اندروید, دانلود, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر شما هم مسئله مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی برایتان پیش آمده می توانید با سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) بدون کد و مستقیم در ارتباط باشید و این مشکل را رفع کنید البته به این دقت داشته باشید که سایت همراه رایانه برای شما کاربران عزیز اینکه چگونه با تلفن همراه خود تماس بگیریم لینک آموزشی گذاشته است ( تماس با مشاورین همراه رایانه )

 

تاچ گوشی یکی از مهم ترین قسمت ها می باشد ، زیرا که کار نکردن آن باعث می شود هیچکدام از برنامه های گوشی را نتوانید باز کنید و کاری انجام دهید ، در بعضی هنگام برای شما نیز این مشکل به وجود می آید و متوجه شدید که تاچ گوشی کار نمی کند تعجب و نگرانی در این باره نیست یک مشکل عامه نیز محسوب می شود البته این نکته را بدانید که مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی دلیل های زیادی بجز دلیل های سخت افزاری داشته باشد که در ادامه به آن می پردازیم .

 

در این مطلب علت و راه حل های این مشکل را برسی خواهیم کرد و به شما توضیح می دهیم در این مورد مشکل ها چه راهکار هایی باید انجام دهید ، اگر که می خواهید این مشکل را برطرف کنید تا آخر مطالب با ما همراه باشید .

حل مشکلات با کمک رایانه

 

علت کار نکردن تاچ گوشی

از کار افتادن یا به درستی کار نکردن لمس گوشی اتفاقی منجزر کننده می باشد هنگامی که نمی شود به طور کل با این مشکل از گوشی استفاده کرد و علت عمده نیز برای دلیل از کار افتادن گوشی هواوی نیز وجود دارد ، اولین دلیل امکان دارد تاچ گوشی در معرض خیس شدن قرار گرفته یا آبخوردگی داشته باشد یا مشکلات فنی نیز داشته باشد . دلیل های دیگری ام اعم از ضربه خوردن تاچ گوشی ، با جسم های مختلف و … می باشد که در صفحه نمایش لمس گوشی شما اختلال و مشکل هایی اجرا می کند ، در بعضی مواقع امکان دارد که قسمتی از صفحه نمایش سالم باشد و قسمت دیگری نیز آسیب ببیند . 

یکی دیگر از دلایل هم می تواند وارد کردن سیم کارت جدید و کارت حافظه یا رم باعث مشکل در نوع عملکرد گوشی شما شود ، مورد دیگری که آن را برسی می کنیم دانلود شدن برخی بد افزار ها و برنامه های مخرب هم امکان دارد باعث این مشکل باشد و مراقب تغییر دادن تنظیمات گوشی خود باشید که این نوع هم باعث مشکل می شود . قبل از حل کردن مشکل خود باید علت را جویا باشید . 

حل کردن از کار افتادن تاچ در صفحه ی لمسی

مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی

مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی

برای رفع کردم این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد می توانید خودتان حل کنید ، در این قسمت مراحلی قرار داده ایم که اگر با چنین مشکلی روبه رو هستید باید آن مورد ها را امتحان کرده تا حل مشکل کنید اگر چنانچه تمامی این مراحل را انجام دادید و مشکل رفع نشد باید نسبت به عوض کردن ال سی دی گوشی و یا حتی عوض کردن گوشی نیز اقدام کنید . 

۱ _ راه اندازی مجدد گوشی

امکان دارد این راه حل در قبال چنین مشکل سر سختی کار نکند و بیهوده باشد ، با اینکه این مورد ممکن است غیر قابل حل باشد باز هم یک مورد موفق برای حل کردن مشکلات تاچ و لمس نیز می باشد . مورد راه اندازی مجدد تلفن همراه شما همه‌ی سرویس و برنامه های پس زمینه را غیر فعال و به روز رسانی می کند ، این مورد از پس زمینه ها امکان دارد از کار افتاده باشد و باعث مشکل شود .

برای انجام دادن این مرحله روش زیر را انجام دهید ‌؛ 

  • قسمت دکمه ی پاور را فشار دهید و نگه دارید . 
  • روی گزینه ی Restart کلیک کنید .
  • در بعضی از موارد مدل های دیگر گوشی ها می توانید دکمه ی خاموش / روشن شدن را برای چند لحظه نگه دارید تا گوشی شما راه اندازی مجدد شود . 
  • البته در برخی دیگر مدل گوشی بایذ قسمت دکمه ی Power و دکمه ی زیاد شدن صدا را به طور همزمان نگه دارید تا گوشی راه اندازی مجدد شود .

۲ _ فعال کردن حالت امن اندروید

چنانچه در اکثر صفحه ی لمس موبایل شما نیز کار نمی کند . مورد حالت ایمن را نیز راه اندازی کنید این روش باعث پاک شدن همه ی برنامه و سرویس های نصب شده در گوشی شما می شود . ( اگر که قسمت صفحه نمایش به طور کامل در حالت ایمن کاری می کند دلیل مشکل به طور قطع برنامه ی نصب شده دیگری است . ) 

مراحل حالت ایمح را به این صورت انجام دهید ‌؛ 

  • در برخی از دستگاه موبایل های اندرویدی به روز باید دکمه خاموش روشن را فشار دهید و چند لحظه نگه دارید . 
  • روی گزینه ی ok کلیک کنید تا گوشی شما نیز راه اندازی مجدد شود . 
  • برای اینکه از حالت امن خارج شوید باید گوشی را به  طور معمولی ریستارت کنید . 

۳ _ تست کردن مورد نمایشگر گوشی اندروید

اپلیکیشن های زیادی در گوگل پلی استور وجود دارد که مشکل گشای این مورد خواهد بود ، با کمک این برنامه به شما می توانید مشکل های مربوط به قسمت صفحه نمایش مثل‌ ؛ منظم بودن کنتراست و اشباع _ پیکسل های از دست رفته _ سوختگی صفحه های OLED ، وضعیت چند لمس را جویا باشید . 

چنانچه این مشکلات وجود داشت باید حالت کارخانه را در گوشی فعال کنید . 

۴ _ برداشتن محافظ صفحه

بیشتر کاربران برای ایمن شدن و حفاظت از صفحه نمایش گوشی خود را برای ایمان بودن بیشتر در مقابل افتادن گوشی و خط و خش استفاده می کنند ، اما فعال بودن همین مورد باعث می شود که همین مشکلات تاچ گوشی می شود ، اگر به تازگی صفحه گوشی شما دچار این مشکل شده تلاش کنید که محافظ را بردارید البته تضمینی وجود ندارد که مشکل به طور قطع حل خواهد شد اما به احتمال زیادی کار ساز است .

۵ _ باز کردن قفل گوشی با حرکات صورت و صدا

برای اینکه تلفن همراه خود را بهتر کنترل کنید ملزم به باز کردن آن با لمس صفحه نمایش نیستید و یا اینکه حتما رمز را وارد کنید ، برای اینکه بهتر این عمل را انجام دهید و از بروز مشکل دوری کنید می توانید از قفل باز کن ها به صورت چهره و صدا را امتحان کنید تا که راحت تر با گوشی خود کار کنید ، هنگامی که جزئی از صفحه نمایش دچار مشکل شود این نوع قفل روش راحت تر برای حل این مشکل می باشد ، البته دقت داشته باشید که این روش برای وقتی است که یه قسمتی از تاچ گوشی شما حداقل کار کند .

اگر که این روش ممکن نشد می توانید این برنامه را از واسطه ی وب فروشگاه پلی بر روی گوشی خود نصب کرده و قسمت ورودی صفحه لمس گوشی را غیر فعال کنید .

۶ _ مشکل کار نکردن تاچ گوشی و مورد آبخوردگی

چنانچه دلیل از کار افتادن تاچ و لمس گوشی شما وارد شدن آب به مورد قسمت های مختلف گوشی نیز باشد باید صبر کنید و اجازه دهید که گوشی به طور کامل خشک شود .

اگر که زود اقدام به این کار نکنید امکان اینکه به مورد قسمت های داخلی گوشی شما آسیب برسد وجود دارد پس در همچین موقعیت هایی باید گوشی خود را خاموش کنید و صبر کنید که به طور کامل خشک شود .

( گذاشتن گوشی در برنج هنگامی که خیس است یکی از بهترین راه حل هایی است که می توانید از آن نیز جواب بگیرید . )

۷ _  برداشتن سیم کارت و کارت حافظه گوشی

در بعضی از مواقع جزء های خارجی گوشی می تواند علت قطع شدن تلفن همراه و از کار افتادن صفحه نمایش گوشی نیز می شود . سپس باید سیم کارت و رم گوشی وصل شده به قسمت دستگاه را جدا کنید و گوشی خود را ریستارت کرده و جویا این باشید که مشکل حل شده است یا نه !

۸ _ مراجعه به مراکز های تخصصی تعمیرات موبایل

با این مواردی که برای شما نام بردیم امیدوارم جویای مشکل شده باشید و بتوانید تاچ و لمس از کار افتاده صفحه نمایش گوشی خود را درست کنید اگر هم نتوانستید باید به مراکز تعمیرات گوشی مراجعه کنید چونکه یک نوع مشکل سخت افزاری محسوب می شود ، چنانچه شانس خوبی داشته باشید و فرد متخصص توانی درست کردن عملکرد صفحه نمایش لمس گوشی را داشته باشد و آن را مورد بازیابی قرار دهد . 

البته بستگی به دستگاه دارد و ممکن است تعمیر گران قیمتی باشد اگر هم مورد تعمیر نباشد باید گوشی خود را نیز عوض کنید .

۹ _ تمیز بودن دست ها هنگام استفاده از گوشی

خیس بودن یا عرق کردن دست ها کثیفی و روغنی بودن آن ممکن است باعث این مشکل شود ، قبل از استفاده از صفحه نمایش لمس گوشی و تست سالم بودن آن باید دست های خود را تمیز کرده و خشک کنید و بعد آن را مورد استفاده قرار دهید .

روش های حل مشکل از کار افتادن تاچ گوشی

مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی

مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی

برای حل مشکل از کار افتادن تاچ و لمس گوشی چند راه حل را به صورت کلی برای شما خواهیم گفت لطفا دقت کنید و کسب اطلاعات کنید ‌؛ 

  • از گلس محافظه صفحه نمایش خوب و اصلی استفاده کنید .

  • استفاده کردن از محافظ گوشی .

  • دوری کردن از گذاشتن صفحه گوشی در قسمت هایی که گرد و خاک و غبار وجود دارد .

  • حذف فایل های بزرگ و اضافی و خالی کردن فضای گوشی .

  • بستن پنجره های باز زیادی در صفحه نمایش و رفع خنگی گوشی با این مرحله

  • گوشی خود را ریست کنید .

کلام آخر

امیدوارم که با مطالب سایت همراه رایانه توانسته باشید مشکل کار نکردن تاچ گوشی هواوی را حل کرده باشید ، چنانچه قسمتی از این مطالب را متوجه نشده اید می توانید با سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) در ارتباط باشید و رفع مشکل کنید . 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *