آیفون, سخت افزار, نرم افزار, همه مطالب

مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون

حل مشکلات با کمک رایانه               

 اگر با مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون مواجه شدید کافیه شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ از تلفن ثابت بدون کد (تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست ) تماس بگیرید تا کارشناسهای همراه رایانه خیلی سریع مشکل شمارو برطرف کنند .

درصورتی که یک خط ثابت ندارید مطلب تماس بامشاورین همراه رایانه رو مطالعه کنید.

امروزه همه ما با صفحه نمایش های لمسی بسیار آشنا هستیم. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و تجهیزات قابل حمل از صفحه نمایش لمسی برای نمایش اطلاعات و کنترل دستگاه خود استفاده می کنند.

 

راه حل های مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون

تقریبا می توان گفت مشکلاتی مانند عدم واکنش تاچ صفحه نمایش آیفون برای کاربران ممکن است بسیار آزار دهنده باشد، هنگام از کار افتادن تاچ صفحه نمایش گوشی روشن است و محتوا را نمایش می دهد ولی هیچ واکنشی به دستورات کاربر یا لمس ها نشان نمی دهد.

حل مشکلات با کمک رایانه

 

راه حل های مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون

راه حل های مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون

این موضوع نشانگر عدم کارکرد تاچ صفحه نمایش آیفون است . دراین مقاله از همراه رایانه به آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی آیفون می پردازیم. پس همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم.

 

۱. ریستارت کردن گوشی آیفون

اولین روش برای حل این مشکل می تواند ریستارت کردن گوشی آیفون خود باشد. دربسیاری از موارد مشکلات نرم افزاری گوشی با یک ریستارت ساده می تواند مشکل رفع شود. بنابراین دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا علامت خاموش شدن ظاهر شود، سپس انگشت خود را بروی صفحه نمایش گوشی قرار دهید و اسلاید را به سمت راست بکشید تا گوشی آیفون خاموش شود.

درنهایت بافشار دادن دکمه پاور آن را روشن کنید. اگر تاچ صفحه نمایش برای کشیدن علامت خاموش کردن کار نمیکند باید به روش بعدی به ریستارت گوشی آیفون مراجعه کنید.

 

۲. ریست اجباری گوشی آیفون (فورس )

اگر تاچ صفحه نمایش گوشی آیفون امکان ریست کردن دستگاه را نمی دهد، بهترین راه حل ممکن شما ریست کردن  اجباری آیفون است. این روش هنگام فریز کردن یا هنگ کردن گوشی آیفون نیز مفید است. برای انجام فورس ریست آیفون خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. همزمان دکمه هوم (Home) و دکمه پاور ( power ) را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایان شود .
  2. هنگامی که لوگوی اپل ظاهر شد دکمه هوم و دکمه پاور را رها کنید.

 

۳. خالی کردن حافظه گوشی آیفون

یکی از مواردی که می تواند به عدم کارکرد صحیح تاچ صفحه نمایش  گوشی آیفون و کاهش سرعت آن منجر شود، پر بودن حافظه دستگاه است. بنابراین خالی کردن حافظه دستگاه می تواند بعنوان یک راه حل عالی در صورت بروز اختلال و تاخیر در کارکرد تاچ صفحه نمایش آیفون در نظر گرفته شود.

برای خالی کردن حافظه دستگاه می توانید ترفندهای مختلفی انجام دهید. برای مشاهده جزییات حافظه دستگاه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش تنظیمات بروید.
  2. گزینه Storage & icloud Usage را انتخاب کنید.
  3. گزینه Manage Storage را انتخاب نمایید .

دراین صفحه می توانید اطلاعات مربوط به حافظه داخلی آیفون را مشاهده کنید. حذف برنامه های غیرضروری، حذف ویدیوها و عکس های موجود درگالری همگی در خالی کردن حافظه دستگاه و مشکلات تاچ گوشی آیفون تاثیر گذار  می باشند.

 

۴. حذف برنامه های مخرب در گوشی آیفون

دربرخی موارد ممکن است وجود یک برنامه مخرب در گوشی آیفون باعث بروز مشکل تاچ در گوشی شما شود. بنابراین راه حل این مشکل این است که آیفون را بحالت Sefe mode ببرید و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر تاچ گوشی در این حالت بدون مشکلی کار نمیکند بدانید وجود یک برنامه مخرب در گوشی باعث مشکل شده است و با حذف آن مشکل برطرف خواهد شد.

برای ورود به مرحله Sefe mode در آیفون مراحل زیررا دنبال کنید:

  1. دکمه های پاور (power ) و هوم (Home) را بطور همزمان فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش گوشی کاملا سیاه و خاموش شود.
  2. در حالی که صفحه نمایش سیاه است، دکمه هوم را رها کنید اما همچنان دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.
    به این ترتیب آیفون بحالت سیف مد وارد می شود. لطفا توجه داشته باشید که در این حالت تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی شما غیرفعال هستند.

درنتیجه اگر مشکل کارکرد تاج صفحه نمایش آیفون ناشی از برنامه های مخربی باشد، بدون هیچ مشکلی از دستگاه استفاده خواهید کرد. اگر این حالت رخ داد باید برنامه های اخیری که درگوشی خود نصب کرده اید را پاک کنید.

 

۵ . به روز کردن سیستم عامل ios در گوشی آیفون

همیشه توصیه می شود که آخرین نسخه سیستم عامل ios را بروی آیفونتان نصب کنید و تمامی بروزهایی که برای گوشی شما منتشر می شود را دانلود و نصب نمایید. در بسیاری از موارد بروز کردن نسخه ios می تواند در بهبود عملکرد تاچ صفحه نمایش گوشی آیفون موثر بوده و مشکلات موجود را رفع کند.

بنابراین این راه حل را بعنوان یک راه حل موثر برای رفع مشکل کار نکردن تاچ صفحه گوشی آیفون در نظر بگیرید. نصب جدید آپدیت های ios به روش زیر عمل کنید:

  1.  به بخش تنظیمات بروید و گزینه عمومی را انتخاب کنید.
  2. به دستگاه اجازه دهید اتصال به اینترنت، وضعیت سیستم عامل و موجود بودن آپدیت ها را بررسی کند. اگر آپدیت جدیدی برای آیفون شما موجود است با لمس گزینه به روز رسانی اجازه دانلود و نصب آن را بدهید. به طور کلی با بروزرسانی سیستم عامل گوشی خود می توانید از بروز مشکلات در عملکرد تاچ در صفحه نمایش آیفون جلوگیری کرد.

 

۶ . فشردن کانکتور تاچ برای رفع مشکل تاچ گوشی آیفون

در برخی موارد اختلال در عملکرد تاچ صفحه نمایش گوشی آیفون به دلیل شل شدن کانکتور تاچ و ال سی دی باشد، بخصوص در صورتی که به گوشی ضربه ای وارد شده باشد. برای رفع این مشکل می توانید از یک تعمیرکار ماهر استفاده کنید اما قبل از اقدام به این کار می توانید یک ترفند جالب را امتحان کنید.

به دلیل اینکه کانکتور تاچ در گوشه سمت راست بالا صفحه گوشی قرار دارد ممکن است با فشردن این قسمت کانکتور تاچ را روی برد و سوکت آن محکم کنید. لطفا توجه داشته باشید که این روش فقط یک ترفند احتمالی است و تضمینی برای موثر بودن آن وجود ندارد.

 

۷ . تعمیرات سخت افزاری در گوشی آیفون

درصورتی که هیچ کدام از راه های قبلی به رفع مشکل تاچ گوشی آیفون شما کمک نکرد و مشکل همچنان باقی بود، احتمالا دلیل آن مربوط به مشکلات سخت افزاری است و نیاز به تعمیر دارد. دراین صورت می توانید از خدمات تعمیر موبایل استفاده کنید.

 

۸ . ریست فکتوری یا بازگشت تنظیمات به کارخانه در گوشی آیفون

یکی از روش های موثر برای حل مشکل تاچ صفحه گوشی آیفون استفاده از ریست فکتوری است. با انجام این روش تمامی اطلاعات و تنظیمات دستگاه بحالت پیش فرض باز میگردند. این روش ممکن است به رفع تمامی مشکلات شما کمک کند. به همین دلیل ارزش امتحان کردن را دارد، برای انجام ریست فکتوری در آیفون مراحل زیر را انجام دهید:

 

  1. به بخش settings دستگاه خود مراجعه کنید.
  2.  بروی  گزینه General کلیک کنید. 
  3. گزینه Reset را برگزینید. 
  4. گزینه Erase All cantent and settings را انتخاب کنید.
  5. با انتخاب گزینه Erase Now عملیات ریست فکتوری را انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

دراین مقاله سعی شد تا چگونگی برطرف نمودن مشکل عمل نکردن تاچ گوشی آیفون را شرح دهیم و به راه حل هایی هم اعم از ریستارت کردن گوشی آیفون ، خالی کردن حافظه ، حذف برنامه های مخرب ، ریست اجباری آیفون وغیره …پرداختیم که با انجام آن ها می توانید کمک شایانی به مشکل عملکرد تاچ گوشی آیفون خود داشته باشید درصورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی با مشاوران همراه رایانه از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بصورت ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند تماس بگیرید .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *