اندروید, دانلود نرم افزار ویندوز, دسته‌بندی نشده, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی مواجه شدید ، میتوانید شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ رو بدون کد و با تلفن ثابت شماره گیری کنید(تماس با موبایل ممکن نیست )تا کارشناس های همراه رایانه مشکل شما رو برطرف کنند .

 

 

در صورتی که خط ثابت ندارید مطلب ( تماس با مشاورین همراه رایانه( تماس با مشاورین همراه رایانه) رو مطالعه کنید .

 

حل مشکلات با کمک رایانه

حافظه داخلی یکی از اجزای اصلی گوشی است که در ذخیره داده هایی مثل موسیقی ، اپلیکیشن ها ، فایل مختلف و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که از نام آن پیداست در داخل بدنه گوشی قرار دارد و برخلاف بدنه خارجی نمیتوان آن را از گوشی جدا کرد ، ظرفیت حافظه داخلی گوشی های هوشمند با همدیگر متفاوت هستند که این امر موجب بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی شده است .

پرشدن گوشی شیائومی یکی از مشکلات آزار دهنده برای کاربران است که بر روی عملکرد گوشی تاثیر منفی می گذارد ، همه کاربران در طول استفاده از گوشی فایل زیادی را باز و ذخیره می‌کنند ، که چون حافظه گوشی محدود است پر نشدن آن یک امر اجتناب ناپذیر است .

 

۷ علت مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

۷علت مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

۷علت مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

 

در این مقاله علت هایی که باعث مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی می شوند را برای شما بازگو میکنیم.

 

۱_ ذخیره فایل بیش از حد

وقتی فایل های مثل موسیقی ، عکس ، فیلم و اسناد را بیش از حد در گوشی خود ذخیره میکنیم باعث بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی می شود .

گاهی اوقات این امر خود به خود وقتی که از اپلیکیشن های مختلف در طول روز استفاده می کنیم ، اتفاق می افتند .

۲_نصب برنامه ها

نصب برنامه ها بیش از حد حافظه گوشی می‌تواند یکی دیگر از دلایل مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی باشد ، به خصوص برنامه هایی که حافظه گوشی باید حجم زیادی را به آن اختصاص بدهد ، که این امر می‌تواند باعث کند شدن ، هنگ کردن و … موبایل شما شود ‌.

۳_ویروس ها و برنامه های مخرب

ویروس و و برنامه های مخرب میتوانند باعث پر شدن حافظه گوشی شوند چرا که ویروس ها و برنامه های مخرب اکثر اوقات یکسری اطلاعات را در گوشی شما ذخیره میکند ، و این دلیل میتواند باعث پر شدن گوشی شما شود.

۴_قفل فضای حافظه

گاهی اوقات پیش می آید که حافظه گوشی شما به دلیل خطا قفل شود و اجازه دسترسی به حافظه را ندهد ، در این صورت گوشی شما توانایی حذف فایل های نامناسب را ندارد و باعث بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی می شود .

۵_ داده های حافظه پنهان

بعضی از برنامه بیشتر فضا یا همان کش را به خود اختصاص می دهند ، این مسئله به مرور زمان باعث پر شدن حافظه گوشی می شود ، در این شرایط وقتی قصد نصب یک اپلیکیشن یا دانلود یک فایل را دارید ، گوشی با پیغام ٫حافظه پر است ٫ مواجه می شوید .

۶_ پیام ها و پیوست های قدیمی

پیام های متنی مخصوصا پیام هایی که دارای پیوست های فایل ، عکس و فیلم هستند ، میتواند منجر به بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی شوند .

۷ _ برنامه و بازی ها

به طور کلی بازی ها قسمت زیادی از حافظه را اشغال می کنند . در این قسمت بازی هایی وجود دارند به دلیل ذخیره‌سازی داده ها و بروزرسانی مداوم نسبت به دیگر برنامه ها فضای بیشتر را اشغال می‌کنند .

 

۶راهکار رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

۶راهکار رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

۶راهکار رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

 

 

۱_ پاک کردن فایل‌هایی که در حین مرور وب، دانلود کرده‌ایم

ممکن است در طول وب گردی فایل هایی را دانلود کرده باشید که بعداً مجبور به دانلود دوباره آن ها نباشید ، تجمع همه آن ها به مرور باعث بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی می شود .

بهتر است هر چند وقت یکبار ، به پوشه دانلود ها بر برنامه مدیریت گوشی شیائومی مراجعه کرده و فایل هایی که نیاز ندارید را پاک کنید ، همچنین فایل های بزرگ را به هارد با لپ تاب خود انتقال دهید .

 

۲_پاک کردن گوشی از برنامه‌های بلااستفاده

پاک‌ کردن گوشی از برنامه های بلا استفاده به حل مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی کمک می کند شما باید :

—وارد تنظیمات شوید

— به قسمت برنامه بروید

— به تنظیمات اپلیکیشن ها بروید

— اگر برنامه میخواهید حذف کنید گزینه حذف از نصب ( Uninstall) و اگر غیر فعال کنید گزینه Disable را لمس کنید .

 

۳_ پاک کردن گوشی از ویروس و بدافزار

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، ویروس میتواند باعث بروز مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی شود برای حل این مشکل و از بین بردن ویروس گوشی خود میتوانید از آنتی ویروس های معروف استفاده کنید ، و برنامه های خود را از منابع معتبر نصب کنید .

 

۴_ پاک کردن فایل‌های تکراری و حجیم برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی

برای پاک کردن فایل‌های تکراری که بیشترین حجم از حافظه را به خود اختصاص دادند می توانید با کمک نصب اپلیکیشن های مثل مدیریت فایل گوگل فایل های تکراری را شناسایی کنید و با طی مراحل زیر فایل ها را حذف کنید :

— برنامه را باز کنید.

—وارد قسمت Duplicate Files شوید.

—فایل هایی که میخواهید پاک‌کنید را انتخاب کنید.

 

۵_ پاک کردن فایل‌های موجود در سطل آشغال

برنامه هایی مثل مدیریت فایل و گالری دارای گزینه سطل آشغال هستند که در واقع وقتی فایل یا عکس و فیلم هایی را پاک میکنید به اتمام منتقل می شود و بعد از ۳۰ روز به طور خودکار پاک میشود .
اگر فایل های زیادی را به تازگی پاک‌کرده‌اید بهتر است آن را از سطح اشغال پاک‌کنید
برای مراجعه کردن به سطل آشغال گالری گوشی شیائومی مراحل زیر را طی کنید :
— وارد گالری شوید
— گزینه Trash bin را انتخاب کنید.
— گزینه Clear All را تأیید کنید.

 

۶_ پاک کردن پوشه nomedia

در گوشی های شیائومی پوشه ای مخفی وجود دارد که معمولاً فایل های بند انگشتی مربوط به عکس و ویدیو ها در آنجا ذخیره می شود که ممکن است این بهش به چند گیگابایت برسد و بخش زیادی از حافظه را اشغال کند .
بهتر است هر چند وقت یکبار مسیر زیر را برای حذف این پوشه طی کنید.

—وارد برنامه مدیریت فایل (File Manager) شیائومی شوید (این برنامه بر روی تمامی گوشی‌های شیائومی به صورت پیش‌فرض وجود دارد)

—حالا آیکون سه نقطه را لمس کنید و گزینه Show Hidden Files را انتخاب کنید.
—پوشه nomedia را انتخاب و آن را حذف کنید.

سخن پایانی …

همراه رایانه در این مقاله علت و راهکای مشکل پر شدن حافظه گوشی شیائومی با شما در میان گذاشت ، اگر راهکارها را انجام دادید و شما هنوز مشکل دارید میتوانید با کارشناسان همراه رایانه در صورت هرگونه مشکل بصورت ۲۴ ساعته به شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ ارتباط برقرار کنید .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *