آیفون, سخت افزار, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل صدا در گوشی آیفون

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل صدا در گوشی آیفون مواجه شدید کافیه شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ از تلفن ثابت بدون کد(تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست ) تماس بگیرید تا کارشناسهای همراه رایانه خیلی سریع مشکل شما رو برطرف کنند .

در صورتی که یک خط ثابت ندارید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه رو مطالعه کنید .

مشکل صدا در گوشی آیفون یکی از مشکلات آزاردهنده در بین کاربران آن می باشد که ذهن بیشتر خریداران آیفون را به خود درگیر کرده است . آیفون یکی از محصولات معتبر و پرفروش شرکت معتبر و با سابقه اپل می باشد که مانند گوشیهای دیگر ممکن است گاهی اوقات دچار مشکل شود .

 

عوامل مشکل صدا در گوشی آیفون

مشکل صدا در گوشی آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ولی یک خبر خوب به شما اینکه که در اکثر مواقع می توانید خودتان آن را حل کنید و نیازی به تعمیر کار ندارید ، با ما همراه باشید .

حل مشکلات با کمک رایانه
عوامل مشکل صدا در گوشی آیفون

عوامل مشکل صدا در گوشی آیفون

 

علت قطع شدن صدا در گوشی آیفون ممکن است چندین دلیل مختلف داشته باشد اما مهمترین آن ها عبارتند از :

 

۱ . تنظیمات صدای مکالمه آیفون

برخی اوقات تنظیمات صدای آیفون ممکن است کاهش یابد . ممکن است دلیل آن اشتباه خود شما باشد یا اینکه ممکن است حالت مزاحم نشوید را فعال کرده باشید یا گوشی در حالت سکوت باشد . تنظیمات صدای مکالمه آیفون نیز می توانند دلیل این مشکل باشد .

 

۲ . مشکلات سخت افزاری

اگر صدای گوشی آیفون قطع شده است ، دلیل دیگر که می توان منجر به این مسئله شود مشکلات سخت افزاری است ، ممکن است قطعات داخلی گوشی آسیب دیده باشد که در این حالت بهترین کار سپردن گوشی به یک تعمیرکار متخصص است .

 

۳ . برنامه های متفرقه

برخی اوقات هم قطع شدن صدای گوشی آیفون ، برنامه هایی هستند که از آن ها استفاده می کنید . بعضی از آن ها ممکن است تنظیمات اضافه ای داشته باشند که منجر به اختلال در تنظیمات صدای گوشی آیفون باشد ‌.

 

۴ . مشکلات مربوط به ارتباط هدفون

امکان این وجود دارد که که هدفون شما به درستی به گوشی وصل نشده باشد و علت قطع شدن گوشی اپل هم همین باشد .همچنین در برخی موارد امواج مزاحم می توانند سبب ایجاد اختلالات صوتی شوند .

 

۵ . باگ های نرم افزاری

برخی نسخه های ios ممکن است دارای ایراد و خطاهای نرم افزاری باشند و علت قطع صدای اپل هم می تواند همین باشد . بنابراین برای رفع این مشکل همیشه نسخه ios را به روز نگه دارید .

 

راه حل مشکل صدا در گوشی آیفون

در بالا به برخی از علتهای مهم مشکل صدا در گوشی آیفون آشنا شدید که ممکن است این مشکلات برای اکثر کاربران گوشی آیفون پیش بیاید ، اکنون در ادامه این مقاله به روشها و راه حل های طلایی به رفع این مشکل می پردازیم با ما همراه باشید .

 

راه حل مشکل صدا در گوشی آیفون

راه حل مشکل صدا در گوشی آیفون

 

۱ . اتصال بلوتوث را قطع کنید

یکی از قداماتی که باید در مرحله اول برای رفع مشکل صدا در گوشی آیفون انجام دهید قطع اتصال بلوتوث است و یا اگر گوشی شما از طریق بلوتوث به وسایل صوتی و یا ماشین متصل باشد و در حال حاضر اتصال آن قطع شده باشد ، بهتر است یکبار دیگر گوشی خود را به دستگاه مورد نظر متصل کنید و سپس اتصال آن را قطع کنید .

این روش دارای تاثیر مثبتی در رفع مشکل صدا در گوشی آیفون می باشد . 

 

۲ . مشکل حالت صدا را لغو کنید

لغو کردن حالت صدا در گوشی های اپل یکی دیگر از روش های برطرف کردن مشکل صدا در آیفون است . برای انجام این کار باید :

۱ .  به بخش تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Accessiibility شوید .

راه حل مشکل صدا در گوشی آیفون

راه حل مشکل صدا در گوشی آیفون

۲ . گزینه Nois Cancelation را غیرفعال کنید .

 

مشکل صدای گوشی اپل

مشکل صدای گوشی اپل

 

۳ . بررسی کردن حالت اسپیکر

بررسی کردن حالت اسپیکر هم می تواند یکی دیگر از روشهای بررسی و شناخت صدا در گوشی آیفون باشد . برای انجام این کار باید گوشی را درحین تماس بر روی اسپیکر گذاشته و از رفع مشکل صدا در گوشی آیفون به خوبی مطمئن شوید .

 

۴ . آپدیت سیستم عامل خود

یکی از مواردی که باعث مشکل صدا در گوشی آیفون می شود بروز نبودن سیستم عامل است و می تواند باعث بروز اختلالاتی در زمینه ی نرم افزاری شودپس حتما باید سیستم عامل خودرا بروزرسانی کنید . برای این کار مراحل زیر را طی کنید :

 ۱ . وارد تنظیمات settings شوید و به بخش General وارد شوید .

 

مشکلات صوت در آیفون

مشکلات صوت در آیفون

 

 ۲ . وارد قسمت saftware Update را انتخاب نمایید . 

 

مشکل صدای اپل

مشکل صدای اپل

 ۳ . سپس جدیدترین ios را دانلود و نصب کنید .

 

مشکل صدای گوشی اپل

مشکل صدای گوشی اپل

 

به احتمال زیاد با آپدیت سیستم عامل نیامدن صدا در آیفون حل می شود .

 

۵ . کلید قطع صدا (Mute) را بررسی کنید

در بالای سمت چپ آیفون کلید Mute گوشی قرار دارد که از آن برای قطع و وصل کردن صدا استفاده می شود . اگر یک مربع نارنجی رنگ کوچک در بالای این کلید مشاهده کردید مشاهده می شود که آیفون درحالت بی صدا ( silent) قرار دارد و دلیل کار نکردن صدای آیفون هم همین است .

بعضی اوقات ممکن است این دکمه بخاطر اینکه گوشی در جیب شما است و یا هنگام در آوردن آن از کاور خود در حالت سایلنت قرار میگیرد و اگر درحالت سایلنت بود آن را غیر فعال کنید . همچنین در گوشی های جدید آیفون کلید MUte جای خود را به دکمه اکشن داده است .

 

 

۶ .  بررسی گرفتگی بلندگوها

گاهی اوقات ممکن است هیچ مشکلی از نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه نباشد و تنها انسداد خروجی صدا موجب قطع شدن گوشی صدای آیفون می شود . بهتر است ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس با یک مسواک یا برس نرم و خشک به آرامی گرد و غبار را خارج کنید .

البته از هوای فشرده هم می توانید برای تمیز کردن کمک بگیرید البته فشار زیادی وارد نکنید چون باعث آسیب به بلندگو می شود .

 

۷ . برنامه های نصب شده را بررسی کنید

یکی از دلایل رایجی که باعث مشکل صدا در گوشی آیفون می شود نصب کردن برنامه های جدید است . با توجه به اینکه برخی از این برنامه ها عملکرد خاصی دارند ، موجب بروز مشکلات نرم افزاری در دستگاه می شوند .

برای اینکه بدانید کدام برنامه در دستگاه مشکل پیدا کرده است ، لازم است لیست همه برنامه های نصب شده را درگوشی داشته باشید ، و از زمان قطع شدن صدای دستگاه پس از نصب هریک از آنها اطمینان حاصل نمایید . علاوه بر نصب اپلیکیشن جدید ، تغییر تنظیمات اپلیکیشن ها نیز می تواند باعث قطعی صدای گوشی آیفون باشد در این شرایط لازم است با تشخیص مشکل ، به ریست کردن تنظیمات برنامه بپردازید تا مشکل برطرف شود .

 

۸ .  ریست فکتوری آیفون

آخرین راه حل نرم افزاری که توصیه می کنیم از آن استفاده کنید ریست فکتوری یا بازگشت تنظیمات به کارخانه است . ریست فکتوری روشی است که به موجب آن تمام اطلاعات گوشی حذف و وضعیت آن به حالت پیش فرض کارخانه باز میگردد و امکان پاک شدن همه داده ها و اطلاعات گوشی را دارد ، پس قبل از انجام هرکاری از داده های خود بک آپ بگیرید .

 

نتیجه گیری

در این مقاله از همراه رایانه در مورد عوامل مشکل صدا در گوشی آیفون و همچنین به راه حلهای آن پرداختیم که با انجام آن ها احتمال زیاد مشکل صدا در گوشی شما رفع می شود اگر با انجام روشهای بالا همچنان مشکل برقرار بود می توانید با مشاوران همراه رایانه از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد تماس حاصل فرمایید و در عیب یابی مشکل صدا در گوشی آیفون خود از آنها راهنمایی بگیرید . تشکر از نگاه پرمهرتان

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *