اندروید, سخت افزار, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

حل مشکلات با کمک رایانه               

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی می توانید با رفتن به قسمت سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) بدون کد و مستقیم در ارتباط باشید البته به این دقت داشته باشید که سایت همراه رایانه لینک آموزش درباره چگونه تماس با موبایل خود را برایتان گذاشته است ( تماس با مشاورین همراه رایانه )

 

گوشی های شیائومی از معدود گوشی های مورد علاقه بیشتری از کاربران می باشد که فروش آن به حداقل بالا بوده ولی این مورد باعث نمی شود که مشکلی برای این نوع مدل گوشی ها پیش نیاید و هیچ ایرادی نداشته باشد بلکه هر سیستمی مشکلاتی را در بر دارند ، که بعضی نرم افزاری و با خواندن مطالب و کسب اطلاعات می توانید خودتان آن مورد را حل کنید و بعضی سخت افزاری و با مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی قابل حل نیز می باشد حال در ادامه مطلب به علت و راه حل های شارژ نشدن این نوع از گوشی شیائومی می پردازیم ؛

 

علت اینکه گوشی شیائومی شارژ نمی شود چیست ؟

 

حل مشکلات با کمک رایانه

در این مورد به طور کلی برسی می کنیم که علت ها و مشکل ها چیست و راه حل های آن را برسی می کنیم در گزینه ی پایین برایتان قرار داده ایم مطالب را با دقت بخوانید و با ما همراه باشید ، 

مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

.  خراب بودن و از کار افتادن باتری

چنانچه باتری شما به این مشکل دچار شده باشد به هیچ عنوان گوشی شما روشن نخواهد شد در برهه ی اول موبایل خود را به منبع برق وصل کنید و متوجه این شوید گوشی شما در حال شارژ است یا خیر ؟!  اگر که نبود ملزوم به تعویض باتری و مشکل سخت افزاری آن هستید .

.  متصل بودن ناصحیح و شل

قسمتی از گوشی که به کابل متصل می شود به آن درگاه پایین گوشی می گویند اطمینان خاطر پیدا کنید که تمیز و بدون هیچ زباله ای باشد و برسی کردن کابل شارژ امن نیز مهم می باشد ، باید دقت داشته باشید که اتصال ‌شل و به صورت ناصحیح نباشد و کامل وارد درگاه گوشی شما شده باشد تا مشکلات ‌شارژی به وجود نیاید .

. آداپتور و وقطع وصل بودن آن

اگر که از نوعی آداپتور هایی که پس از فروش هستند استفاده کنید ( البته به این نکته توجه داشته باشید که منظور آداپتور هایی نیست که مربوط به تلفن همراه و همراه گوشی ارائه شده است ) امکان دارد مربتط با گوشی شما نباشد و سازگاری ندهد و مشکل ایجاد کند ، توجه داشته باشید که باید از آداپتور های اصلی و مناسب استفاده کنید . دقت کنید که این راه گشای مشکل است یا خیر .

. آسیب دیدن سخت افزار 

یکی دیگر از بروز مشکلاتی در شارژ موبایل شما آسیب بر پورت شارژ یا برخی از موارد سخت افزار ها می باشد . اگر که به این موضوع شک دارید حتما گوشی همراه خود را به مراکز حرفه ای تعمیرات موبایل ببرید و این نوع از مشکل سخت افزاری را حل کنید .

 

۶ راه حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

همانطور که در مقدمه برایتان توضیح داده ایم بسیاری از گوشی و سیستم ها ممکن است کنار محبوبیت مشکلاتی برایتان به وجود آید مانند شارژ نشدن و خیلی از مشکلات دیگری .

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و بیشتر آنها ممکن است بدون نیاز به کمک های اضافی حل شود ، اصلی و شایع ترین دلیل عبارت دارند از ؛  شارژر ، کابل ، سوکت و آداپتور مشکل ساز .

ورود آشغال به درگاه شارژ یا برنامه هایی که باعث مسدود شدن فرایند شارژ نیز می شود در ادامه مطلب بر گزینه های بیشتری از این مشکل نیز توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید .

۱ _ مورد برسی قرار دادن کابل شارژ و مورد آداپتور

احتمال اینکه شارژ نشدن گوشی به دلیل مشکل از سمت شارژ باشد نیز وجود دارد ، کابل یا دوشاخه را مورد برسی قرار دهید که ببینید آیا آسیب دیده است یا خیر ! اگر که آسیب فیزیکی به کابل و یا کانکتور وارد نشده باشد سعی بر این داشته باشید که کابل و دو شاخه های جدید را باهم ترکیب کنید تا آنها را از مشکلات احتمالی دور کنید .

برا اینکه مطمئن ‌شوید ایراد شارژ نشدن از کابل ، شاخه نیست و آنها به نوبه خود عملکرد قوی نیز دارند سعی کنید دستگاه دیگری را به آن متصل کنید و از این مشکل دور باشید . اگر چنانچه از سالم بودن کابل خود مطمئن شدید که کار می کند و ایرادی ندارد آن را به منبع برق دیگری نیز وصل کنید مصلا شارژر خود را به جای لپ تاپ یا رایانه خود به پریز برق وصل کنید .

۲ _ تلفن همراه و ریستارت کردن

اگر چنانچه هنوز گوشی شیائومی شما شارژ نمی شود با طریقه انجام بازگردانی کارخانه ای حل مشکل کنید . این عمل موجب برگرداندن گوشی شما به تنظیمات کارخانه نیز می شود که این عمل باعث می شود هرگونه مشکلات نرم افزاری که برای شما پیش آمده به صورت خودکار حل شود .

اما این مورد راه اندازی مجدد  یک عمل گزینه ی آخریست که می توان آن را راه حلی برای حل این مشکل دید که همچون معجزه ای عمل می کند ، این نوع روش بیشتر عیب های در رابطه با گوشی را حل می کند قبل از اینکه مورد راه حلی را برسی کنید و انجام دهید در مرحله ی اول گوشی خود را ریستارت کنید .

این مورد از راه حل اجازه می دهد که حافظه ی موقت بازنشانی شود و امکان برسی را برما می‌دهد که متوجه مشکل نرم افزاری و یا سخت افزاری آن نیز بشویم مراحل ریست کردن را برای شما در مطلب پایین قرار داده ایم تا بتوانید خودتان مرحله ی ریستارت کردن گوشی شیائومی را انجام دهید ‌؛

  1. دکمه ی پاور ( در  بغل گوشی قسمت خاموش روشن شدن ) و کاهش صدا را فشار دهید .
  2. به قسمت منوی تنظیمات بروید .
  3. باز نشانی و قسمت پشتیبان گیری را پیدا کنید .
  4. قسمت باز نشانی کارخانه را انتخاب کرده و تایید کنید که می خواهید ادامه دهید .

۳ _ پورت شارژ گوشی شیائومی و تمیز کردن آن

یکی از اصلی و شایع ترین دلیل و مشکل شارژ شدن می تواند گرفتگی و مسدود شدن پورت شارژ با علت هایی همچون گرد و خاک و غبار و زباله نیز می باشد ، این کثیفی و زباله ها و پرزها می تواند به قسمت داخل درگاه شارژ وارد شده و اجتماع شود باعث و مانع از متصل شدن کابل شارژ به کنتاکت های شارژ داخل پورت شود ، پورت های usb s بیشتر در معرض این نوع کثیفی و پرز هستند .

این مشکل جمع شدن بیش از حد پرز و کثیفی در داخل درگاه شارژ ممکن است دلیل شارژ نشدن گوشی شما نیز باشد برای دوری از این مشکل پورت شارژ خود را با چراغ قوه مورد برسی قرار بدهید ، اگر که گرد و غبار و کثیفی یافتید مخصوصا در قسمت کنتاکت های فلزی شارژر آن باید تمیز شود برای تمیز کردن نیز باید یک خلال دندان را از وسط شکسته و از آن استفاده کنید ، خلال دندان برای تمیز کردن پورت نرم تر و نارسانا تر است و آسیبی نمی رساند .

۴ _ مطمن شدن از نبود رطوبت و آب در درگاه شارژ

اگر که دستگاه مورد استفاده شما خیس و رطوبت را در قسمت درگاه usb حس کند ،  شارژ نخواهد شد این مورد یک ویژگی امنیتی نیز می باشد که در مدل گوشی هایی طراحی شده تا آسیب و خوردگی نداشته باشد راه حل این است که گوشی را به آرامی روی قسمت درگاه بگذارید و فوت کنید  و یا آن را در هوای خشک و خنک قرار بدهید . گوشی را در کاسه ی برنج بگذارید و یا با سشوار به آن باد وارد کنید .

۵ _ مطمئن شدن از آپدیت بودن نرم افزار گوشی شیائومی

چنانچه گوشی شما حتی پس از راه اندازی مجدد باز هم شارژ نمی شود امکان از مشکل نرم افزار نیز وجود دارد ، یک راه حل آسان در این باره وجود دارد آن هم به روز رسانی کردن گوشی می باشد . به این نکته توجه کنید قبل از اینکه گوشی خود را آپدیت کنید از داشتن شارژ گوشی به مقداری مطمئن شوید چونکه به روز رسانی کردن نرم افزار باتری و شارژ زیادی وجود دارد .

حال ما در قسمت پایین چگونه بروز رسانی کردن را به شما آموزش می دهیم .

  • مرحله ی اول به تنظیمات بروید 
  • به قسمت پایین تر اسکرون کنید تا تب آپدیت نرم افزار هارا نیز پیدا کنید 
  • حال آپدیت های مانند را برسی کنید و روی install کلیک کنید
  • اگر که هیچ به روز رسانی مانده ای و یا معلقی وجود نداشته باشد نرم افزار ها به روز است 
  • پس از آپدیت کردن تلفن خود را به برق متصل کنید و از شارژ شدن مطمئن شوید

۶ _ برسی و استفاده از یک کابل شار دیگر

کابل شارژی که وقتی گوشی تلفن را خریداری میکنید به شما تحویل می دهند به طور خیلی راحت می تواند آسیب ببیند مخصوصا اگر داعم خم شود و کشیده شود . احتمال اینکه این مورد از کابل ها قبلا آسیب دیده باشند نیز وجود دارد و همین مورد باعث شارژ نشدن گوشی شما و یا شارژ کند شود .

کابل شارژی که مشکل داشته باشد آسیب و نشانه های فیزیکی را دارا می باشند و یا امکان دارد باتری جدیدی نیاز داشته باشید در این مورد باید به تعمیرات موبایل مراجعه کنید و نوعی مشکل سخت افزاری نیز می باشد .

سخن پایانی

امیدوارم که طالب سایت همراه رایانه در باره مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی به درد شما کاربران محترم خورده باشد اگر که سوالی در این باره داشتید و یا متوجه قسمتی از این مطالب نشده اید سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) کنار شماست و پاسخگوی  ۲۴ ساعت از شبانه روز برای شما می باشد . با تشکر 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *