اندروید, اینترنت و شبکه, دانلود, دانلود اندروید, موبایل, همه مطالب

مشکل پخش ویدیو اندروید

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر مشکل پخش ویدیو اندروید را دارید ، کافیست شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بدون کد و با تلفن ثابت (تماس از طریق موبایل ممکن نیست) شماره گیری کنید تا کارشناسان همراه رایانه در اسرع وقت مشکل شما را برطرف کنند .
در صورتی که خط ثابت ندارید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه را مطالعه کنید.

یکی از مشکلات خسته کننده برای کاربران ، عدم پخش ویدیو در گوشی های اندروید است . در بعضی مواقع فیلم متوقف می‌شود و یا در برنامه گالری با یک صفحه مشکی همراه با خطا مواجه میشوید .

حال اگر بخواهید آن ویدیو را به ویندوز و مک هم منتقل کنید ، باز هم امکان دارد چنین مشکلی برایتان پیش بیاید .

پس به جای انتقال فیلم به دستگاه های دیگر ، با ما همراه باشید تا ۸ راه حل عالی برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیو در گوشی های اندروید را با هم بررسی کنیم .

 

حل مشکلات با کمک رایانه

 

۸ روش حل مشکل پخش ویدیو اندروید

 

مشکل پخش‌ ویدیو اندروید

مشکل پخش ویدیو اندروید

 

۱. مطمئن باشید که ویدیو کاملا دانلود شده است :

باید اطمینان حاصل کنید که بارگذاری فایل تمام شده و کل ویدیو در برنامه گالری موبایل شما موجود و آماده ی پخش شدن است. چنانچه بارگذاری ویدیو هنوز تمام نشده باشد ، سیستم امکان پخش ویدیو را به شما نمیدهد . پس بایستی کمی صبر کنید و هنگامی که دانلود آن به پایان رسید ، از برنامه ای مثل Google photos برای پخش ویدیو استفاده کنید .

 

۲. فرمت ویدیو را چک کنید :

گوگل فوتوز (Google photos ) یک برنامه گالری پیش فرض در بیشتر گوشی های اندروید است که از فرمت های محدودی برای فیلم و عکس پشتیبانی می‌کند . چنانچه فایلی را با فرمت هایی نظیر MKV و FLV و یا AVL به گوشی خود منتقل و یا دانلود کرده اید ، گوگل فوتوز امکان پخش آن را به شما نمیدهد . چگونگی بررسی فرمت ویدیو به شرح زیر است :

۱. برنامه Google photos را باز کنید .
۲. ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید .
۳. انگشت خود را از پایین صفحه گوشی به بالا بکشید و حجم ، نام و فرمت آن را از اطلاعات مشاهده کنید .

اگر فرمتی که ملاحظه میکنید ، توسط گوگل فوتوز پشتیبانی نمی‌شود ، لازم است یک پخش کننده ویدیو دیگری برای گوشی اندروید خود نصب کنید .

 

۳. از یک ویدیو پلیر دیگر کمک بگیرید :

یکی از بهترین ویدیو پلیر هایی که می‌توانید مستقیم از Google play store دانلود کنید ، برنامه ی VLC میباشد . این برنامه دارای منبع باز و رایگان است و بدون مشکل ویدیوهای مختلف شما را پخش می‌کند . برای این کار ابتدا گوگل پلی را باز کرده و در قسمت جستجو که در بالای صفحه قرار دارد ، VLC را بنویسید . سپس صفحه ی VLC را باز کنید و روی دکمه نصب ضربه بزنید . بعد از اینکه نصب برنامه به پایان رسید ، آن را روی گوشی خود اجرا کنید . توجه داشته باشید به برنامه VLC دسترسی و مجوزهای لازم را بدهید تا بتواند تمام سیستم شما را اسکن کند و کل ویدیوهای موجود در موبایل شما را نمایش دهد . حال یکی از فیلم های خود را توسط VLC باز کنید . این برنامه در پخش ویدیوهای شما که فرمت های مختلفی دارند ، نباید مشکلی داشته باشد .

 

۴. به فضای ذخیره سازی دستگاه خود توجه کنید :

قبل از اینکه بخواهید فایل جدیدی با حجم زیاد دانلود کنید و یا به گوشی اندروید خود منتقل کنید ، باید فضای ذخیره سازی باقی مانده ی موبایل خود را بررسی کنید . اگر فضای کافی در گوشی شما یافت نشود ، امکان دارد انتقال فایل ناقص و ناتمام به پایان برسد و یا بارگذاری فایل قطع شود . حال میخواهیم در ادامه با کمک از برنامه Files گوگل نشان دهیم که فضای ذخیره سازی باقی مانده را چگونه میتوان بررسی کرد .

۱. برنامه Google play store را در موبایل خود باز کنید .
۲. در نوار جستجوی بالای صفحه ، Files را بنویسید و آن را نصب کنید .
۳. به برنامه ی Files دسترسی و مجوزهای لازم را بدهید و حافظه ی داخلی گوشی خود را چک کنید .
۴. اگر با فضای ناکافی روبرو شدید ، می‌توانید از پیشنهاداتی که برنامه Files دارد استفاده کنید‌ . اسکرین شات ها و فایل های غیر ضروری را پاک کنید یا اگر می‌خواهید روش های آزاد کردن فضای گوشی بدون حذف برنامه ها را بدانید ، از همراه رایانه کمک بگیرید.

 

۵. از کسی بخواهید که ویدیو را دوباره برای شما بفرستند :

گاهی اوقات می‌خواهید ویدیویی را که در تلگرام یا واتساپ خود دانلود کرده اید را مشاهده کنید اما برنامه VLC نمی‌تواند آن ویدیو را پخش کند . در این حالت ممکن است فرستنده آن ویدیو یک فایل ناقص برای شما ارسال کرده باشد . باید از آن فرد درخواست کنید باردیگر برای شما ویدیو بفرستد .

 

۶. ویدیوهای خود را روی کارت حافظه micro SD ذخیره نکنید :

چنانچه گوشی اندروید شما توسط کارت حافظه ی micro SD پشتیبانی می‌شود ، باید از ذخیره کردن ویدیو روی آن بپرهیزید . چون این کارت های حافظه از لحاظ سرعت خواندن و نوشتن بسیار کندتر نسبت به حافظه ی داخلی گوشی هستند و گاهی ممکن است با مشکلاتی حین پخش ویدیوی ذخیره شده روی کارت حافظه ی micro SD مواجه شوید . در این هنگام باید برای منتقل کردن ویدیوهای خود از کارت حافظه ی micro SD به حافظه ی داخلی گوشی ، از برنامه ی مدیریت فایلی مثل Explorer Solid کمک بگیرید .

 

۷ . “این ویدیو در کشور شما قابل دسترس نمیباشد”

بعضی از ویدیوها فقط در یک منطقه یا کشور خاص قابل دسترسی هستند یا به هر علتی امکان مشاهده آن برای افراد بعضی کشورهای دیگر در دسترس نیست در این هنگام بایستی از اپلیکیشن های مخصوص دور زدن این موانع و تغییر IP کمک بگیرید تا با استفاده از سرور یک منطقه ی دیگر ، بتوانید آن ویدیو را تماشا کنید .

 

۸.حافظه ی کش برنامه ی مشکل دار را حذف کنید :

اگر مشکل پخش ویدیو در یک برنامه ی خاص مانند یوتیوب در گوشی اندروید خود را دارید ، این امکان دارد داده های کش (Cache) بیش از حد روی هم انباشته شده باشند و مشکلات این چنینی برای شما ایجاد کرده باشند . در این هنگام باید با استفاده از روش های زیر حافظه ی کش این برنامه را حذف کنید.

۱.با انگشت خود روی برنامه ی موردنظر خود به مدت طولانی نگه دارید و اطلاعات آن (App Info) را باز کنید .
۲.سپس گزینه ی Storage & data را انتخاب نموده و روی دکمه Clear cache که در پایین صفحه است، ضربه بزنید .

 

 

متن پایانی 

از اینکه مارا همراهی کردید سپاسگذاریم . در این مقاله سعی کردیم ۸ روش موثر برای رفع مشکل پخش ویدیو در گوشی های اندروید را برای شما عزیزان ارائه دهیم و به طور کامل مراحل انجام هر روش را بازگو کردیم . چنانچه پس از خواندن مطلب باز هم سوال و یا مشکلی برایتان پیش آمد با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس بگیرید تا کارشناسان همراه رایانه که به صورت شبانه روزی پاسخگو می‌باشند ، به رفع مشکل شما بپردازند .
ضمنا شماره فوق را باید از طریق تلفن ثابت و بدون کد شماره گیری کنید .
امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و مشکل پخش ویدیو در گوشی اندروید شما برطرف شده باشد .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *