اینترنت و شبکه, جیمیل, همه مطالب

چرا ایمیل ارسال نمی شود

حل مشکلات با کمک رایانه               

حتما شما هم تا به حال با این مشکل که چرا  ایمیل ارسال نمی شود روبرو شده اید . برای حل مشکل ارسال ایمیل با ما همراه باشید . ما در همراه رایانه آموزش تصویری دلایل و راه حل اینکه چرا ایمیل ارسال نمیشود را برای شما آماده کرده ایم .

ایمیل چیست ؟

ایمیل یا همان رایانامه سرویسی ٬ برای تبادل اطلاعات بین کاربران حوزه اینترنت می باشد .

اولین استفاده از ایمیل در دهه ی ۱۹۶۰ بود ، در آن زمان کاربران فقط می توانستند  برای کاربران همان پلتفرم ٬ رایانامه یا ایمیل بفرستند .

برخی از سیستم ها نیز به نوعی پیام رسانی فوری ارائه کردند ، به طوری که فرستنده و گیرنده باید همزمان با یکدیگر آنلاین می بودند . ریموند ساموئل تاملینسون به عنوان مخترع رایانامه شبکه ای شناخته میشود . ری تاملینسون با استفاده از علامت ات ساین ( @ ) نام کاربری را با سرور مقصد پیوند داد .

او در سال ۱۹۷۱ اولیل سیستمی را ساخت که قادر به ارسال پیام بین کاربران در میزبان های ( رایانه ای است که به اینترنت یا به شیکه داده ای متصل است ) مختلف در سراسر آرپانت ( آرپانت مخفف سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته شبکه اولین شبکه سوئیچیگ بسته های اطلاعات در دنیا بود و پس از مدتی به اینترنت جهانی تبدبل شد ) بود و در اواسط دهه ی ۱۹۷۰ ، این روش به عنوان رایانامه یا ایمیل شناخته شد .

حل مشکلات با کمک رایانه

ایمیل ها برای استفاده کاربران در حوزه ی اینترنت و کامپیوتر بکار برده می شوند . برای استفاده از سرویس های ایمیل ٬ نیاز به آنلاین بودن هر دو کاربر نیست ٬ چرا که اطلاعات ایمیل در سرور های سرویس مورد نظر ذخیره می شود .

اکنون می رویم به سراغ اینکه چرا ایمیل ارسال نمی شود ؟

دلایل عدم ارسال ایمیل

پیشنهاد می شود قبل از مطاله مقاله مشکل ارسال ایمیل٬ مطلب آموزش ارسال ایمیل با گوشی را مطالعه نمایید .

گاهی اوقات به دلایل زیادی در ارسال و دریافت پیام ایمیل مشکلاتی بوجود می آید ، برخی از مشکلات ارسال ایمیل ٬ معمولا بر روی میل سرور های اشتراکی دیده می شود . چرا که به دلیل تعداد زیاد دامنه قابل میزبانی و همچنین اکانت های ایمیل زیادی که بر روی آنها قرار دارند احتمال بروز مشکل در ارسال ایمیل بیشتر می شود .

ارسال نشدن ایمیل دلایل متعددی دارد که ما در این مقاله برخی ازآنها را بررسی میکنیم .

۱ – قطع بودن اینترنت

یکی از دلایلی که ممکن است ارسال ایمیل ما را با مشکل مواجه کند قطعی اتصال اینترنت می باشد . ممکن است به دلایلی ارتباط سیستم شما با اینترنت قطع شده باشد . بنابر این قبل از هر کار ٬ از اتصال صحیح اینترنت خود مطمپن شوید . به عنوان مثال برای این کار میتوانید مرورگر خود را باز نموده و یک سایت را باز کنید .

۲- نادرست بودن آدرس ایمیل مخاطب

باید توجه داشت که برای ارسال یک ایمیل ٬ باید آدرس مقصد را به طور صحیح بنویسیم . ممکن است آدرس مقصد را اشتباه نوشته باشیم . فرمت آدرس صحیح یک ایمیل به این صورت می باشد .نام کاربری بعلاوه @ بعلاوه نام سرویس بعلاوه نقطه بعلاوه دامنه

Name@Service.com

بعداز اطمینان از صحت فرمت ایمیل بایستی کلمات آن را با ایمیل مخاطب چک کنیم .

۳- قدیمی بودن نسخه برنامه یا مرورگر

با توجه به اینکه تکنولوژی و تکنیک های ارسال ایمیل داپما بروز می شوند ٬ در صورتی که نسخه مرورگر و یا برنامه ایمیل شما بروز نباشد و قدیمی باشد ُ ممکن است بدرستی عمل نکند . بنابراین هنگام ارسال ایمیل از بروز بودن برنامه یا مرورگر مطمئن شوید .

۴ – محدود شدن اکانت ایمیل

اکثر سرویس های ایمیل و جیمیل برای ارسال و دریافت ٬ محدودیت هایی در نظر گرفته اند که یکی از آنها ٬ محدودیت ارسال و دریافت ایمیل به تعداد ۵۰۰ عدد در روز می باشد .

یعنی در صورتی که شما در یک روز بیشتر از حد مجاز ایمیل ارسال کنید٬ سرورها حساب کاربری شما را محدود می کنند . در این صورت ایمیل های شما ارسال نخواهد شد .

بنابر این هنگام ارسال ایمیل از محدود نبودن اکانت خود مطمپن شوید .

۵ – محدودیت حجم در ارسال فایل

جیمیل برای ارسال فایل نیز محدودیت هایی در نظر گرفته است . یکی از این محدودیت ها ٬محدودیت حجم در ارسال فایل از طریق جیمیل می باشد . جیمیل اجازه ارسال فایل های بیش از ۲۵ مگا بایت را نمی دهد . بنابر این قبل از ارسال مطمپن شوید که حجم فایل شما کمتر از ۲۵ مگا بایت باشد . در غیر این صورت نسبت به کاهش حجم یا تقسیم بندی فایل به فایل های کوچکتر اقدام نمایید .

۶- بلاک کردن آدرس ایمیل گیرنده

در صورتی که شما یک آدرس ایمیل را در لیست اس\م خود قرار داده باشید ُ ایمیل شما به آن آدرس ارسال نخواهد شد . بنابر این قبل از ارسال مطمپن شوید در لیست اسپم شما نباشد .

راه خارج کردن یک مخاطب از پوشه اسپم

اگر از جیمیل بر روی کامپیوتر استفاده می کنید باید گزینه More را انتخاب کنید و اگر بر روی گوشی از آن استفاده می کنید منوی اصلی را برای پیدا کردن اسپم باز کنید .

بعد از پیدا کردن و باز کردن پوشه اسپم پیام یا شخص مورد نظر خود را انتخاب کنید .

اکنون می توانید آن را حذف یا آن را به صندوق ورودی خود ببرید .

۷ – مسدود شدن آی پی شما توسط جیمیل

ممکن است بر  اثر فعالیت های غیر استاندارد یا تکرار زیاد یک عملیات و یا استفاده متناوبا از وی پی ان و ف یلتر شکن ، سرورهای جیمیل شما را به عنوان یک مهاجم یا اسپم تشخیص داده و آی پی شما را مسدود نماید .

در اینصورت امکان استفاده از امکانات جیمیل با اینترنت و آی پی فعلی برای شما مقدور نخواهد بود .

۸ – خطای پیکر بندی سرور های POP / SMTP

اگر از سایر اکانت های ایمیل به جز جیمیل استفاده می کنید چک کنید که اطلاعات خود را به درستی وارد کرده اید و بعد ، از وصل بودن سرور های POP / SMTP مطمئن شوید .

مراحل بررسی سرور جیمیل :

وارد Google Workspace شوید .

سپس Gmail را انتخاب کنید .

حالا current status را بررسی کنید .

اگر آنجا گزینه سبز رنگ را دیدید یعنی مشکلی ندارد ، اگر گزینه نارنجی را دیدید یعنی اختلالی وجود دارد و اگر دکمه قرمز را مشاهده کردید یعنی سرور قطع شده . پیشنهاد می شود آموزش ساخت ایمیل را در سابت همراه رایانه مطالعه نمایید .

۹ – خطای  dns

گاها پیش می آید که بر اثر اختلالات اینترنتی و یا استفاده از ف ی ل تر شکن ،  dns های سیستم دچار اختلال می شود و عملیات ارسال و دریافت ایمیل مختل میگردد . برای حل این مشکل می توانید نسبت به اصلاح و تغییر دی ان اس های سیستم خود اقدام نمایید .

۱۰ – اختلالات خود گوگل

گاهی هم ممکن است ایراد از سمت شما نباشد . باید از این مساله مطمئن شوید . ممکن است سرویس های گوگل به طور موقت دچار اختلال شده باشد یا در منطقه شما بدرستی کار نکند . برای اطمینان از این مساله می توانید با کارشناسان همراه رایانه تماس بگیرید .

۱۱- کمبود فضای ذخیره سازی جیمیل

همانطور که قبلا توضیح دادیم سرویس گوگل در مورد حجم رایگان فضا دارای محدودیت می باشد . بنابراین در صورت بروز مشکل در امر ارسال ایمیل ، لازم است تا از موجود بودن فضای خالی مطمئن شوید و در غیر این صورت برای پاک سازی اطلاعات اقدام نمایید . 

 

۱۲- مشکل برنام جیمیل گوشی

عمده مشکلات ارسال ایمیل برنامه اندروید یا جیمیل با حذف حافظه پنهان یا همان کش ، حل میگردد . برای حل این مشکل بایستی طبق آموزش تصویری زیر برای پاک کردن حافظه پنهان اقدام نمایید .

اول وارد تنظیمات گوشی می شوید .

چرا ایمیل ارسال نمیشه

چرا ایمیل ارسال نمیشه

 

بعد وارد قسمت برنامه ها شوید .

سپس از لیستی که مشاهده می کنید ، برنامه جیمیل را انتخاب می کنید .

پاکسازی حافظه جیمیل

پاکسازی حافظه جیمیل

و روی گزینه پاک کردن حافظه پنهان می زنید ، اکنون صبر کنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود .

 

پاکسازی حافظه جیمیل

پاکسازی حافظه جیمیل

 

پاکسازی حافظه جیمیل

پاکسازی حافظه جیمیل

 

۱۳- خطای احراز هویت در سیستم

شما باید وارد مرورگرتان شوید .

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

بعد در بالای صفحه روی آیکون جیمیلتان کلیک کنید .

سپس مدریت Google را انتخاب کنید .

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

از روی صفحه مقابل گزینه ی اطلاعات شخصی را انتخاب کنید .

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

سپس در صفحه جدید اطلاعات خود را چک کنید و اگر کامل نبود ، اطلاعات خود را کامل کنید .

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

چک کردن اطلاعات شخصی جیمیل

 

چنانچه با خواندن این مطلب نتوانستید از قابلیت ایمیل خود بهره مند شوید و نتوانستید از طریق ایمیل خود اطلاعاتی را ارسال کنید با مرکز همراه رایانه تماس بگیرید . کارشناسان همراه رایانه به صورت شبانه روزی پاسخ گوی مشکلات کامپیوتری و موبایل شما هستند .

برای ارتباط با همراه رایانه کافیست با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تنها با خط ثابت و بدون وارد نمودن کد ، تماس حاصل فرمایید .

امیدوارم که این مطلب برایتان مفید باشد .

با آرزوی موفقیت .

 

مطالب پیشنهادی

بازیابی رمز جیمیل

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “چرا ایمیل ارسال نمی شود

  1. شهرام ابوبکری گفت:

    میخوام بدونم چرا پیام واسه ایمیل نمی یاد

    1. زهرا سادات شیرازی گفت:

      باید با کارشناس ها صحبت کنید تا راهنمایی های لازم رو به شما ارائه کنند .

  2. ایدا گفت:

    چرا من ایمیل وجمیل درست میکنم سیستم‌ گوشیم بهم میریزه بعدمیکه یارانه شما نیست از حالت مهمان استفاده کنید در حالت ناشناس استفاده کنید بررسی یا راهنمایی میکنید ممنون از کاربران گرامی

    1. رضا کیوانلو گفت:

      سلام با پشتیبانی داخل سایت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *