیب بندی درست ، انتخاب زاویه و جهت مناسب ، و … را رعایت کند ، تا به هدف خود بتواند به درستی برسد .

همچنین برای دستیابی به ویدیوهای باکیفیت و فیلمبرداری حرفه‌ ای با گوشی لازم است با قوانین اساس عکاسی را چند مورد از آن ها در بالا ذکر شد ، آشنا باشید . و در نهایت بتوانید روی ویدیوی خود یک ادیت مناسب را اجرا کنید . 

تمام اینکار ها با آزمون و خطا ایجاد می شود که در ادامه به ۱۰ نکته ضروری و مفید اشاره کرده‌ایم تا بتوانید با گوشی به طور حرفه ای فیلم بگیرید .

 

۱-  جهت مناسب برای فیلم برداری با گوشی

داشتن جهت یکی از آموزش های فیلم برداری با گوشی است ، بعضی از افراد بر این باورند که باید گوشی را فقط عمودی فیلم برداری کرد یا افقی فیلم برداری شود اما همه این ها بسته به سوژه یا مکان نسبی اینکه بسیاری بر این باورند که ضبط دارد . 

جهت مناسب برای فیلم برداری با گوشی

جهت مناسب برای فیلم برداری با گوشی

همچنین یکی دیگر از موضوعات این است که شما در کدام پلتفرم میخواهید ویدیو خودرا به اشتراک بگذارید .

برای مثال در اینستاگرام بهتر است جهت فیلم به صورت عمودی باشد ، اما در برنامه ای مثل یوتیوب بهتر جهت فیلم به صورت افقی باشد .

 اگر نیاز به استفاده از فیلم بر روی پلتفرم‌های مختلف با جهت‌های مختلف دارید، می‌توانید با ابزارهایی مانند Cross Clip جهت ویدیوی افقی را به‌سرعت به عمودی با بلعکس تبدیل کنید .

 

۲- بررسی تنظیمات دوربین گوشی 

یکی دیگر از نکات آموزش فیلم برداری با گوشی بررسی تنظیمات دوربین گوشی است ، با اینکه دوربین های گوشی به اندازه دوربین های عکاسی پیشرفته نیستند ، اما شما می‌ توانید تنظیمات دوربین گوشی خود را با چند حرکت برای ضبط با کیفیت بالاتر تنظیم کنید .

 

 برای مثال در آیفون یا گوشی سامسونگ و … می‌توانید

  • به تنظیمات گوشی خود بروید .
  • از تنظیمات به Camera بروید .
  • مواردی مثل فرمت‌ها، پیکسل‌ها و FPS را تغییر دهید .

همه موارد باید در بالاترین عدد خود باشند . 

در این لحظه به این نکته توجه داشته باشد که ضبط با کیفیت ۴K بسیار وسوسه‌ انگیز است ؛ اما این نوع ویدیوها حجم فایل قابل‌ توجهی دارند و ممکن است فشار زیادی به CPU بیاورند و در حین ویرایش به دلیل نرخ فریم بالا، دچار مشکل شوند .

 

۳ –  زوم دوربین گوشی در حال فیلم برداری 

 

زوم دوربین گوشی در حال فیلم برداری 

زوم دوربین گوشی در حال فیلم برداری

گاهی اوقات از سوژه خود دور هستید و نمی‌ توانید به سوژه نزدیک شوید ، ممکن است به فکر زوم کردن دوربین گوشی روی آن سوژه باشید ؛ اما باید به این نکته توجه کنید که شما هرچه بیشتر زوم کنید ، کیفیت فیلم‌های ویدیویی خود پایین تر می آیند . تا حد ممکن از ویژگی زوم گوشی استفاده نکنید .

 

۴– نورپردازی را کنترل کنید .

نور خوب یکی از مهم ترین دلایل برای ارتقا کیفیت ویدیو است ، حتی اگر منبع آن نور طبیعی‌ ای باشد که از پنجره می‌آید .
این نکته به خاطر بسپارید که اگر شما دارای یک نور خوب باشید ، نور می تواند نقش مهمی در کیفیت فیلم شما ایفا کند .

گاهی اوقات یک نور خوب می‌تواند سوژه را آنچه که هست بهتر نشان دهد ، اما بعضی اوقات هم با یک نور پردازی اشتباه و غیر مدیریتی می‌تواند همه‌چیز را به نابودی بکشد .‌
اگر وضعیت روشنایی و نوری که در آن قرار دارید ، مناسب نیست ، می‌توانید در نزدیکی پنجره با نور طبیعی عکاسی کنید یا از منابع نور مصنوعی مطلوب مثل رینگ‌لایت‌ها کمک بگیرید .

 

۵- نور پس‌ زمینه مناسب برای فیلم برداری با گوشی

 

نور پس‌ زمینه مناسب برای فیلم برداری با گوشی

نور پس‌ زمینه مناسب برای فیلم برداری با گوشی

زمانی که میخواهید فیلمبرداری در شب را باید از نور پس‌زمینه شدید اجتناب کنید. ممکن است شما بتوانید افراد و چهره‌های آن‌ها را هنگامی که نور پس‌زمینه شدید است ببینید اما دوربین گوشی‌های هوشمند معمولاً نمی‌تواند فیلم را با نور شدیدی که یک چهره تاریک را نشان می‌دهد، به خوبی پخش کنند.

برای جلوگیری از این وضعیت، سعی کنید تنظیم اولیه نور را در نظر بگیرید. وقتی در حال ضبط کردن هستید، می‌توانید با حرکت به اطراف یا حرکت دادن سوژه به‌گونه‌ای که رو به نور باشد، وضعیت نور پس‌زمینه را بهبود ببخشید.

بعضی اوقات برخی از برنامه‌ های دوربین اثرات نور پس‌ زمینه را کاهش می‌دهند ، شکا باید خودتان در زمان فیلم برداری این نکات را رعایت کنید .

 

۶ – کادر مناسب برای فیلم برداری با گوشی

کادر را با سوژه خود پر کنید یا آن را کمی خارج از مرکز قرار دهید برای اینکه صحنه بصری جالب‌تری ایجاد کنید .

برای این کار با آزمون‌ و‌ خطا متوجه می شوید که چه چیزی بهتر به نظر می‌رسد .

اگر به تنظیمات دوربین بروید ، اکثر برنامه‌ های دوربین گوشی گزینه ای دارند کن خطوط راهنمای افقی و عمودی (gridlines) است شما می‌توانید آن را فعال کنید .

یکی محبوب‌ترین ابزاری که میتوان برای کادر بندی از آن استفاده کرد کادربندی «قانون یک سوم» است ، عناصر مهم را در طول یک شبکه ۳ در ۳ قرار دهید ؛ به‌ این‌ صورت تصویر به ۹ قسمت تقسیم می‌شود .

و نکته مهم دیگر برای اطمینان از اینکه کیفیت فیلم به‌‌ دلیل برش کاهش پیدا نکند ، به فاصله‌ ی دوربین با سوژه دقت کنید .

 

۷ – کیفیت صدا در فیلم برداری با گوشی

وقتی شما میخواهید یک ویدیو عالی با گوشی هوشمند خود بگیرید و تمرکز زیادی را بر روی فیلم برداری با گوشی میزارید ، ممکن است کیفیت صدا را فراموش کنید . زمانی هم وجود دارد که ممکن است به اشتباه میکروفون خود را مسدود کرده و صدا را به کلی مخدوش کنید .
برای ضبط یک ویدیو حرفه ای بهتر است در اولین حرکت به فکر خرید یک میکروفون کوچک باشید . زیرا که میکروفون می‌تواند مستقیماً به تلفن هوشمند شما متصل شود تا صدایی شبیه به یک دوربین حرفه‌ای دریافت کنید .

 

۸- سه‌ پایه برای فیلم برداری با گوشی

یک فیلم خوب فیلمی است که بدون لرزش باشد پیس اگر شما میخواید یک فیلم خوب با کیفیت بالا ضبط کنید ، سه‌پایه یکی از موارد ضروری است که باید آن را تهیه کنید .
زیرا که سه پایه نه تنها تضمین می کند که سوژه در کادر باقی بماند ، بلکه این وسیله به حذف لرزش ویدیویی که می‌تواند تجربه بیننده را مختل کند نیز کمک می‌کند .

بسیاری از سه پایه‌ های دوربین امکان نگه‌ داری از دستگاه تلفن همراه را نیز دارند ؛ اما اگر فقط یک گوشی دارید که می‌خواهید کار را با آن تمام کنید ،‌ می‌توانید از سه پایه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده کنید .

 

۹ – ادیت حرفه‌ای برای فیلم برداری حرفه ای با گوشی

پس از اینکه تمام کارهای بابا انجام دادید و نکات مهم گفته شده را اجرا کردید برای داشتن یک فیلم حرفه ای نوبت به مهم ترین پخش یک ویدیو حرفه ای می رسد که یا انجام آن تیر آخر و مهم ترین کار را انجام دهید ‌.
همه ما می‌دانیم که کلیپ‌ های جذابی که ما در شبکه‌ های اجتماعی نظرمان را جلب می‌کند تنها به مهارت عکاس و زیبایی سوژه برنمی‌گردد . ویرایش سلفی‌ها و اعمال تغییرات ضروری که نتوانسته‌ ایم در حین عکاسی به آن‌ها دست پیدا کنیم ، بخش مهمی از روند دستیابی به یک فیلم حرفه ای است .

توصیه می‌ کنیم مهارت‌های خود را در زمینه ویرایش فیلم‌ها بالا ببرید و از بهترین برنامه‌های ساخت و ادیت فیلم اندروید و iOS کمک بگیرید .

 

۱۰ – تمیز بودن لنز دوربین برای فیلم برداری با گوشی

بعضی اوقات با وجود کثیفی و تر بودن لنز چون به آن عادت کردیم ، که متوجه این نکته ی ساده نباشیم .

بهترین وسیله برای پاک کردن اصولی لنز دوربین ، دستمال عینکه . اگه یه تصویر با کیفیت واقعی دوربینتون میخواهید، به هیچ وجه لنز موبایلتون رو با تیشرت ، دستمال کاغذی ، حوله یا وسایل دیگه پاک نکنید. یه بار دستمال عینک رو امتحان کنید و متوجه تغییر کیفیت تصویرتون بشید .

 

۱۱- تغییر فوکوس در فیلم برداری با گوشی

زمانی که شما دارید فیلمبرداری میکنید ، بهتر است که برای چند ثانیه اول بر روی موضوعی فوکوس کنید و بعد با یه تاچ یا لمس ساده روی موبایل ، عمق بیشتری رو به مخاطب نشون بدید .

با این تکنیک، مخاطب شما احساس راحتی بیشتری با ویدیوی شما میکنه و این حس رو دریافت میکنه که شما دارید همه جا رو به او نشون میدید و مخاطب میتونه کل محیط رو ببینه و درک کند .

 

۱۲- استفاده از اسلوموشن در فیلم برداری با گوشی

در حال حاضر با پیشرفت چشم گیری گوشی های هوشمند میتوان قابلیت های متنوع دوربین های موبایل را دید ، یکی از این آپشن ها ، آپشن فیلمبرداری اسلوموشن در موبایل است .

هر نوع محتوای ویدیویی ای که ضبط میکنید ، میتواند که حالت فیلمبرداری آهسته یا همون اسلوموشن را داشته باشد.

در فیلم برداری با گوشی ازطبیعت بهترین کار برای تصویر برداری به شکل اسلوموشن است و به کلیپ هاتون ربط بدید . دیدن صحنه هایی از طبیعت ، همیشه برای بیننده میتواند جذاب و آرامش بخش باید . خصوصا اگر بتوانید قابلیت فیلمبرداری آهسته رو به نحو احسن به کار ببرید .

 

۱۳ – استفاده از استاپ لایزر در فیلم برداری با گوشی

سعی کنید که موقع ضبط ویدیو به هیچ عنوان راه نرید مگر اینکه استاپ لایزر داشته باشید یا اینکه اگر ویدیوی شما طوری است که باید محیط نشون داده شود، میتوانید بایستید و از پنینگ استفاده بکنید که هم تصویرتون لرزش نداشته باشه و هم اینکه اطرافتون رو خوب نشون داده باشید .

 

۱۴- عجله در فیلم برداری با گوشی 

برای ضبط یه محتوای ویدیویی حرفه ای ، زمان رو برای لحظاتی کنار بگذارید و تمام تمرکزتون روی این باشه که زاویه های مناسب و سوژه های خوب رو پیدا کنید و در نهایت باطمانینه زیاد ، ازش فیلمبرداری کنید .

با این روش خودتون هم از فیلمبرداری لذت میبرید ، پس آرامش و صبر از اصولیه که شاید تو فیلمبرداری کمتر بهش توجه شود .

 

سخن پایانی …

در این مطلب همراه رایانه برای شما نحوه‌ی فیلم برداری با گوشی را توضیح داده است ، اگر شما بازهم سوالی در این رابطه داشتید و یا در موضوعی به مشکل خوردید و نیاز به توضیحات بیشتری داشتید ، می توانید با کارشناسان همراه رایانه جهت رفع مشکل خود با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و پیش شماره و با تلفن ثابت ارتباط بر قرار کنید .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *