اندروید, اینترنت و شبکه, دانلود اندروید, دانلود درایور, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی

حل مشکلات با کمک رایانه               

چنانچه مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی برایتان پیش آمده نگرانی وجود ندارد می توانید با مراجعه به سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) بدون کد و مستقیم در ارتباط باشید تا رفع مشکل کنید ، البته به این نکته توجه داشته باشید که سایت همراه رایانه لینکی آموزشی به عنوان اینکه چگونه با موبایل خود تماس بگیرید هم برایتان گذاشته است . ( تماس با مشاورین همراه رایانه )

 

گوشی های شیائومی از سری گوشی های محبوبی هستند که بیشتر کاربران آن را خریداری می کنند . در زمان قبل تر انتقال فایل های گوشی از طریق کابل ممکن بوده است امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و سطح این نوع انتقال را نیز بالا برده است ، این  رابط نوعی کوچکی به نام otg می باشد حال در این مقاله چگونگی این ارتباط و دلیل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی را برسی خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید .

 

راه حل ها و علت های کار نکردن otg

مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی

مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی

حل مشکلات با کمک رایانه

همانطور که در قسمت بالایی مطالب برایتان توضیح دادیم نوع این ارتباط گوشی با فلش وسیله ی کوچکی به نام otg نیز می باشد در مرحله ی اول باید آن را به طور کلی برسی کنیم ‌؛ 

  • خراب بودن پورت دستگاه شیائومی 
  • آپدیت نکردن سیستم عامل 
  • هماهنگ نبودن سخت افزار ها و نرم افزار ها 
  • پشتیبانی نکردن تلفن همراه از otg
  • خراب بودن otg 
  • سازگار نبودن تلفن با فرمت usb

حال ما تمامی مشکل مربوطه را به صورت نکته ای برایتان نام بردیم اما حتما هرکدام از این گزینه هارا به صورت کامل تر توضیح خواهیم داد تا بتوانید مشکل را عیب جویی کنید و علل را پیدا کنید .

روت کردن دستگاه

گوشی های شیائومی یک نوع گوشی های اندرویدی به حساب می آیند و بعضی از گوشی های اندرویدی تنها با روت کردن اجاره متصل شدن به دستگاه را دارند ، چونکه به تنهایی قادر به نصب حافظه ی خارجی نمی باشند . متوجه باشید که عمل روت کردن باید به درستی انجام شود تا مشکلی ایجاد نکند . برای روت کردن مدل گوشی های شیائومی راه حل های مختلفی نیز وجود دارد که مربوط به قسمت نسخه ی اندروید آن مختلف خواهد بود .

توضیح مختصری راجب به روت کردن گوشی شیائومی نیز وجود دارد این گوشی ها نیز از طریق magisk با مورد از ریکاوری های کاستوم شده مثل TWRP حل می شود که برای این عمل احتیاج به آنلاک بوت لودر خود گوشی نیز می باشد .

اگر که می خواهید گوشی شیائومی خود را روت کنید اما اطلاعاتی راجب به آن ندارید می توانید با سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) در تماس باشید تا اپراتور های ما به صورت مرحله ای ساده به شما آموزش دهند .

آپدیت نرم افزار و برنامه ها

مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی

مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی

امکان دارد که مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی برنامه یا نرم افزار های نصب شده در گوشی باشند ، شما قبل از روش های متعدد دیگری قطعا برنامه و نرم افزارهای نصب شده در گوشی خود را به آخرین نسخه و تغییرات نرم افزار به روز رسانی کنید . 

مخصوصا اگر که از قبل فلش و otg به گوشی شما متصل بوده و به درستی کار کرده و حال این مشکل پیش آمده به طور قطعی نرم افزار های جدیدی که نصب کرده اید را برسی کنید . 

برسی کردن کابل otg

امکان اینکه otg نیز آسیب دیده باشد وجود دارد ، پس گوشی شما عدم شناسایی کابل می کند برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از کابل otg است یا خیر آن را به دستگاه دیگری متصل کنید و مورد برسی قرار دهید . چنانچه در دستگاه دیگری ام همین مشکل پیش آمد پی می‌بریم که کابل otg نیز آسیب دیده است و غیر قابل استفاده می باشد پس کابل otg جدیدی خریده و تست کنید قطعا مشکل حل خواهد شد .

سیستم عامل خود را آپدیت کرده اید؟

این روش یکی از مهم ترین روش های حل مشکل وصل نشدن فلش به گوشی شیائومی می باشد زیرا که نسخه ی سیستم عامل گوشی باید مربوط و سازگار با otg باشد . 

Android 3.1  ,usb 3.0 , usb 2.0 به این نوع اندروید و حتی بالاتر هم خوان می شود در غیر این صورت اتصال ممکن نیست .

آپدیت کردن سیستم عامل گوشی دلیل از بین رفتن مشکلات نسخه های قدیمی نیز می شود ‌‌؛ به روز رسانی سیستم عامل به صورت مرحله ی زیر انجام می شود . 

  • به قسمت wi_fi و یا اینترنت گوشی خود متصل شوید
  • به تنظیمات بروید 
  • از مورد ( درباره تلفن ) نسخه سیستم عامل و اطلاعات آن را برسی کنید
  • قسمت به روز رسانی را فعال کنید 
  • در این هنگام به قسمت مرحله ی به روز رسانی وارد شوید 

برسی آسیب داشتن یا نداشتن رابط گوشی

ممکن است رابط گوشی قسمت درایو فلش را نشناسد ، دلیل این مورد خراب بودن رابط گوشی نیز می باشد . 

در مرحله ی اول رابط مورد برسی قرار دهید و اگر که آسیب دیده بود و خرابی داشت آن را عوض کنید . 

قابلیت otg در گوشی های اندرویدی وجود دارد؟

همه نوع مدل گوشی های اندرویدی از رابط otg پشتیبانی نمی کنند و این قابلیت را ندارند اگر می خواهید که برسی کنید گوشی با otg مورد سازگار است یا نه باید از برنامه ی نرم افزار فعال سازی otg استفاده کنید ، طریقه ی این روش را در ادامه برایتان خواهیم گفت ‌؛ 

  • در مرحله ی اول برنامه ی otg checker را در قسمت گوگل پلی دانلود کنید 
  • در مرحله ی دوم از برنامه ی ( otg checker )         قسمت ( check usb otg support ) را لمس کنید 
  • در این هنگام برنامه اجرا خواهد شد و پیام check روی صفحه نشان داده می شود 
  • در مرحله ی آخر پیام را تأیید کنید و حال دستگاه از otg پشتیبانی خواهد کرد 

سازگاری تلفن با فرمت usb

امکان دارد که دستگاه شما با فرمت فایل سیستم usb سازگاری نداشته باشد ، برای حل کردن این مشکل باید فرمت را به FAT32 تغیر دهید تا شناسایی دستگاه را انجام دهد . مراحل آن را به این صورت انجام دهید ‌؛ 

  1. قسمت My Computer را باز کنید 
  2. روی قسمت درایو usb در Explorer usb file سمت راست کلیک کنید 
  3. فرمت را انتخاب کنید 
  4. حال آن را  روی FAT32 تنظیم کنید 
  5. در قسمت آخر start را کلیک کنید 

( نکته ‌؛ قبل از این مراحل و فرمت کردن usb فایل های مهمی که می خواهید را ذخیره کنید چنانچه این عمل را انجام ندهید اطلاعات کامل گوشی حذف خواهد شد و به هیچ عنوان بازگشت ندارد . )

چگونه otg  را روی گوشی شیائومی فعال کنیم؟

این سوال یک نوع پرسش پر مطرحی است که در ذهن کاربران زیادی شکل گرفته ، در گوشی های شیائومی otg به صورت پیش فرض غیر فعال می باشد ، برای اینکه بتوانید آن را فعال کنید کافیست ‌؛ 

  • وارد تنظیمات شوید 
  • گزینه ی Additional setting را کلیک کنید 
  • قسمت otg را کلیک کنید تا فعال شود

( اگر که مشکل حل نشد امکان دارد که گوشی شیائومی از otg پشتیبانی نمی کند )

 روش مرتبط کردن فلش به گوشی شیائومی

غیر فعال بودن otg نیز می تواند یکی از علت عدم شناسایی فلش توسط گوشی شیائومی باشد . گوشی و فلش مموری را به کابل otg وصل کنید و در این هنگام فلش مموری را هم به گوشی خود متصل کنید ، باید از همان اول قسمت ( otg setting ) و ( Additional setting ) را کلیک کنید تا که رابط otg را فعال کند . 

به همین روش ساده می توانید آن را Power oof کنید ، حال مشکل اتصال حل شد و می توانید اطلاعاتی که می‌خواهید را جا به جا کنید . 

کلام آخر

امیدوارم  مطالب سایت همراه رایانه  در باره مشکل وصل نشدن فلش به گوشی به درد شما کاربران محترم خورده باشد چنانچه قسمتی از مطلب را متوجه نشده اید میتوانید با ارتباط سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم در ارتباط باشید ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *