اندروید, ثبت نام سامانه ها, سامانه ها, موبایل, همه مطالب

غیرفعال شدن رجیستری گوشی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل غیرفعال شدن رجیستری گوشی مواجه شدید، کافیست شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را از طریق تلفن ثابت و بدون کد ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست) شماره گیری کنید تا کارشناسان همراه رایانه خیلی سریع مشکل شما را برطرف کنند .

درصورتی که خط ثابت ندارید مطلب تماس بامشاورین همراه رایانه را مطالعه کنید .

 

معنی رجیستری موبایل در این دوره و زمانه دیگر برای هیچ فردی گنگ نیست. اجازه دهید خلاصه بگویم که طرح رجیستری گوشی یک راه حل عالی جهت جلوگیری از ورود گوشی های غیر قانونی به داخل کشور است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معنی و مفهوم گوشی رجیستر نشده و همچنین به بررسی مشکلات گوشی رجیستر نشده بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

حل مشکلات با کمک رایانه

رجیستری گوشی به چه معناست و چرا باید آن را فعال کرد؟

واژه رجیستری به معنای ثبت است و دلیل مهم انجام آن، مدیریت بازار تلفن های همراه است تا از ورود غیر قانونی موبایل به کشور جلوگیری شود. این طرح توسط وزارت صمت اجرا و سامانه همتا نیز آن را انجام می‌دهد.

رجیستری گوشی به چه معناست و چرا باید آن را فعال کرد؟

رجیستری گوشی به چه معناست و چرا باید آن را فعال کرد؟

برای ثبت در سامانه همتا به دریافت کد همتا احتیاج دارید. پس بایستی برای هر تلفن همراه هوشمند، یک کد همتا دریافت کرده تا موبایل شما برای دریافت سیگنال از سیم کارت شما فعال شود.

چنانچه گوشی شما در سامانه همتا رجیستری نشود، امکان دارد با قطع سرویس دهی سیگنال های مخابراتی به سیم کارت خود، روبرو شوید. این سامانه از فروش گوشی های غیرقانونی جلوگیری می‌کند و گوشی را به نام دارنده ثبت می‌کند.

اجرای طرح رجیستری در کاهش قاچاق گوشی نقش بسزایی دارد. چون ورود موبایل بایستی از راه گمرک انجام شود تا بتوان گوشی را در این سامانه فعالسازی کرد.

حال اگر برایتان سوال شده که چگونه رجیستری گوشی در سامانه همتا شکل میگیرد، با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ دهیم و چگونگی رجیستری گوشی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

چگونه رجیستری گوشی را فعال کنیم؟

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با نحوه انجام رجیستری آشنا کرده و مراحل انجام آن را به طور کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه رجیستری گوشی را فعال کنیم؟

چگونه رجیستری گوشی را فعال کنیم؟

هرکاربری می‌تواند گوشی خود را در سامانه همتا ثبت کند که برای انجام آن چند راه حل موجود است و شما خیلی آسان می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

۱. فعال شدن رجیستری گوشی به کمک کد USSD

اولین روش برای رجیستری تلفن همراه، استفاده از کد USSD است. این روش راحت ترین روش رجیستری گوشی میباشد. چون در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آن را انجام دهید.

برای استفاده از این کد جهت فعالسازی تلفن همراه هوشمند خود بایستی ابتدا کد *۷۷۷۷# را شماره گیری کنید.

شماره گیری کد #۷۷۷۷*

شماره گیری کد #۷۷۷۷*

سپس عدد ۲ را انتخاب کنید تا گوشی شما شروع به فعالسازی کند.

انتخاب نمودن گزینه ۲

انتخاب نمودن گزینه ۲

در گام بعدی باید شماره ۱۵ رقمی IMEL موبایل را وارد کنید. برای اینکه بتوانید کد IMEL را پیدا کنید، دو راه وجود دارد.

وارد کردن شماره ۱۵ رقمی IMEL

وارد کردن شماره ۱۵ رقمی IMEL

۱.سراغ جعبه گوشی بروید، این کد روی جعبه گوشی قابل مشاهده است.

۲.کد *#۶۰# را در صفحه شماره گیری گوشی وارد کنید.

توجه داشته باشید که گوشی هایی که دو سیمکارت دارند دارای دو کد IMEL هستند که یکی برای سیمکارت ۱ و دیگری برای سیمکارت ۲ میباشد.

حال پس از وارد کردن شماره ۱۵ رقمی IMEL ، لازم است شماره تلفن همراه خود را ثبت کرده و سپس کد رجیستری گوشی را وارد کنید.پس از اتمام این مراحل گوشی شما فعالسازی می‌شود.

 

۲. رجیستری تلفن همراه در اپ همتا

استفاده از اپ سامانه همتا، راه دیگری است که به کمک آن می‌توانید تلفن همراه هوشمند خود را فعالسازی کنید.

این اپ قابلیت دانلود و اجرا برای سیستم عامل های اندروید و ios را دارد و هر کاربری با هر مدل گوشی همراهی می‌تواند آن را نصب کرده و استفاده کند‌.

در گام نخست لازم است گزینه فعالسازی را انتخاب کرده و بعد شماره ۱۵ رقمی IMEL موبایل خود را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره ۱۵ رقمی و سپس کد فعالسازی، گوشی شما به آسانی رجیستری می‌شود.

 

۳. رجیستری گوشی همراه در سامانه همتا

راه دیگری که برای انجام رجیستری گوشی وجود دارد، این است که از سایت سامانه همتا کمک بگیرید. برای استفاده از این روش کافیست وارد سامانه همتا به نشانی hamta.ntsw.ir شوید و به بخش فعالسازی تلفن همراه بروید.

سپس اطلاعاتی که این سامانه از شما می‌خواهد را وارد کرده تا بتوانید گوشی خود را به راحتی رجیستری کنید. چنانچه گوشی هوشمند شما دارای دو سیمکارت است، کافیست فقط یکبار رجیستری را انجام دهید تا تلفن همراه شما فعالسازی شود.

با وارد کردن شماره ۱۵ رقمی IMEL گوشی خود، هر دو سیمکارت فعال می‌شوند و دیگر لازم نیست این مراحل را برای هردو سیمکارت طی کنید.

 

سوالات متداول در مورد رجیستری گوشی

تعداد زیادی از شرکت ها با اجرای طرح رجیستری خدماتی را در این حوزه ارائه داده اند ولی با این وجود ممکن است پرسش هایی در رابطه با رجیستری موبایل برای شما بوجود بیاید که در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بعضی از این پرسش ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول در مورد رجیستری گوشی

سوالات متداول در مورد رجیستری گوشی

 

۱. کد فعالسازی همتاچیست؟

این سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است که در این بخش پاسخ آن را به شما عزیزان ارائه میدهیم. این کد یک کد ۶ رقمی میباشد که چنانچه می‌خواهید گوشی خود را رجیستری کنید به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

این کد روی کارت گارانتی و یا جعبه موبایل هایی که از طریق شرکت های معتبر وارد میشوند، درج شده است که دیگر لازم نیست شما آن را دریافت کنید.

 

۲. علت یکبار مصرف بودن کدهای فعالسازی چیست؟

کدهای رجیستری به کدهای یکبار مصرف معروف هستند و این یعنی فقط یکبار می‌توانید از این کد استفاده کنید و چنانچه زمان کمی از ارسال آن گذشته باشد، دیگر قادر به استفاده آن نخواهید شد.

 

۳. آیا استفاده از یک کد رجیستری برای موبایل های دیگر ممکن است؟

کدهای رجیستری هماهنگ با کد ۱۵ رقمی IMEL ارسال میشود و فقط برای موبایلی که کد ۱۵ رقمی آن وارد شده است میتوان استفاده کرد. چنانچه برای موبایل دیگری استفاده شود، فعالسازی آن ممکن نخواهد بود.

 

۴. فعالسازی موبایل های دوسیمکارته به چه صورت است؟

اگر موبایل شما دارای دو سیمکارت باشد، شما می‌توانید با فعالسازی یک کد ۱۵ رقمی IMEL هر دو سیمکارت را رجیستری کنید و دیگر لازم نیست به صورت مجزا هر دو سیمکارت را رجیستری کنید.

 

۵. آیا رجیستری برای گوشی های آمریکایی مانند گوشی های اپل و بلک ممکن است؟

چنانچه گوشی های ذکر شده از طریق قانونی وارد کشور شده باشند، می‌توانید با استفاده از سامانه همتا آن را رجیستری کنید.

 

۶. هزینه رجیستری کردن گوشی به چه صورت است؟

رجیستری تلفن همراه هزینه ای ندارد و به طور کاملا رایگان انجام می‌شود. اگر فروشنده از شما برای رجیستری گوشی هزینه ای بخواهد، بایستی از پرداخت آن صرف نظر کنید چون وزارت صمت انجام رجیستری تلفن همراه را کاملا رایگان اعلام کرده است.

 

۷. فعالسازی موبایلی که غیرفعال است، چطور انجام میشود؟

چنانچه تلفن همراه خود را در سامانه همتا فعال نکرده اید، با ورود به این سامانه می‌توانید فعالسازی آن را انجام دهید. توجه داشته باشید که فعالسازی یک موبایل در صورتی ممکن است که پیشتر آن را در سامانه همتا فعال نکرده باشید.

 

۸. آیا گوشی دست دومی که می‌خریم به رجیستری نیاز دارد؟

رجیستری و کد فعالسازی دریافتی در گوشی های دست دوم با گوشی های نو کمی فرق می‌کند. جهت فعالسازی گوشی دست دوم خود بایستی از فروشنده موبایل بخواهید ثبت انتقال مالکیت گوشی را داشته باشید و کد جدید برای فعالسازی را از او دریافت کنید.

 

۹. شرکت های ارائه تلفن های همراه کد فعالسازی را در کجا قرار می‌دهند؟

شرکت های زیادی به نام شرکت های گارانتی کننده در حال فعالیت هستند. کد های فعالسازی تلفن های همراه توسط این شرکت ها روی کارت گارانتی و یا جعبه گوشی درج میشوند.

 

نتیجه گیری

دراین مقاله سعی کردیم  به مشکل غیر فعال شدن رجیستری گوشی و راه های رفع آن بپردازیم. چنانچه در مورد رجیستری گوشی خود باز هم دچار مشکل شدید و یا  سوالی برایتان پیش آمد، میتوانید با کارشناسان همراه رایانه که به صورت شبانه روزی پاسخگو میباشند، ازطریق تلفن ثابت و بدون کد با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس حاصل نمایید تا کاملا شما را راهنمایی کنند. توجه داشته باشید که تماس از طریق موبایل مقدور نمیباشد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و مشکل غیرفعال شدن رجیستری گوشی شما حل شده باشد. سپاس از نگاه گرمتان 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *