اینستاگرام, اندروید, شبکه های اجتماعی, موبایل, همه مطالب

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم

حل مشکلات با کمک رایانه               

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم ؟ با ما بمانید.

امروزه اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است. با توجه به گسترش تکنولوژی و دنیای ارتباطات، استفاده از شبکه های اجتماعی، جزو مباحث جدانشدنی هر فردی است. هر فردی با هر سنی می تواند با توجه به هدف خود، سلیقه خود و دیگر عوامل، از این شبکه های اجتماعی استفاده کند.

یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار در دنیا، اینستاگرام می باشد. نرم افزار اینستاگرام یکی از انواع شبکه های اجتماعی می باشد که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی بیش از میلیاردها کاربر دارد که از جمله آن ها می توان به ایرانیان اشاره کرد.

مردم کشور ما استفاده گسترده ای از این شبکه اجتماعی پرطرفدار می کنند. قابلیت های متنوع اینستاگرام باعث شده است که علاقه مندان زیادی به این شبکه اجتماعی روی بیاورند و در راستای اهداف مختلف استفاده کنند.

سرگرمی، ارتباط گرفتن با افراد مختلف، تبلیغات، ایجاد کسب و کار و … از جمله کاربردهای مهم اینستاگرام است. در کشور ما بیشترین کاربرد این اپلیکیشن، در مبحث کسب و کار است و بسیاری از ایرانیان از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد خود استفاده می کنند.

حل مشکلات با کمک رایانه
خرید و فروش محصولات، آموزش های آنلاین، بلاگری و … نیز از کاربردهای مهم اینستاگرام در کشور ما می باشد

خرید و فروش محصولات، آموزش های آنلاین، بلاگری و … نیز از کاربردهای مهم اینستاگرام در کشور ما می باشد. یکی از قابلیت های مهمی که در اینستاگرام بسیار بازخورد دارد، قرار دادن استوری و قرار دادن هایلایت است که می توان در راستای اهداف مختلفی از آن استفاده کرد.

استفاده درست و اصولی از این قابلیت می تواند تاثیر زیادی به خصوص در روند کسب و کار افراد داشته باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل و مفصل به بررسی هایلایت اینستاگرام بپردازیم و از قابلیت های آن و اهمیت استفاده از آن توضیحاتی ارائه کنیم.

همچنین به موضوع اصلی مقاله یعنی کاور هایلایت اینستاگرام و این که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، خواهیم پرداخت. همچنین از اهمیت استفاده از این قابلیت، مباحثی را عنوان می کنیم که می تواند مفید واقع شود.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن اینستاگرام و قابلیت های مختلف آن، با شرکت همراه پی سی در تعامل باشید و از مطالب مفید آن به خوبی استفاده کنید. شرکت همراه پی سی، از معتبرترین های این زمینه معرفی می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش ساخت پروژه دفترچه تلفن در بانک اطلاعات اکسس دیدن کنید.

ما در این مقاله به موضوع های زیر خواهیم پرداخت:

هایلایت اینستاگرام چیست؟

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در نرم افزار  canva به چه صورت است؟

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با برنامه Highlight Story چگونه است؟

توضیح کوتاهی در خصوص کاور هایلایت اینستاگرام

نکات مهم و کلیدی در ساخت یک هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

عوامل موثر در انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام را بیان نمایید.

چرا هایلایت های اینستاگرام بسیار مهم هستند؟

اهمیت استوری هایلایت اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

کاربرد استوری هایلایت اینستاگرام برای مشاغل فیزیکی را ذکر نمایید.

نحوه حذف هایلایت اینستاگرام چگونه است؟

نتیجه گیری

 

هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت اینستاگرام چیست؟

در ابتدای کار، توضیحی در خصوص هایلایت اینستاگرام عنوان کنیم. نرم افزار اینستاگرام که به عنوان یک شبکه اجتماعی استفاده می شود و در واقع جزو پرکاربردترین نوع شبکه های اجتماعی محسوب می شود، به مرور زمان، اقدام به ارائه به روزرسانی های متعددی می کند و قابلیت های جدیدی را به آن اضافه می نماید.

یکی از این قابلیت های مهم، مربوط به هایلایت کردن استوری های یک حساب کاربری است که از زمانی که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شده است، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و در بازخورد صفحه مورد نظر نیز تاثیرات زیادی گذاشته است.

هایلایت اینستاگرام در واقع حالتی است که می توان استوری های قرار داده شده در صفحه مورد نظر را بر اساس نوع، زمان یا هر نوع ویژگی که مد نظر دارید، دسته بندی نمایید و در قالب یک کاتالوگ در صفحه خود قرار دهید تا افراد بتوانند هر زمان که قصد داشتند، به صفحه شما مراجعه کنند و اقدام به بازدید استوری ها نمایند.

استوری های اینستاگرام نیز قابلیت قرارگیری در صفحه مورد نظر به مدت ۲۴ ساعت را دارند

استوری های اینستاگرام نیز قابلیت قرارگیری در صفحه مورد نظر به مدت ۲۴ ساعت را دارند و به صورت خودکار پاک خواهند شد. اما هایلایت اینستاگرام باعث می شود که استوری ها در دسته بندی های مختلف قرار گیرد و حتی بعد از گذشتن از ۲۴ ساعت از استوری، همچنان در صفحه مورد نظر باقی بماند.

این ویژگی به خصوص برای افرادی که کسب و کاری در اینستاگرام دارند، یک ویژگی مهم محسوب می شود و افراد و کاربران مختلف با مراجعه به صفحه مورد نظر می توانند بر اساس دسته بندی های مختلف، استوری های قدیمی و گذشته صفحه را مشاهده کنند.

یکی از ویژگی های مثبت هایلایت اینستاگرام این است که می توان بر اساس نوع هایلایت و موضوعی که ایجاد می شود، کاوری برای آن ایجاد کرد که این کاور می تواند معرف دسته بندی هایلایت باشد. حال این که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، از مهمترین موضوعات در این زمینه محسوب می شود که در ادامه و با کمک مشاورین شرکت همراه پی سی، به نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام خواهیم پرداخت.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

برای این که بتوان اقدام به ایجاد یک کاور هایلایت نمود، لازم است مراحل زیر طی شود و در دسته بندی های مختلف قرار داد. این مراحل شامل موارد زیر است که از ابتدای ساخت هایلایت تا قرار دادن کاور اشاره می کند:

  1. در ابتدا لازم است یکی از استوری هایی که در طی ۲۴ ساعت گذشته قرار  داده اید را انتخاب کنید. اگر هم قصد قرار دادن استوری را در هایلایت دارید که مدت ها از آن گذشته باشد، می توانید به بخش آرشیو مراجعه کنید.
  2. در گوشه پایین سمت راست، روی هایلایت کلیک کنید تا مرحله اول ساخت هایلایت شروع شود.
  3. در این قسمت می بایست یک نامی مشخص برای هایلایت خود بنویسید که این نام می تواند بر اساس موضوع استوری و دسته بندی و … نیز متفاوت باشد. بعد از نوشتن نام هایلایت باید روی گزینه Done کلیک کنید.
در این قسمت ساخت یک هایلایت به اتمام رسیده است. حال قصد داریم به این هایلایت استوری اضافه کنیم:
  1. در ابتدا لازم است که به صفحه کاربری اینستاگرام خود مراجعه کنیم و در ردیف هایلایتی که ایجاد کرده ایم، روی گزینه + کلیک کنیم.
  2. در این قسمت، وارد بخش آرشیو استوری های گذشته خواهیم رفت که می توانیم استوری یا استوری های مورد نظر را انتخاب کنیم و ترتیب بندی آن بستگی به سلیقه شخص خواهد داشت.
  3. بعد از انتخاب استوری ها، لازم است روی گزینه Next کلیک کنیم که صفحه جدیدی برای ما نمایش داده می شود که می توانیم استوری ها را به هایلایت مورد نظر اضافه کنیم. بعد از چک کردن نهایی، لازم است گزینه تایید را بزنیم تا وارد مرحله کاور و انتخاب آن شویم.
  4. در این قسمت می توانید در بخش Edit Cover یکی از کاورهای آماده شده را انتخاب کنیم که در ادامه مقاله در خصوص ساخت آن هم توضیحاتی ارائه می دهیم. بعد از انتخاب کاور مورد نظر، گزینه تایید را خواهیم زد و در نهایت کاور مورد نظر انتخاب می شود.

حال زمانی که به صفحه کاربری خود مراجعه کنید، می توانید هایلایت ایجاد شده را با نامی که خودتان نوشته اید و کاوری که قرار داده اید را مشاهده کنید. ایجاد ظاهری جذاب و مورد پسند بر اساس نوع استوری ها و موضوع آن باعث می شود که بازخورد صفحه شما افزایش پیدا کند و این مسئله به خصوص برای کسب و کارهای مجازی نیز بسیار پرفایده است. شرکت همراه پی سی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در نرم افزار canva

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در نرم افزار canva

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در نرم افزار canva

یکی از نرم افزارهای بسیار محبوب در ویرایش تصاویر و همچنین ساخت یک کاور هایلایت اینستاگرام، نرم افزار Canva  می باشد که از طرفداران زیادی هم برخوردار است. حال این که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم را در این نرم افزار خواهیم گفت:

  • به راحتی تصاویر ذخیره شده در سیستم خود را روی کانوا آپلود کرده و از آن ها به عنوان کاور استفاده کنید.
  • در ابتدا عکسی که قصد داریم آن را تبدیل به کاور کنیم را در گالری گوشی خود ذخیره می کنیم و سپس در نرم افزار کانوا آن را وارد خواهیم کرد.
  • بعد از وارد کردن تصویر می توان در بخش Element نمادهای مختلفی را مشاهده کنیم که می توان به عنوان کاور از آن استفاده کرد و یکی از این نمادها را می توانید روی کاور خود قرار دهید.
  • همچنین می توانید در قسمت text نرم افزار وارد شوید و متنی را روی تصویر انتخاب شده وارد کنید تا کاور به صورت متنی شود.
  • بعد از انتخاب خود در خصوص نحوه ساخت کاور، گزینه سیو را خواهیم زد و عکس مورد نظر نیز ذخیره خواهد شد.

به همین راحتی می توان اقدام به ساخت یک کاور هایلایت اینستاگرام نمود. این توضیحات صرفا برای کاربرد این نرم افزار در ساخت هایلایت عنوان شده است و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با شرکت همراه پی سی در تعامل باشید.

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با برنامه Highlight Story

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با برنامه Highlight Story

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با برنامه Highlight Story

از دیگر نرم افزارهای بسیار مناسب و کاربردی در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می توان به برنامه Highlight Story اشاره کرد که در ادامه به صورت خلاصه خواهیم گفت که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم:

  1. بعد از دانلود و نصب این برنامه، لازم است وارد برنامه Highlight Story شویم.
  2. بعد از ورود به نرم افزار با محیطی روبرو خواهیم بود که می توان دسته بندی های مختلفی از طرح های هایلایتی اشاره کرد که می توان بر اساس نوع هایلایتی که قصد داریم ایجاد کنیم، یکی از دسته بندی ها را انتخاب نماییم.
  3. برای جست و جوی راحت تر در دسته بندی ها می توان از علامت ذره بین در این برنامه استفاده کرد.
  4. بعد از پیدا کردن طرح مورد نظر و برای انتخاب آن می بایست گزینه + را انتخاب کنیم و طرح مورد نظر را وارد برنامه کنیم.
  5. شما می توانید برای تغییر پس زمینه کار از گزینه Backgroud استفاده کنید و رنگ و طرحی که مد نظرتان است را انتخاب کنید و هماهنگ با طرح و لوگوی مورد نظر باشد.
  6. همچنین گزینه Frame در این برنامه هم می تواند کاربردی باشد و برای ایجاد یک قاب دور طرح از آن استفاده کرد.
  7. در صورت تمایل هم می توانید با انتخاب گزینه Text متنی را در کاور ایجاد کنید و ویرایش نمایید.
  8. جالب است بدانید که این برنامه قابلیت پیش نمایش طرح در قالب یک صفحه اینستاگرام را دارد که با انتخاب گزینه چشم می توانید این پیش نمایش را قبل از ذخیره سازی طرح مشاهده کنید و در صورت لزوم هم اقدام به ویرایش کار خود کنید.
  9. بعد از تکمیل مراحل طراحی می توانید اقدام به ذخیره سازی طرح در گالری موبایل خود کنید و از آن در هایلایت اینستاگرام استفاده نمایید.

نرم افزارهای متعددی نیز در مورد این که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم وجود دارد که هر کدام می تواند کاربردهای خاص خود را داشته باشد و ما صرفا به مهمترین و پرکاربردترین اپلیکیشن ها در این زمینه پرداختیم. شرکت همراه پی سی و وبسایت این شرکت می تواند راهنمایی های بیشتری نیز در این زمینه انجام دهد.

توضیح کوتاهی در خصوص کاور هایلایت اینستاگرام

توضیح کوتاهی در خصوص کاور هایلایت اینستاگرام

توضیح کوتاهی در خصوص کاور هایلایت اینستاگرام

کاور هایلایت در واقع معرفی کننده دسته بندی استوری ها می باشد که در هایلایت اینستاگرام قرار دارد. در واقع این رابط کاربری ایجاد شده می تواند کمک زیادی به افراد و کاربران کند که در هنگام بازدید از صفحه مورد نظر، از چه عکس ها و استوری هایی نیز دیدن می کند.

حال این استوری ها می تواند جنبه شخصی باشد و یا جنبه تجاری که بستگی به کاربری صفحه خواهد داشت. در واقع کاور هایلایت اینستاگرام، حالت حرفه ای بودن به صفحه خواهد بخشید و شکل و شمایل صفحه مورد نظر، یکپارچه خواهد شد و افراد می توانند بر اساس دسته بندی های مختلفی، اقدام به دیدن هایلایت ها کنند.

این مسئله به خصوص برای صفحه های کاری و فروشگاه های آنلاین بسیار کاربرد دارد که باعث دسترسی راحت تر به موضوعات مختلف می گردد و کاور هایلایت کمک می کند که کاربر در همان نگاه اول متوجه شود که در هایلایت مورد نظر چه محصولی عرضه شده است.

حال در ادامه مقاله چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، به برخی از نکات مهم در خصوص ساخت هایلایت حرفه ای اشاره خواهیم کرد:

نکات مهم و کلیدی در ساخت یک هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

نکات مهم و کلیدی در ساخت یک هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

نکات مهم و کلیدی در ساخت یک هایلایت حرفه ای در اینستاگرام

نکاتی وجود دارد که می تواند در ساخت یک هایلایت بسیار مهم باشد که این نکات مهم شامل موارد زیر است:

از قرار دادن هایلایت های متوالی و پشت سر هم باید خودداری کرد

این مسئله بیشتر برای کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین کاربرد دارد. اما اگر فردی صرفا بلاگری انجام می دهد و یا اینفلوئنسر می باشد، می تواند هر تعدادی که مایل باشد، هایلایت تولید کند. اما افرادی که کسب و کار اینستاگرامی دارند، باید به مسئله مهمی در خصوص تعداد هایلایت ها توجه نمایند.

به صورت کلی، زمانی که یک فرد وارد صفحه فروشگاهی می شود، صرفا چند عدد از هایلایت ها را مشاهده می کند و نظر او جلب خواهد شد و به سراغ دیگر هایلایت ها نخواهد رفت. بنابراین برای فروشگاه های آنلاین، هر چقدر تعداد هایلایت ها کمتر باشد، کاربری که به صفحه مراجعه می کند، کمتر دچار سردرگمی می شود و می تواند با دیدن چند هایلایت اول، اقدام به خرید کند.

در واقع این مسئله برخواسته از حوصله و صبر افراد است که صرفا قصد دارند چندین هایلایت و استوری را مشاهده کنند و فردی که فروش محصول انجام می دهد، می تواند با چند هایلایت به هدف خود یعنی جلب مشتری دست پیدا کند.

انتخاب کاور هایلایت با توجه به نوع موضوع

یک کاربر معمولی می‌تواند هرعکسی که دوست دارد را برای کاور هایلایت‌هایش انتخاب کند اما شما حرفه‌ای‌ها نباید به یک عکس معمولی راضی شوید.

طبیعتا افرادی که به صورت عادی در صفحه خود هایلایت ایجاد می کنند، می توانند حتی بدون کاور اقدام به ایجاد هایلایت کنند و اهمیتی در خصوص کاور برای آن ها وجود ندارد.

اما افرادی که اقدام به فروش محصول می کنند، می بایست بر اساس موضوع فروش، نوع کالا و … نیز به کاور هایلایت توجه ویژه ای کنند و کاربر در حین ورود به صفحه کاری فرد، نظر او برای دیدن هایلایت ها جلب شود. بنابراین باید از اشکال و آیکون های مربوط به نوع موضوع هایلایت استفاده کرد.

بسیاری از سایت هایی وجود دارد که به صورت رایگان، آیکون ها و اشکال مختلفی در خصوص هایلایت اینستاگرام و کاور آن ارائه می دهند که از جمله این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • Flaticon
  • Icons8
  • Freebiesbug
  • Graphicburger
  • IconArchive
  • Iconshock

با مراجعه به این وبسایت ها می توانید انواع لوگوها و آیکون های مختلفی را مشاهده کنید که بر اساس نوع کار خود و نوع هایلایت می توانید از آن ها استفاده کنید و در مبحثی که در خصوص چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، از آن به راحتی استفاده نمایید.

شرکت همراه پی سی می تواند در زمینه ساخت هایلایت های حرفه ای راهنمایی های لازم را انجام دهد. حال در ادامه مقاله به بررسی انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام خواهیم پرداخت.

عوامل موثر در انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام

عوامل موثر در انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام

عوامل موثر در انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام

در بخش قبلی، توضیح مختصری در خصوص انتخاب یک کاور مناسب برای هایلایت اینستاگرام گفته شد. حال به صورت مفصل به بررسی این موضوع می پردازیم که چه عواملی می تواند در انتخاب یک کاور هایلایت تاثیرگذار باشد:

بررسی کامل صفحه اینستاگرام

برای این که بتوانید کاوری مناسب با پیج خود انتخاب کنید، بهتر است ابتدا به این نکات توجه نمایید:

یکی از مهمترین عواملی که می تواند در انتخاب یک کاور هایلایت اینستاگرام موثر باشد، این است که باید به صورت کامل صفحه خود را مورد بررسی قرار دهیم و این بررسی می تواند بر این اساس باشد که هدف ما از راه اندازی این صفحه چیست. همچنین کاربری نوع صفحه هم باید مشخص شده باشد. به عنوان مثال صفحه ای که صرفا در حوزه فروش محصول و حوزه کسب و کار مشغول به فعالیت است، کاور مربوط به خود را خواهد طلبید.

با دانستن این دو عامل می توان راحت تر اقدام به ساخت یک کاور هایلایت نمود که در بخش چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، توضیحات کاملی در خصوص نحوه ساخت آن ارائه شد. در واقع شکل کاور که در هایلایت قرار دارد، می بایست مرتبط با موضوع صفحه باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.

هر چقدر صفحه مورد نظر در زمینه کاری و فروش فعال تر باشد و به صورت جدی تر دنبال شود، بهتر است از کاورهای رسمی تر و با طرح های نمادین استفاده شود.

در واقع مشخص شدن هدف اصلی صفحه می تواند باعث راحت تر شدن مسئله ساخت کاور شود. زیرا کاور هایلایت و خود هایلایت نیز مانند یک کاتالوگ می باشد که به خصوص برای صفحه های کاری و فروشگاه های آنلاین بیشتر کاربرد دارد. به همین دلیل لازم است از کاوری استفاده شود که مرتبط با موضوع صفحه و موضوع استوری ها باشد و از قرار دادن کاورهای فانتزی یا بی ربط باید خودداری کرد.

مثالی واضح تر در خصوص موضوع کاور این است که افراد دارای کسب و کار در اینستاگرام می توانند هایلایتی با موضوع پرداخت مشتریان ایجاد کنند که بتواند باعث اعتماد کاربران برای خرید شود. طبیعتا کاور این نوع هایلایت باید به شکلی باشد که مرتبط با پرداخت وجه باشد و از آیکونی استفاده شود که مرتبط با این موضوع است.

هماهنگی

منظور از هماهنگی این است که در خصوص ساخت یک کاور باید به تمامی عناصر بصری مانند رنگ و … توجه شود. به عنوان مثال زمانی که کاور هایلایتی انتخاب می کنید، باید به تم رنگی صفحه خود دقت کنید و کاوری را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با تم صفحه باشد تا حالت یکدست بودن و یکپارچه بودن را حفظ کند.

طبیعی است که زیبایی ظاهری یک صفحه می تواند در جلب مخاطب موثر باشد و باعث بازخورد بیشتر صفحه خواهد شد و این مسئله برای کسب و کارهای اینستاگرامی بسیار مهم است.برای کسب اطلاعات بیشتر، با متخصصین شرکت همراه پی سی تماس بگیرید.

عدم استفاده از کاورهای تکراری

یکی از بدیهی ترین موضوعات در خصوص ساخت یک کاور هایلایت اینستاگرام این است که تک تک هایلایت ها باید کاور و شکل و شمایل منحصر به فردی داشته باشد. به عنوان مثال نباید در ساخت کاور هایلایت از لوگوی اصلی پروفایل صفحه استفاده کرد. زیرا این کار باعث سردرگمی مخاطب و همچنین جلب توجه کمتر می شود و در نتیجه بازخورد صفحه را کاهش خواهد داد.

موارد بالا از جمله مسائل مهم در ساخت یک کاور هایلایت می باشد که می توانید با رعایت آن و همچنین نکات مهم در خصوص چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، اقدام به ساخت یک کاور جذاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می تواند با وبسایت شرکت همراه پی سی بیشتر در تعامل باشید.

چرا هایلایت های اینستاگرام بسیار مهم هستند؟

چرا هایلایت های اینستاگرام بسیار مهم هستند؟

چرا هایلایت های اینستاگرام بسیار مهم هستند؟

در خصوص اهمیت هایلایت اینستاگرام می تواند مسائل مختلفی را عنوان کرد. همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، استوری های اینستاگرام یکی از قابلیت های مهم و کلیدی در جذب مخاطب است و باعث ارتباط و تعامل بیشتر با کاربران خواهد شد که این مسئله در فعالیت های کسب و کاری و فروش آنلاین بیشتر حائز اهمیت است.

در طی سالیان اخیر، استفاده از استوری ها در کسب و کارهای مختلف از قرار دادن پست در اینستاگرام بیشتر رایج بوده است و همین مسئله باعث اهمیت بیشتر این قابلیت شده است.

از آنجایی که هر استوری در اینستاگرام صرفا به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند، برای ذخیره سازی آن و نمایش دادن آن برای مخاطب به مدت نامحدود می توان از هایلایت اینستاگرام استفاده کرد. هایلایت اینستاگرام می تواند از جنبه های مختلفی بسیار مهم باشد که در ادامه به برخی از اهمیت های آن اشاره خواهیم کرد:

  • هایلایت اینستاگرام می تواند باعث دائمی شدن استوری ها در صفحه کاربری شود.
  • محتواهای قدیمی استوری ها را می توان برای کاربران جدیدی که به تازگی عضو صفحه شده اند، نمایش داد.
  • باعث جلب مخاطب بیشتر و اعتماد بیشتر به خصوص برای مشتریانی که قصد خرید از فروشگاه های آنلاین را دارند، خواهد شد.
  • باعث طبقه بندی محصولات بر اساس نوع کاربری و … خواهد شد و افراد می توانند به راحتی بر اساس دسته بندی های مختلف، از کالاها دیدن نمایند.

بنابراین ساخت یک هایلایت مناسب برای اینستاگرام و همچنین این که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، اهمیت زیادی خواهد داشت.

اهمیت استوری هایلایت اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی

اهمیت استوری هایلایت اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی

اهمیت استوری هایلایت اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی

در طی سالیان اخیر، بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت ایجاد شده است. یکی از بهترین روش های کسب و کار اینترنتی، کسب و کارهای اینستاگرامی است که بسیاری از افراد برای فروش محصول و خدمات خود نیز از اینستاگرام استفاده می کنند. در گذشته، فروشگاه های سنتی که در غرفه ها و مغازه ها فعالیت داشتند، برای عرضه و فروش محصول خود، می بایست به مشتریان حضوری خود انواع محصولات خود را معرفی می کردند و برخی مشاغل با ارائه کاتالوگ اقدام به معرفی محصول و فروش ان می نمودند.

اینستاگرام توانسته است در این زمینه کار را برای فعالان این حوزه راحت تر کند و با ایجاد قابلیت هایلایت اینستاگرام توانسته است حالت کاتالوگ طوری به صفحه کاربران ارائه دهد تا افراد بتوانند بر اساس محصولات خود و نوع کاربرد آن، اقدام به دسته بندی محصولات کنند تا مشتریان و کاربران بتوانند به راحتی به هر یک از دسته بندی محصولات دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز، اقدام به سفارش محصول کنند.

به همین دلیل است که اهمیت ساخت یک کاور هایلایتی می تواند در معرفی کاتالوگ محصول بسیار موثر باشد که در این مقاله در خصوص چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، توضیحات کاملی ارائه شد.

همچنین از آنجایی که استوری های اینستاگرامی، صرفا به مدت یک روز در صفحه باقی می ماند، برای ماندگاری آن و دیدن افراد مختلف از این استوری محصول، می توانند با هایلایت صفحه مراجعه کنند.

طبیعتا نمی توان روزانه بیش از صدها استوری در اینستاگرام قرار داد. زیرا این مسئله باعث خستگی مخاطب و حتی آنفالو کردن می شود. بنابراین هایلایت اینستاگرام توانسته است به کمک این موضوع بیاید و استوری های از قبل قرار داده شده را در قالب دسته بندی های مختلف، به معرض نمایش بگذارد.

اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان شرکت همراه پی سی کسب نمایید. شما در حال مطالعه مقاله چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، می باشید.

کاربرد استوری هایلایت اینستاگرام برای مشاغل فیزیکی

کاربرد استوری هایلایت اینستاگرام برای مشاغل فیزیکی

کاربرد استوری هایلایت اینستاگرام برای مشاغل فیزیکی

علاوه بر مشاغل آنلاین، مشاغل فیزیکی هم می توانند از قابلیت هایلایت اینستاگرام استفاده کنند تا افراد بتوانند علاوه بر مراجعه حضوری، از صفحه شغل مورد نظر دیدن کنند.

به عنوان مثال، مشاغلی مانند رستوران و یا کافی شاپ، می توانند با قرار دادن استوری های مختلف از انواع غذاها و قرار دادن آن در هایلایت ها باعث جلب مخاطب و مشتری شوند و هر چقدر ظاهر عکس ها جذاب تر باشد، باعث ترغیب بیشتر افراد برای مراجعه حضوری خواهد شد.

در واقع امروزه یکی از دلایل مهم در افزایش مشتری در چنین مشاغلی، همین مسئله اینستاگرام و به خصوص استوری و هایلایت می باشد که می توان از آن نهایت استفاده را برد.

ایجاد حس نیاز به افراد می تواند باعث ترغیب مشتری شود و طبیعتا باعث افزایش فروش و سود خواهد شد و در کنار آن خدمتی به مشتری ارائه داده اید که همان مشتری می تواند بار دیگر به رستوران شما مراجعه کند و حتی تبلیغ کار شما را برای دیگر افراد انجام دهد.

این ارتباط زنجیره وار توسط یک صفحه اینستاگرامی رخ داده است که بسیار با ارزش است.

نحوه حذف هایلایت اینستاگرام

نحوه حذف هایلایت اینستاگرام

نحوه حذف هایلایت اینستاگرام

اگر فردی بنا بر هر دلیلی، قصد داشته باشد که هایلایت خاصی را حذف کند، می تواند به راحتی اقدام به انجام این کار کند که مراحل حذف آن بدین گونه است:

هایلایت مورد نظر را انتخاب نمایید و بعد از انتخاب آن، لیست استوری ها نمایش داده می شود.

در لیستی که ظاهر می شود، می توانید گزینه Delete Highlight  را انتخاب کنید.

در این مرحله، اینستاگرام از شما خواهد پرسید که آیا قصد حذف هایلایت را دارید یا خیر که در صورت انتخاب گزینه Delete می توانید به صورت کامل، هایلایت مورد نظر را حذف کنید.

نکته قابل توجه در این خصوص این است که امکان این مسئله وجود ندارد که بتوان اقدام به حذف یکباره همه استوری ها در هایلایت مورد نظر نمود.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از مهمترین قابلیت های شبکه اجتماعی اینستاگرام یعنی هایلایت اینستاگرام پرداختیم. این قابلیت یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام برای ثبت استوری ها به مدت نامحدود است که می تواند برای کسب و کارهای آنلاین و دیگر موضوعات مورد استفاده قرار گیرد.

ما در این مقاله به بررسی موضوع مهمی در خصوص طراحی کاور برای هایلایت اینستاگرام یعنی چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم، پرداختیم و از دو نرم افزار کاربردی در طراحی کاور توضیحاتی ارائه دادیم.

اهمیت استفاده از هایلایت اینستاگرام و کاور اینستاگرام بسیار بالا است که در این مقاله به بررسی این موضوعات هم پرداخته شد. حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هایلایت اینستاگرام و نحوه ساخت کاور و کاربردهای آن، با شرکت همراه پی سی در تماس باشید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *