اندروید, اینترنت و شبکه, کیبورد, موبایل, نرم افزار, همه مطالب

مشکل کیبورد گوشی سامسونگ

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل کیبورد گوشی سامسونگ مواجه شدید ، کافیست شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بدون کد و با تلفن ثابت (تماس از طریق موبایل ممکن نیست) شماره گیری کنید تا کارشناسان همراه رایانه در اسرع وقت مشکل شما را برطرف کنند .

در صورتی که خط ثابت ندارید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه را مطالعه کنید .

 

یکی از مشکلات خسته کننده ای که کاربران گوشی سامسونگ با آن روبرو میشوند ، مشکل از کار افتادن کیبورد است .

مخصوصا کسانی که دائما با موبایل کار می‌کنند و بیشتر زمان خود را صرف گوشی و ارتباط با مشتری یا کارفرما میکنند .بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند .

حل مشکلات با کمک رایانه

 

روش های رفع مشکل کیبورد گوشی سامسونگ

روش های بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد . در این مقاله می‌خواهیم راهکار های طلایی رفع مشکل کیبورد گوشی سامسونگ را به شما عزیزان ارائه دهیم . پس با ما همراه باشید .

روش های رفع مشکل کیبورد گوشی سامسونگ

روش های رفع مشکل کیبورد گوشی سامسونگ

۱. کیبورد گوشی خود را ریست کنید :

ریست کردن کیبورد گوشی ، از راه هایی است که به شما کمک می‌کند تا کیبورد گوشی به حالت اول برگردد .

در این روش همه ی اطلاعات ذخیره شده در صفحه کلید مانند متن پیش بینی شده ، احتمال تصحیح خودکار املا ، بزرگ نویسی حرف اول کلمات و غیره حذف میشوند و صفحه کلید به حالت اولیه برمی‌گردد .

چنانچه گوشی شما سامسونگ است ، باید از قسمت تنظیمات گوشی ، Language & input را انتخاب کنید .

اکنون روی Samsung keyboard ضربه بزنید و Reset Settings را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید . حال Reset keyboard Settings را انتخاب کرده و در آخر روی گزینه Reset ضربه بزنید .

 

۲. صفحه کلید پیش فرض سامسونگ:

توصیه میکنم از صفحه کلید پیش فرض سامسونگ استفاده کنید . چون امکان دارد کارکردن با برنامه های صفحه کلید ، گوشی را دچار مشکل کند .

برای فعال کردن صفحه کلید پیش فرض سامسونگ ، وارد بخش تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ شوید  . سپس روی گزینه General Management ضربه بزنید .

حالا بخش keyboard list را انتخاب کنید . اکنون روی صفحه کلید پیش فرض ضربه بزنید و در نهایت صفحه کلید سامسونگ را انتخاب کنید.

 

۳. قراردادن باتری در حالت بهینه :

از روش های مناسب برای حل مشکل صفحه کلید ، بهینه کردن باتری است . برای این کار کافیست تمام برنامه هارا ببندید و داخل قسمت تنظیمات شوید . از بخش Device care ، روی گزینه Optimize now ضربه بزنید .

 

۴. ریستارت کردن گوشی :

این روش بسیاری از مشکلات کوچک و بزرگ گوشی را رفع میکند . برای ریستارت کردن گوشی ابتدا دکمه Power را به مدت چندثانیه نگه دارید .

سپس گزینه Restart را انتخاب کنید . این کار به حل مشکل شما کمک می‌کند . یکی از سوالات پر تکرار کاربران گوشی های هوشمند این است که چگونه میتوان کیبورد گوشی را به فارسی تغییر داد؟

جواب این است که با ریستارت کردن گوشی این مسئله به راحتی برطرف می‌شود .

 

۵. پاک کردن حافظه پنهان صفحه کلید:

برای پاک کردن حافظه پنهان (کش) صفحه کلید ، ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس App را انتخاب کنید .

آیکون مرتب سازی را انتخاب کرده و روی گزینه Show System apps ضربه بزنید . حال صفحه کلید سامسونگ را دنبال کرده و روی آن کلیک کنید .

اکنون روی توقف اجبار ضربه بزنید و بعد storage و بلافاصله بعد از آن Clear Data را انتخاب کنید .

در این حالت همه ی تنظیمات صفحه کلید گوشی حذف خواهد شد . فارسی نشدن کیبورد گوشی سامسونگ ، به عوامل زیادی بستگی دارد.

اما بعضی اوقات با حذف کردن حافظه پنهان صفحه کلید ، این مسئله برطرف می‌شود . البته اگر می‌خواهید فارسی تایپ کنید ، میتوانید از کیبوردهای دیگر مثل G Board به صورت دائمی استفاده کنید .

 

۶. حذف برنامه ها در حالت Safe Mode :

بعضی مواقع برنامه های شخص ثالث باعث مشکل میشوند . چنانچه صفحه کلید کار نمیکند ، از حالت Safe Mode کمک بگیرید و مشکل را چک کنید .

زمانی که حالت ایمن روشن میشود ، فقط برنامه های سامسونگ را اجرا می‌کند . اگر با روشن بودن حالت ایمن صفحه کلید مشکلی ندارد ، پس مطمئن باشید که مسئله از برنامه های شخص ثالث است .

در این شرایط بایستی آخرین برنامه شخص ثالث را پاک کنید .

 

۷. گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید :

یکی از روش های رفع این مشکل Reset Factory است . با انجام این کار ، دستگاه مثل روز اول می‌شود . یعنی تمام اطلاعات آن حذف می‌شود .

پس بایستی قبل از اینکه بخواهید این مرحله را انجام دهید ، حتما از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید .

برای این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید و روی گزینه Factory Data Reset ضربه بزنید . حال گزینه Reset را انتخاب کرده و ادامه مراحل را انجام دهید .

در اینجا امکان دارد به رمز عبور گوشی سامسونگ نیاز باشد تا آن را وارد کنید .

 

 

انواع کیبورد برای گوشی سامسونگ

چنانچه از صفحه کیبورد پیش فرض گوشی سامسونگ خود رضایت ندارید ، می‌توانید از برنامه های کیبورد که در Google play store در دسترس میباشند ، استفاده کنید .

انواع کیبورد برای گوشی سامسونگ

انواع کیبورد برای گوشی سامسونگ

این برنامه ها دارای ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی شده مثل انواع تم ها ، متن پیش بینی کننده و پشتیبانی از زبان های مختلف هستند .

در ادامه این مطلب می‌خواهیم دو نمونه صفحه کلید پرطرفدار را به شما عزیزان معرفی کنیم که جایگزین مناسبی می‌توانند برای کیبورد سامسونگ باشند .

 

۱. صفحه کلید Gboard :

در حال حاضر یکی از بهترین صفحه کلید ها برای گوشی های اندروید و آیفون Gboard میباشد که توسط گوگل توسعه یافته است .

این برنامه دارای ویژگی هایی مثل متن پیشگویانه ، تایپ اشاره ای ، پشتیبانی از زبان های مختلف ، گزینه های سفارشی سازی و رابط کاربری ساده میباشد .

اگر می‌خواهید از Gboard در گوشی سامسونگ خود استفاده کنید ، ابتدا آن را از Google play store بارگیری و سپس نصب کنید .

سپس وارد قسمت Keyboard and default شوید و Gboard را انتخاب کرده و در صورت امکان آن را شخصی سازی کنید .

 

۲. صفحه کلید Swiftkey :

از دیگر صفحه کلید های اندروید که در میان کاربران ، بسیار محبوب به شمار میرود ، سوئیفت کی میباشد .

این کیبورد علاوه بر امکاناتی مانند تم های قابل تنظیم ، پشتیبانی از چندین زبان و تایپ حرکتی ، به شما امکان استفاده از هوش مصنوعی بینگ را به صورت مستقیم می‌دهد .

Swiftkey همه ی قابلیت هایی که از یک کیبورد گوشی انتظار دارید را به شما ارائه میدهد . به همین خاطر به جایگزینی پرطرفدار برای صفحه کلید استاندارد در انواع گوشی های اندروید مخصوصا سامسونگ تبدیل شده است .

اگر میخواهید بین کیبوردهای مختلفی که نصب کرده اید جابجایی انجام دهید ، صفحه کلید گوشی را باز کرده و روی نماد کیبورد که در گوشه ی سمت چپ و پایین صفحه قرار دارد ، ضربه بزنید .

در اینجا فهرست کیبوردهای موجود به شما نشان داده خواهد شد . حال می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید .

توجه داشته باشید قبل از این کار ، باید کیبورد ذکر شده را در تنظیمات صفحه کلید فعال کنید .

 

 

متن پایانی

از اینکه مارا همراهی کردید سپاسگذاریم . در این مقاله سعی کردیم روش های حل مشکل کیبورد گوشی سامسونگ را برای شما عزیزان ارائه دهیم و به طور کامل مراحل انجام هر روش را باز گو کردیم.

چنانچه پس از خواندن مطلب باز هم سوال و یا مشکلی برایتان پیش آمد با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس بگیرید تا کارشناسان همراه رایانه که به صورت شبانه روزی پاسخگو می‌باشند ، به رفع مشکل شما بپردازند .

ضمنا شماره فوق را باید از طریق تلفن ثابت و بدون کد شماره گیری کنید .
امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و مشکل کیبورد گوشی سامسونگ شما برطرف شده باشد . ممنون از نگاه پر مهرتان

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *