آیفون, اندروید, اینترنت و شبکه, شبکه های اجتماعی, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

حل مشکلات با کمک رایانه               

برای حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی، باشماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵، بدون کد و پیش شماره از طریق تلفن ثابت ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) تماس بگیرید و با کارشناسان به صورت شبانه روزی در همراه رایانه در ارتباط باشید.

کاربرانی که به تلفن ثابت دسترسی ندارند با لمس و مطالعه مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه ، به راحتی میتوانند از طریق موبایل با کارشناسان همراه رایانه در ارتباط بوده و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی دریافت کنند.

استفاده ار گوشی های هوشمند جزء جدا ناپذیر از زندگی بشر است و اینترنت از مهم ترین عناصر برای کار، ارتباط و سرگرمی انسان ها می باشد.

اینترنت با ویژگی های خاصی که دارد هر از گاهی توسط کاربران دارای مشکل شمرده می شود، یکی از مشکلاتی که کاربران زیادی با آن مواجه هستند مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی است.

دوستانی که با مشکل ثابت ماندن شارژ در گوشی خود مواجه شده اند، به سادگی می توانند با مطلب ذکر شده به شناسایی و رفع مشکل خود بپردازند . همچنین کاربرانی که مشکل لگ در بازی اندروید دارند، روی کمک همراه رایانه حساب باز کرده و مطلب ذکر شده را مطالعه کنید .

حل مشکلات با کمک رایانه

ما در این مقاله می خواهیم به این مشکل بپردازیم. با ما همراه باشید

۱۲ مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

مصرف اینترنت گوشی می‌توانید با مشکلاتی همراه باشد ما در ادامه به مشکلات مصرف زیاد اینترنت گوشی می پردازیم 

12 مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

۱۲ مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

۱. بازی آنلاین

شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از یک بازی آنلاین، حجم اینترنت قابل توجهی را از دست داده باشید.

بازی آنلاین به سرعت اینترنت را تمام می کنند. یعنی تقریبا در هر ساعت دویست و پنجاه مگابایت اینترنت استفاده می کند، به همین دلیل از مهم ترین دلایل زود تمام شدن اینترنت گوشی می باشد.

برای جلوگیری از این مشکل باید از اینترنت نامحدود استفاده کنید، چون از دلایل اصلی تمام شدن اینترنت همین بازی های آنلاین است.

 

۲. ویروس ها 

اگر گوشی شما دارای ویروس و بدافزار باشد مصرف دیتا و اینترنت شما افزایش پیدا می کند، باید برای اطمینان از عدم وجود ویروس ها و بدافزارها روی گوشی حتما از آنتی ویروس استفاده کنید و عوامل مشکل را اسکن و مورد بررسی قرار دهید.

 تا جایی که امکان دارد از Google play store برای نصب اپلیکیشن اندروید استفاده کنید در آیفون هم از App Store استفاده کنید بهتر است از منابع نامعتبر برنامه دانلود نکنید و اپلیکیشن های اضافی که دارای تبلیغات هستند حذف کنید تا درگیر ویروس نشوید.

 

۳. تماس های آنلاین تصویری و صوتی 

بعضی از پیام رسان های موجود در تلفن همراه که مورد استفاده شما هستند قابلیت تماس های صوتی و تصویری به صورت آنلاین دارند.

اگر شما از افرادی هستید که از تماس تصویری یا صوتی آنلاین برای صرفه جویی در هزینه و برای برقراری ارتباط استفاده می کنید، باید بگوییم یکی از دلایل حجم کم شدن حجم اینترنت این موضوع است.

 

 

۴. آپدیت خودکار سیستم و نرم افزارهای گوشی 

گاهی پیش می آید که سیستم شما به صورت خودکار و پیش فرض بدون اطلاع شما بروزرسانی می شود، این می تواند از دلایل مهم مصرف زیاد حجم اینترنت شما باشد در همه دستگاه ها شما می توانید به روزرسانی خودکار را کنترل کنید.

موارد شبیه به آپدیت سیستم، به روزرسانی نرم افزارها می باشد.

نرم افزارهایی مثل اپ استور و پلی استور و …. که بدون اطلاع شما ممکن است آپدیت شوند.

اگر گزینه اپدیت خودکار در گوشی فعال باشد، برنامه های شما بدون اطلاعتان آپدیت و حجم اینترنت شما کم می شود.

برای جلوگیری از این کار باید گزینه آپدیت خودکار را غیرفعال کنید تا برنامه ها بدون اطلاع آپدیت نشود. همچنین کارشناسان همراه رایانه می‌توانند شما را در حل این مشکل یاری نمایند.

 

۵. وب سایت با حجم سنگین

اگر شما به سایت های خاصی علاقه دارید، این را هم در نظر بگیرید که ممکن است آن وب سایت ها دارای محتوایی با حجم بالا مثل نقشه گوگل، بنرهای تبلیغاتی، بارگذاری خودکار موسیقی و … باشد و باعث کاهش حجم اینترنت شما با سرعت زیاد شود.

 

 

۶. اشتباه سرویس دهنده اینترنت

اگر شما تمامی موارد را بررسی کرده اید اما باز هم به شکل مشکوکی می بینید که اینترنت زود تمام شود و علتش را متوجه نمی شوید، می توانید با پشتیبانی شرکت سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا مصرف دیتای شما بررسی شود. اگر مشکلی وجود داشت آن می توانند با راهکارهایی آن را برطرف کنند.

 

۷. شبکه های اجتماعی مخصوص اینستاگرام

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید مخصوصا اینستاگرام، تیک تاک، واتساپ یا حتی تلگرام باید به دانلود خودکار دقت کنید، اگر دانلود خودکار فعال باشد به طور اتوماتیک فیلم، عکس و… دانلود می شود.

با فعال کردن گزینه Low Data Usage در بخش تنظیمات میزان مصرف دیتا مدیریت می شود.

 همچنین در اینستاگرام باید برای محدود کردن مصرف اینترنت وارد اینستاگرام و بخش Account شده و قسمت Data Saver را فعال کنید.

 با این کار ویدئوهای اینستاگرام پیشاپیش پخش نشده و باعث زود تمام شدن اینترنت شما نمی شوند

 

۸. استفاده از فیلترشکن

استفاده از فیلترشکن، VPN و یا پروکسی‌ می تواند در اینترنت شما اثرگذار باشد و باعث کم شدن حجم اینترنت شما شود.

دقت کنید اگر نیازی به این نرم افزارها ندارید آن را ببندید.

 

۹. هات اسپات

شاید شما اینترنت گوشی خود را به دیگری وصل کرده اید تا از آن استفاده کند و علت زود تمام شدن اینترنت شما وصل بودن و مصرف زیاد اینترنت توسط کاربر دیگری باشد.

 

۱۰. فیلم و سریال آنلاین

اگر شما فیلم و سریال آنلاین می بینید و ناچار به دانلود یا تماشای آنلاین آن هستید، باید بگوییم این کار باعث مصرف حجم زیادی از اینترنت شما می شود.

 

۱۱. باز بودن نرم افزارها در پس زمینه

اگر نرم افزار را باز کنید و آن را در حین عدم استفاده نبندید به عبارتی برنامه در پس زمینه باز باشد، در حال مصرف دیتا و اینترنت خواهد بود و این میتواند یکی از دلایل مصرف زیاد اینترنت در گوشی شما باشد.

 

۱۲. هک وای فای

ممکن است شک داشته باشید که وای فای شما هک شده است.

شما با برنامه های مختلفی می توانید تعداد کسانی که به وای فای شما وصل هستند را چک کنید، اگر وای فای شما هک شده باشد باید با پشتیبانی اینترنت خود تماس گرفته و با کمک آنان پسورد اینترنت خود را تغییر دهید.

 

راهکار کلی برای حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی 

برای حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی راهکارهایی کلی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. همچنین کارشناسان همراه رایانه می‌توانند شما را در حل این مشکل یاری نمایند.

 

راهکار کلی برای حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

راهکار کلی برای حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی

۱. صرفه جویی در داده (Data Saver)

اگر مصرف اینترنت گوشی شما بیشتر از گوگل است بهتر است گزینه صرفه جویی در داده (Data Saver) را در مروگر گوگل کروم گوشی خود فعال کنید و حجم مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید..

برای این کار در مرورگر گوگل کروم گوشی خود اول باید روی Setting بزنید و بعد انتهای منو قابل مشاهده گزینه Light Mode را بزنید. در این قسمت میتوان حجم مصرف اینترنت را چک و مدیریت کرد.

همچنین می‌توان متوجه شد چه سایت ها یا برنامه هایی باعث کاهش زیاد حجم اینترنت می شوند. 

 

 راه دیگر فعال کردن Data Saver 

از طریق تنظیمات سیستم‌عامل است. 

در این مورد اول روی Setting بزنید، بعد گزینه “اتصال (Connection)” را بزنید. حالا به انتهای صفحه رفته و روی گزینه “مصرف داده (Data Usage)” بزنید. پس از انتخاب Data Usage می‌ توانید حجم مصرف اینترنت خود را در تایم های مختلف زمانی و یا بر برنامه‌های روی گوشی ببینید.

 

 

۲. نرم افزار محدودگر مصرف اینترنت

از مشکلات اساسی کاربران فضای مجازی مصرف زیاد اینترنت گوشی است.
یکی از راه هایی که باعث حل این مشکل می‌ شود نصب نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت است.
از جمله نرم افزارهایی که هم برای اینترنت همراه هم اینترنت وای فای کاربرد داشته‌باشد NetGuard است.
روش کار با NetGuard
جهت مسدود سازی برنامه‌ها از مصرف اینترنت با برنامه NetGuard، بعد از نصب برنامه باید سیاست حفظ حریم خصوصی را خوانده و تأیید کنید.
حالا یک فهرست از تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی می بینید، که روبروی هر کدام دو نماد WiFi و Data وجود دارد

حالا برای شروع اول برنامه را فعال کرده تا آیکون کلید در صفحه‌نمایش دیده شود؛ چون اگر برنامه غیرفعال باشد، همه نرم افزار های گوشی دوباره به اینترنت دسترسی پیدا می کنند.
حالا با انتخاب یکی از گزینه های WiFi و Data یا هردوی آن‌ ها دسترسی برنامه مورد استفاده را به اینترنت دچار محدودیت کنید.
اگر تعداد زیادی برنامه در گوشی شما وجود دارد که از اینترنت استفاده می کنند.
بهتر است اول دسترسی همه برنامه‌ها را مسدود کرده و بعد برنامه هایی را که لازم است به‌اینترنت وصل باشند، انتخاب نمایید.
با این کار در زمان صرفه جویی می شود. برای انجام باید نماد آیکون گزینه‌ها را در بالای صفحه انتخاب کنید.
بعد وارد بخش Settings شده و روی گزینه Defaults (فهرست سیاه و سفید) بزنید. حالا در گزینه‌های Block WiFi (مسدودکردن اینترنت وای‌فای) و Block Mobile (مسدودکردن اینترنت موبایل) را فعال کرده و روی دکمه برگشت بزنید تا به صفحه اصلی بروید.
حالا می‌توانید چک و تعیین کنید کدام برنامه‌ها به‌اینترنت دسترسی داشته باشند.

 

در آخر 

ما در این مقاله به مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی پرداختیم، امیدواریم مفید بوده باشد. اگر همچنان در حل مشکل مصرف زیاد اینترنت گوشی دچار چالش هستید می‌توانید باشماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ ،بدون کد و پیش شماره از طریق تلفن ثابت ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) تماس بگیرید و با کارشناسان به صورت شبانه روزی در همراه رایانه در ارتباط باشید.

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *