اندروید, دانلود, دانلود اندروید, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل پاک نشدن برنامه اندروید

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل پاک نشدن برنامه اندروید مواجه شده اید ، می توانید برای رفع این مشکل با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و پیش شماره و با تلفن ثابت (تماس از طریق تلفن همراه امکان پذیر نمیباشد) تماس بر قرار نمایید تا به کمک تیم کارشناسان همراه رایانه مشکل خود را حل کنید . مشاورین همراه رایانه در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات نرم‌ افزاری و سخت افزاری شما می‌ باشند .

اگر به تلفن ثابت دسترسی نداشتید ، از سامانه شارژی همراه رایانه استفاده کنید . برای انجام این کار می توانید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه را مطالعه کنید . در این مطلب تمام راهکار‌های ارتباط با کارشناسان همراه رایانه برای شما بیان شده است .

دانلود و نصب نرم‌افزارهای اندرویدی معمولا بسیار ساده و راحت است . به راحتی وارد نرم افزارهایی همچون Google Play، بازار و … شده و با انتخاب نرم افزار مورد نظر خود ، آن را به طور رایگان نصب و یا اقدام به خرید آن می‌ کنید . حذف کردن این برنامه‌ ها نیز معمولا چندان دشوار نبوده و به راحتی انجام می‌ شود .

دیر یا زود کاربران سیستم عامل اندروید ، از تعداد بالای نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی اندروید خود خسته شده و یا دیگر نیازی به برخی از آن‌ها ندارند ، به همین دلیل اقدام به حذف آن‌ ها می‌ نمایند اما در این میان گاهی برخی از این برنامه‌ ها سر ناسازگاری برداشته و به راحتی حذف نمی‌ شوند .
در ادامه تیم کارشناسان همراه رایانه دلایل و راهکار های رفع این مشکل را مورد بررسی قرار می دهند با ما همراه باشید .

 

حل مشکلات با کمک رایانه

۸دلیل مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید

دلایل متنوعی وجود دارند که می‌ توانند منجر به مشکل پاک نشدن برنامه اندروید شوند در ادامه تیم کارشناسان همراه رایانه ۸ مورد از رایج ترین این دلایل را مورد بررسی قرار داده اند :

 

8 دلیل مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید

۸ دلیل مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید

۱ . برنامه‌ های پیش‌فرض ( System Apps )

برخی از برنامه‌ ها به عنوان برنامه‌ های پیش‌ فرض سیستم بر روی گوشی اندروید نصب شده‌ اند و حذف آنها به دلیل وابستگی های سیستم عامل اندروید به این نرم‌ افزار ها امکان‌ پذیر نیست . این برنامه‌ ها معمولا بخش جدایی‌ ناپذیر از عملکرد گوشی اندروید هستند و حذف آنها می‌ تواند به عدم عملکرد صحیح گوشی منجر شود .

 

۲ . حقوق کاربری ( Permissions )

برخی از برنامه‌ ها نیاز به مجوزهای خاصی دارند که امکان حذف آنها را محدود می‌ کند . این مجوزها به دلیل نیاز به حفظ امنیت و عملکرد صحیح برنامه‌ ها ایجاد شده‌ اند و شامل برنامه‌ هایی می‌ شوند که برای انجام عملیات خاص به دیگر برنامه‌ ها یا امکانات گوشی وابسته‌ اند .

 

۳ . برنامه‌ های امنیتی و آنتی‌ ویروس

برنامه‌ های آنتی‌ ویروس و امنیتی ، برای محافظت از دستگاه در برابر تهدیدات دیجیتال لازم هستند و ممکن است به عنوان برنامه‌ های غیرقابل حذف توسط کاربر تعیین شوند . این برنامه‌ ها به دلیل قابلیت‌ های حفاظتی خود ، همیشه در پس‌زمینه فعالیت دارند و کاربران به آنها وابسته‌ هستند .

 

۴ . تنظیمات پیشرفته ( System Settings )

برخی از برنامه‌ ها به عنوان تنظیمات پیشرفته برای مدیریت دستگاه طراحی شده‌اند . این برنامه‌ ها به کاربران امکان تغییر تنظیمات سیستم را می‌ دهند و به همین دلیل ، برای حفظ قابلیت‌ های دستگاه قابل حذف نیستند .

 

۵ . برنامه‌ های وابسته به سایر نرم‌ افزارها

برخی از برنامه‌ ها به نرم‌ افزارهای دیگر وابسته‌ اند و حذف یکی از آن‌ ها ممکن است منجر به از کار افتادن برنامه‌ های دیگر شود . این وضعیت باعث می‌ شود تا سیستم به دنبال حفظ تمامی عناصر مرتبط ، از حذف آنها جلوگیری کند .

 

۶ . کمبود فضای ذخیره‌سازی

در برخی مواقع ، اگر گوشی فضای ذخیره‌سازی کافی نداشته باشد ، ممکن است سیستمی طراحی شده باشد که از حذف برنامه‌ ها جلوگیری کند تا فضای کافی برای اطلاعات یا آپدیت‌ های ضروری فراهم سازد .

 

۷ . برنامه‌ های کاربری ( User Applications )

برنامه‌ هایی که کاربر به طور مستقیم آنها را نصب کرده است ، ممکن است به خاطر ایجاد وابستگی با داده‌ ها یا تنظیمات دیگر ، قابل حذف نباشند . این وابستگی باعث می‌ شود تا حذف آنها بر روی تجربه کاربری تاثیر بگذارد .

 

۸ . قابلیت‌ های بروزرسانی

برخی برنامه‌ ها ممکن است گزینه‌ های بروزرسانی مکرر داشته باشند ، و در صورت حذف برنامه ، کاربر دسترسی به این بروزرسانی‌ها و قابلیت‌ ها را از دست می‌ دهد . برای حفظ بروزرسانی ، این برنامه‌ ها ممکن است غیرقابل حذف در نظر گرفته شوند .

 

 

۸ راهکار رفع مشکل پاک نشدن برنامه اندروید

کارشناسان همراه رایانه ۸ مورد از کاربردی ترین راهکارهای رفع این مشکل را مورد بررسی قرار داده اند که به شرح زیر است :

 

8 راهکار رفع مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید

۸ راهکار رفع مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید

۱ . راه‌ اندازی مجدد دستگاه

گاهی اوقات یک راه‌ اندازی مجدد ساده می‌ تواند مشکلات نرم‌ افزاری را حل کند . این کار حافظه موقت را پاک کرده و جلوی تداخل‌ های احتمالی را که مانع حذف برنامه‌ ها میشوندمی گیرد .

 

۲ . بررسی دسترسی‌ ها

بعضی از برنامه‌ ها ممکن است دسترسی‌ های خاصی داشته باشند که مانع از حذف آنها می‌ شود . برای رفع این مشکل به صورت زیر عمل کنید :

۱ _ به تنظیمات بروید

۲ _ به بخش برنامه‌ ها مراجعه کنید و دسترسی‌ ها را چک کنید .

۳ _ دسترسی برنامه‌ های مورد نظر را غیر فعال کنید تا ببینید آیا می‌ توانید آنها را حذف کنید یا خیر .

 

۳ . حذف از طریق تنظیمات

به تنظیمات بروید و به بخش برنامه‌ ها یا مدیریت برنامه‌ها مراجعه کنید . برنامه مورد نظر رو پیدا کنید و گزینه‌ ی حذف یا پاک کردن داده‌ ها رو انتخاب کنید . این روش به حذف برنامه کمک می‌ کند .

 

۴ . حذف از صفحه اصلی

گاهی اوقات می‌ توان از صفحه اصلی گوشی ، با فشردن طولانی مدت روی آیکون برنامه ، گزینه‌ ای برای حذف یا غیر فعال کردن برنامه مشاهده کرد . با این روش می‌توانید سریع‌ تر برنامه را حذف کنید .

 

۵ . حالت ایمن

با راه‌ اندازی در حالت ایمن ، تمام برنامه‌ های ثالث غیرفعال می‌ شوند . این حالت می‌ تواند به شما اجازه دهد تا برنامه‌ هایی را که به نظر می‌ رسد مشکل‌ساز هستند ، راحت‌تر حذف کنید .

 

۶ . استفاده از نرم‌افزارهای جانبی

نرم‌ افزارهای مدیریت برنامه‌ ها در فروشگاه گوگل مثل ” SD Maid ” یا ” Cleaner ” می‌ توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌ های غیرقابل حذف را پاک کنید .

 

۷ . بروزرسانی سیستم‌عامل

برخی از باگ‌ ها مربوط به نسخه‌ های قدیمی سیستم‌ عامل هستند . چک کنید آیا بروزرسانی برای سیستم‌ عامل شما موجود هست یا نه و اگر هست ، آن را بروزرسانی کنید تا مشکلات برطرف شوند .

 

۸ . بازگردانی تنظیمات کارخانه

اگر هیچ‌کدام از روش‌ها مؤثر نبود ، ممکن است نیاز به بازیابی تنظیمات کارخانه داشته باشید . اما حتما از داده‌ های خود پشتیبان‌ گیری کنید ، زیرا این کار تمام داده‌ها و برنامه‌ های شما را پاک خواهد کرد .

 

سخن پایانی

همانطور که دیدید در این مقاله به مشکل پاک نشدن برنامه در اندروید پرداختیم و دلایل و راهکار های رفع این مشکل را مورد بررسی قرار دادیم ، اگر تمام راهکار های ذکر شده را امتحان کردید و به نتیجه دلخواه خود نرسیدید می‌ توانید با کارشناسان همراه رایانه به شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس حاصل فرمایید .
همراه رایانه سایتی برای رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شما است برای حل مشکلات دیگر ، کافی است در سایت همراه رایانه مشکل خود را جستجو کنید .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *