اندروید, اینترنت و شبکه, موبایل, همه مطالب

مشکل گوشی رو شبکه ثبت نشده است

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر با مشکل گوشی رو شبکه ثبت نشده است ، مواجه شدید ، کافیست شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بدون کد و با تلفن ثابت (تماس از طریق موبایل ممکن نیست) شماره گیری کنید تا کارشناسان همراه رایانه در اسرع وقت مشکل شما را برطرف کنند .

در صورتی که خط ثابت ندارید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه را مطالعه کنید .

 

در حال حاضر خطای سیم کارت ثبت نشده روی شبکه در گوشی های اندروید ، بسیار رایج شده است . افزون بر اینکه امکان برقراری تماس میسر نمیشود ، این مشکل به علت های بسیاری مانند مشکلات گوشی یا اپراتورها ممکن است ایجاد شود .

این پیغام به طور خاص در گوشی های سامسونگ مشاهده میشود و منجر به عدم دسترسی به اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز می‌شود .

حل مشکلات با کمک رایانه

مشکل سیم کارت ثبت نشده به این معناست که سیم کارت شما به طور صحیح ثبت نشده است و گوشی شما نمی‌تواند به شبکه ارتباطی وصل شود .

این مسئله ممکن است به علت عدم ثبت نام در شبکه اپراتور ، انقضای زمان ثبت نام سیم کارت ، خرابی سیم کارت یا گوشی ، مشکلات شبکه اپراتور یا سایر مشکلات باشد .

همچنین این مشکل می‌تواند منجر به محدود شدن دسترسی به شبکه ، ارسال و دریافت پیامک و تماس ها و نیز استفاده از اینترنت شود.

اگر پیام سیم کارت ثبت نشده روی گوشی شما نشان داده میشود ، اول اطمینان حاصل کنید که سیم کارت شما به طور صحیح در گوشی قرار گرفته است و سپس با راهکارهایی که در این مقاله به شما عزیزان ارائه میدهیم ، سیم کارت خود را در شبکه ثبت کنید .

 

روش های حل مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه

راهکار های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارند . لطفا با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب ۸ راهکار عالی برای برطرف شدن مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه را به شما عزیزان ارائه دهیم .

روش های حل مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه

روش های حل مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه

۱. گوشی خود را Restart کنید

یکی از مهم ترین روش هایی که می‌توانید برای رفع مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه انجام دهید ، ریستارت کردن گوشی است .

چگونگی انجام این مرحله بستگی دارد به مدل گوشی و نسخه اندرویدی که در حال اجرا است . در بعضی از گوشی ها باید دکمه Power را چند ثانیه نگه داشته و گزینه Restart را انتخاب کنید.

در گوشی های سامسونگ باید دکمه on/off و دکمه های Volume را به صورت همزمان فشار دهید . هنگامی که گزینه های روشن/خاموش را مشاهده کردید ، دکمه Restart را انتخاب کنید .

سپس صبر کنید تا مراحل به طور کامل طی شود . بعد از تمام شدن فرآیند ، مجددا وارد سیستم شوید و ببینید آیا باز هم با خطا روبرو میشوید یا خیر .

 

۲. روشن و خاموش کردن حالت پرواز

روش دیگری که می‌توانید امتحان کنید ، روشن کردن حالت پرواز و سپس خاموش کردن آن است . این کار باعث می‌شود تمام شبکه های فعال برای شما قطع شود و اتصالات جدیدی را ایجاد می‌کند .

برای انجام این مرحله در گوشی های اندروید کافیست کارهای زیر را دنبال کنید .

  • ابتدا منوی کشویی بالای صفحه را باز کرده تا اعلان هارا مشاهده کنید .
  •  سپس گزینه Airplane Mode را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا فعال شود ، حال بعد از گذشت ۳۰ ثانیه آن را غیر فعال کنید .

 

۳. برداشتن سیم کارت و قرار دادن مجدد آن در جای خودش 

از دیگر عوامل خطای پیامک ثبت نشدن سیم کارت روی شبکه در اندروید ، میتواند مشکل از خود سیم کارت باشد .

ممکن است به درستی وصل نشده باشد و یا در طول استفاده روزمره شل شده باشد . پس در ابتدا بایستی درگاه سیم کارت را با کمک ابزار اجکتور باز کنید .

حال چند ثانیه منتظر بمانید . سیم کارت را بردارید و بعد ، اسلات را به درگاه سیم کارت برگردانید .

 

۴. بروزرسانی سیستم عامل اندروید

بروزرسانی منظم گوشی نیز به اندازه رایانه اهمیت دارد . بروزرسانی ها علاوه بر اینکه ویژگی های جدید در اختیارتان می‌گذارند ، باعث برطرف شدن باگ های سیستمی میشوند و همچنین بهبودهای امنیتی را هم ارائه میدهند .

برای نمونه اگر نسخه ی قدیمی تری از اندروید را اجرا میکنید ، پس قابلیت آن را دارد که آپدیت ها را به شکل دستی چک کنید .

امکان دارد ایرادی در اندروید یا سازنده وجود داشته باشد که در انتظار دانلود شماست تا خطای روی شبکه ثبت نشده است ، را حل کند .

راه های بررسی آپدیت ها در هر گوشی تفاوت دارد . با این وجود وارد تنظیمات گوشی و سپس System شوید . حال گزینه System Updates را انتخاب کنید .

به عنوان مثال در مدل های گلکسی بایستی وارد تنظیمات و سپس Software Update شوید . آپدیت های موجود را بارگیری و نصب کنید و بعد از کامل شدن مراحل ، چک کنید که آیا باز هم خطای روی شبکه ثبت نشده است را دریافت می‌کنید یا خیر .

 

۵. تعویض مکان

گاهی اوقات ساختمان های بزرگ و یا وسایل الکترونیکی مثل ماکروویو باعث میشود که اینترنت گوشی شما دچار مشکل شود و در نهایت با خطای روی شبکه ثبت نشده است ، روبرو شوید . پس لازم است برای حل این مسئله ، مکان خود را تغییر دهید.

 

۶. قاب های فلزی

استفاده از قاب های فلزی نیز می‌تواند روی شبکه گوشی شما نویز بیندازد و منجر به بروز مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه شود .

همچنین این قاب ها با گذشت زمان باعث آسیب دیدن گوشی شما میشود . پس بهتر است از این قاب ها کلا صرف نظر کنید .

 

۷. ریست کردن تنظیمات شبکه

گوشی شما در طول روز به شبکه های بسیاری متصل می‌شود . چنانچه تنظیمات شبکه صحیح نباشد ، این عدم مطابقت ممکن است باعث بروز خطای روی شبکه ثبت نشده است ، شود .

اما جای نگرانی نیست چون می‌توانید خیلی سریع تنظیمات شبکه خود را در اندروید ریست کنید . برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید .

  • وارد تنظیمات شده و گزینه System را انتخاب کنید .
  • سپس Reset Options را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید .
  • حال گزینه ی Reset Wi_Fi , mobile , & Bluetooth را انتخاب کنید .
  •  اطمینان حاصل کنید که سیم کارت خود را از منوی پیش رو انتخاب کرده باشید و سپس روی گزینه Reset Settings ضربه بزنید .
  •  در این مرحله رمز عبور گوشی خود را وارد کنید و هنگامی که صفحه تایید را مشاهده کردید ، روی گزینه Reset Settings کلیک کنید .

 

۸. نحوه ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی های سامسونگ

چنانچه گوشی شما از برند سامسونگ است ، امکان دارد دنبال کردن مسیر ریست تنظیمات شبکه برای حل مشکل ثبت نشدن روی شبکه کمی تفاوت داشته باشد .

اگر با گوشی سامسونگ کار می‌کنید ، برای این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید . سپس به General Management بروید . حال گزینه Reset و بعد Reset Network Settings را انتخاب کنید . در نهایت مراحل بازنشانی را تایید کنید .

 

 

متن پایانی

از اینکه مارا همراهی کردید سپاسگذاریم . در این مقاله سعی کردیم روش های رفع مشکل گوشی رو شبکه ثبت نشده است ، را برای شما عزیزان ارائه دهیم و به طور کامل مراحل انجام هر روش را بازگو کردیم .

چنانچه پس از خواندن مطلب باز هم سوال و یا مشکلی برایتان پیش آمد ، با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس بگیرید تا کارشناسان همراه رایانه که به صورت شبانه روزی پاسخگو می‌باشند ، به رفع مشکل شما بپردازند .

ضمنا شماره فوق را باید از طریق تلفن ثابت و بدون کد شماره گیری کنید .
امیدوارم این مقاله برایتان مفید و جذاب بوده باشد و مشکل ثبت نشدن گوشی روی شبکه برای شما برطرف شده باشد . سپاس از نگاه گرمتان 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *