کامپیوتر, موبایل, نرم افزار, همه مطالب, ویندوز

مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر شما نیز تاکنون با مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر مواجه شده‌ اید ، برای حل این مشکل از طریق تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و فقط با خط ثابت با کارشناسان همراه رایانه ارتباط برقرار نمایید ( تماس از طریق تلفن همراه امکان پذیر نمی‌ باشد ) کارشناسان همراه رایانه در ۷ روز هفته و در تمامی ساعات شبانه روز پاسخ گوی شما هستند .

افرادی که دسترسی به تلفن ثابت ندارند می توانند برای ارتباط با کارشناسان همراه رایانه از طریق موبایل ،  مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه  را لمس نمایند تا مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر خود را به سادگی رفع کنند .

معمولا بسیاری از کاربران به منظور انتقال فایل از گوشی خود به کامپیوتر از سیم رابط استفاده می‌ کنند . گوشی های اندرویدی به سادگی به کامپیوتر متصل می‌ شوند ، اما گاهی اوقات ممکن است کاربران برای وصل کردن گوشی خود به کامپیوتر دچار مشکلاتی شوند که درادامه به بررسی و راهکارهای رفع آن می پردازیم ؛

 

۱۰ راهکار رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر 

 

حل مشکلات با کمک رایانه

راه کار های متنوعی برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر وجود دارد که در ادامه تیم کارشناسان همراه رایانه ۱۰ مورد از راهکار های رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر را مورد بررسی قرار می دهند . با ما همراه باشید ؛

 

10 راهکار رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

۱۰ راهکار رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

۱ . چک کردن سیم رابط

سیم های رابط به علت ظریف و نازک بودن بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن هست پاره شوند و یا سر سیم های رابط که محل اتصال آن است ، آسیب ببیند ، در حالی که شما متوجه آن نشده اید . پس اگر با مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر مواجه شدید از سالم بودن سیم رابط خود مطمئن شده و یا کابل های دیگر را امتحان کنید .

 

۲ . چک کردن پورت USB

گاهی اوقات مشکل از محل اتصال است و ممکن است درگاه پورت USB آسیب دیده باشد و یا به دلیل مشکلاتی از جمله خاک گرفتی و آلودگی امکان خواندن اطلاعات را نداشته باشد ، به همین علت بهتر است به پورت های دیگر هم متصل کنید و داخل پورت USB را فوت کنید .

 

۳ . چک کردن با کامپیوتر دیگر

یکی دیگر از ساده ترین راه حل ها برای رفع مشکل وصل شدن گوشی به کامپیوتر امتحان کردن با سیستم دیگر است . اگر سیم رابط و پورت خود را چک کردید و مشکل از آنها نبود لازم است با یک کامپوتر دیگر امتحان کنید تا مطلع شوید که مشکل از گوشی است یا کامپیوتر .

 

۴ . شروع مجدد ( ریستارت گوشی و کامپیوتر )

از دیگر روش های کارآمد که اکثرا مفید می باشد شروع مجدد گوشی و کامپیوتر است . اگر کامپیوتر گوشی شما را نشناسد گوشی و کامپیوتر خود را خاموش روشن کنید . به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد .

 

۵ . قرار دادن گوشی در حالت پرواز

قرار دادن گوشی در حالت پرواز یکی دیگر روش های ساده اما کاربردی برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر است . با قرار دادن گوشی در این حالت امکان اتصال و انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر به سادگی فراهم می‌ شود و شما می توانید پس از انتقال فایل های مورد نظر ، حالت پرواز را غیر فعال کنید .

 

۶ . از فعال بودن USB debugging اطمینان حاصل کنید

برای اینکه سیستم عامل گوشی شما بتواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند ، لازم است که قابلیت USB debugging در گوشی فعال باشد .  پس ممکن است فعال نبودن این گزینه منجر به مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر شود . برای چک کردن آن :

۱ – به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه بروید . 

۲ – گزینه Developer Options را فعال کنید .

۳ – گزینه USB debugging را فعال نمایید .

۴ – حال بار دیگر گوشی خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر وصل و در صورت دریافت پیغام هشدار بر روی نمایشگر دستگاه ، گزینه تایید کننده ارتباط را انتخاب نمایید .

 

۷ . گزینه‌ی File Transfer را روی موبایل انتخاب کنید

زمانی که قصد دارید موبایل خود را به کامپیوتر متصل کنید باید حواستان به این نکته باشد که به محض اتصال موبایل از طریق سیم رابط ، یک پیغام بر روی موبایل شما ظاهر می‌شود که باید در آن وضعیت اتصال موبایل به کامپیوتر یا لپ تاپ را مشخص کنید .

به صورت پیش‌فرض زمانی که شما موبایل خود را به سیستم وصل می‌کنید ، کامپیوتر به عنوان منبع تغذیه ، موبایل شما را شارژ می‌کند . اما اگر قصد دارید به اطلاعات موبایل خود دسترسی داشته باشید ، لازم است که از منو پیغام نمایش داده شده بر روی موبایل ، گزینه‌ی Transfer Files را انتخاب کنید .

 

۸ . نصب برنامه Smart Switch

این برنامه به دلیل تطابق پذیری بسیار بالایی که با سیستم عامل های دیگر دارد می تواند به سادگی با دستگاه های دیگر جفت شود و شما می توانید با استفاده از این برنامه فایل های خود را از گوشی به کامپیوتر و بالعکس جا به جا کنید . برای این کار :

۱ -ابتدا برنامه Smart Switch روی گوشی خود نصب کنید .

۲ -وارد برنامه شوید .

۳ -گوشی را به کامپیوتر متصل کنید .

می‌ بینید که کامپیوتر به خوبی برنامه را شناسایی می کند و اجازه تغییرات در فایل ها را به شما می دهد .

 

۹ . نصب مجدد درایور گوشی بر روی کامپیوتر

گاهی اوقات مشکل از کامپیوتر است و نمی تواند گوشی درایور مورد نظر کامپیوتر را شناسایی کند ، به همین علت باید درایور گوشی خود را دوباره نصب کنید برای این کار :

۱ – ابتدا دکمه های Windows و X را به طور هم زمان بگیرید تا Device Manager باز شود .

۲ – سپس از درون لیست ، گوشی خود را پیدا کنید . حال روی آن کلیک راست کرده آن را Unistall کنید .

۳ -گوشی را از کامپیوتر جدا کرده و کامپیوتر را ری استارت کنید و سپس گوشی را دوباره به آن متصل کنید .

در این صورت سیستم درایور مورد نیاز برای شناختن گوشی شما را به صورت خودکار نصب می کند .

 

۱۰ . آپدیت درایور کامپیوتر

همانند بسیاری از برنامه ها ، درایور ها نیز برای عملکرد بهتر نیاز به بروز رسانی دارند و پس از گذشت مدتی باید آپدیت شوند ، جهت بروزرسانی آن مراحل زیر را دنیال کنید ؛

۱ – دکمه های Windows و X را نگه دارید .

۲ – وارد Device Manager شوید و تلفن همراه خود را انتخاب کنید .

۳ -سپس کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید .

۴ – حال روی Browse my computer for driver software کلیک کنید .

۵ – سپس در پنجره باز شده Let me pick from a list of device drivers on my computer را انتخاب کنید .

۶ –  از لیست پیش رو گزینه MTP USB Device ر انتخاب کنید و Next را بزنید تا درایور نصب شود ؛

۷ – و در آخر یک بار سیستم را خاموش روشن کنید و دوباره گوشی را متصل کنید ، حالا باید دوباره گوشی شما را شناسایی کند .

 

سخن پایانی 

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر پرداختیم . بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکل ، می‌توانید از روش‌های ذکر شده در این مقاله جهت رفع آن کمک بگیرید . چنانچه مشکل شما بر طرف نشد می توانید با کارشناسان همراه رایانه به شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس حاصل فرمایید .
همراه رایانه سایتی برای رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شما است . برای حل مشکلات دیگر ، کافی است در سایت همراه رایانه مشکل خود را جستجو کنید .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *