اسنپ چت, امنیت, اندروید, موبایل, همه مطالب

یافتن گوشی سامسونگ

حل مشکلات با کمک رایانه               

 اگر با مشکل یافتن گوشی سامسونگ مواجه شده اید، کافیه شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵  از تلفن ثابت بدون کد (تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست ) تماس بگیرید تا کارشناسهای همراه رایانه خیلی سریع مشکل شما را برطرف کنند.

 

در صورتی که یک خط ثابت ندارید مطلب تماس با مشاورین همراه رایانه رو مطالعه کنید.

 

امروزه گوشی های هوشمند یک بخش مهمی از زندگی ما شده اند، حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است که گوشی خود را در مکانی جا گذاشته یا در حین مکالمه آن را از شما دزدیده باشند.

حل مشکلات با کمک رایانه

این امر می تواند نگرانی و استرس در کاربران ایجاد کند، که خوشبختانه برای کاربران گوشی های سامسونگ، روش های مختلفی برای ردیابی گوشی گمشده یا دزدیده شده وجود دارد که در این مقاله از همراه رایانه به آن اشاره می کنیم تا آخر با ما همراه باشید.

 

 

یافتن گوشی سامسونگ

گوشی های هوشمند علاوه بر قیمت بالایی که دارند، معمولا پر از اطلاعات شخصی هستند، بنابراین از دست دادن آنها هرکسی را نگران می کند.

یافتن گوشی سامسونگ

یافتن گوشی سامسونگ

همین امر باعث شده که برندهای معتبری مثل سامسونگ روشهایی برای کاربران خود قرار دهند، تا با استفاده از آنها بتوانند به ردیابی گوشی خود اقدام کنند.

البته این راهکارها نیاز به انجام تنظیمات قبلی دارد. پس دقت داشته باشید که بخش my find phone در گوشی سامسونگ را به درستی تنظیم کنید.

 

 

۵ روش ردیابی گوشی سامسونگ

در این قسمت قصد داریم در مورد ۵ روش طلایی برای یافتن یا ردیابی گوشی سامسونگ بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

5 روش ردیابی گوشی سامسونگ

۵ روش ردیابی گوشی سامسونگ

 

۱. فعال سازی Find my mobile در گوشی سامسونگ

برای استفاده از این قابلیت باید دارای حساب کاربری سامسونگ باشید و در گوشی وارد حساب خود شده باشید. معمولا پس از ورود به حساب کاربری، قابلیت ردیابی گوشی به طور کامل فعال می شود، اما برای اینکه فعال بودن این قابلیت را در گوشی خود بررسی کنید، مراحل زیر را طی کنید:

_ از بخش تنظیمات گوشی خود وارد بخش Security and privacy   (حریم خصوصی و امنیت) شوید.

بخش security and privacy(حریم خصوصی وامنیت)

بخش security and privacy(حریم خصوصی وامنیت)

 

_ حالا گزینه Lost and privacy  (محافظت از دستگاه گمشده) را انتخاب کنید.

 

انتخاب گزینه Lost and privacy(محافظت از دستگاه گمشده)

انتخاب گزینه Lost and privacy(محافظت از دستگاه گمشده)

_ گزینه Allow this phone to be found (این گوشی را مجاز کنید تا پیدا شود) درصورت غیرفعال بودن آن را فعال کنید.

 

انتخاب گزینه Allow this phone be found

انتخاب گزینه Allow this phone be found

_ همچنین گزینه ی Location  یا مکان را از پنل تنظیمات حتما فعال کنید. سعی کنید که همیشه موقعیت مکانی شما روشن باشد، به این ترتیب گوشی همیشه آدرس دقیق موقعیت مکانی شما را به صورت بروز در اختیار خواهد داشت و در صورت گم شدن گوشی حتی اگر خاموش هم باشد. اطلاعات دقیق آخرین مکان شما را برای ردیابی در اختیارتان قرار می دهد.

 

۲. یافتن گوشی سامسونگ با گوشی دیگر

گوشی های سامسونگ اپلیکیشن Samsung Find  را معرفی کرد تا کاربران گوشی های این شرکت بتوانند، خیلی راحت دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند، تبلت، هدفون، ساعت هوشمند و هرگونه دستگاه سازگار را با این سرویس ردیابی کنند.

 

یافتن گوشی سامسونگ با گوشی دیگر

یافتن گوشی سامسونگ با گوشی دیگر

به این ترتیب هم می توانید به ردیابی گوشی سامسونگ با موبایل دیگر و هم ردیابی گوشی سامسونگ دیگران بپردازید. برای یافتن موبایل گمشده سامسونگ خود، مدل دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در زیر آن گزینه هایی نظیر، زنگ زدن (Ring) ، به روز رسانی (Refresh)، جستجوی اطراف (Search nearby و ناوبری (Navigation) را هم مشاهده می کنید که برای یافتن گوشی سامسونگ موثر هستند.

 

۳. یافتن گوشی سامسونگ با شماره سریال (IMEI)

با استفاده از کد IMEI  به ردیابی گوشی از طریق اپراتورهای مخابراتی و سامانه همیاب بپردازید. در ادامه توضیح می دهیم که چگونه گوشی خود را از طریق IMEI در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ردیابی کنید.

 

۱_۳ یافتن  گوشی گمشده از طریق شماره تلفن همراه اول و کد IMEI

ابتدا باید سیم کارت فعال روی گوشی را بسوزانید. با مراجعه به امور مشترکین یا نمایندگی های همراه اول می توانید این کار را انجام دهید.

شماره تلفن همراه اول و کد IMEI

شماره تلفن همراه اول و کد IMEI

حالا شماره IMEI گوشی که روی جعبه حک شده را از طریق یک خط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال کرده تا سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال کرده باشید.

  • می توانید با شماره ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و از اپراتورهای همراه اپل کمک بگیرید.
  • کد #۲۱۴۱*۱۱۱* را شماره گیری کنید و شماره IMEI گوشی را ارسال کنید.
  • به سرشماره ۱۱۱ عدد ۲۱۴۱ را ارسال کنید تا سامانه پیامکی همراه اول شما را راهنمایی کنند.

 

۲_۳ یافتن گوشی گم شده از طریق شماره تلفن ایرانسل و کد IMEI

برای یافتن فوری گوشی با استفاده از خط ایرانسل، اول باید سیم کارت خود را مسدود کنید. برای این کار می توانید از یکی از شماره های ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ با یک سیم کارت ایرانسل دیگر تماس بگیرید. همچنین امکان مسدود کردن حضوری هم وجود دارد.

 

شماره ایرانسل و کد IMEI

شماره ایرانسل و کد IMEI

پس از گذشت ۵ روز از مسدود کردن باید از یک خط دیگر شماره گیری کرده و کد#۶۱۰۱ * را وارد نمایید، سپس با ارسال عدد ۱ قوانین و هزینه فعال سازی و ردیابی گوشی را تایید کنید. سپس از شما درخواست می شود که کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی را وارد کنید.

پس از انجام این مراحل نتیجه ردیابی تا ۴۸ ساعت آینده به شما اطلاع داده می شود.

 

۳_۳ یافتن گوشی گم شده از طریق شماره تلفن رایتل و کد IMEI

در صورتی که اپراتور سیم کارت شما رایتل است، باید کد IMEI خود رابه ۶۱۰۱ پیامک کنید. سپس باید شماره رایتل که در گوشی موبایل بوده را وارد کنید تا مراحل ردیابی گوشی گم شده آغاز شود.

 

۴. استفاده از برنامه های ردیابی شخص ثالث

برای ردیابی گوشی و یافتن آن، می توانید از برنامه های شخص ثالث زیر استفاده کنید:

۱_۴ اسنپ چت (Snapchat) 

اگر از برنامه اسنپ چت استفاده می کنید، دوستانتان می توانند مکان شما را در این برنامه ببینند. این برنامه به شما کمک می کند حتی در شرایطی که گوشی خاموش است، از آخرین موقعیت ثبت شده گوشی خود اطلاع داشته باشید.

۲_۴ گوگل فوتوز (Google photos)

اگر تصاویر خود را با گوگل فوتوز همگام سازی کرده باشید، می توانید جزئیات ExIF آخرین تصاویر پشتیبان گیری شده را بررسی کنید. این اطلاعات ممکن است شما را به مکانی که گوشی شما گم شده است، هدایت کند.

 

۵. ردیابی گوشی با استفاده از سامانه همیاب ۲۴

آخرین مرحله قبل از اینکه به مراجع قضایی مراجعه کنید سامانه همیاب ۲۴ است. سایتی که برای یافتن گوشی شما به اطلاعات کاملی نیاز دارد تا بتواند به صورت فوری این کار را انجام دهد.

استفاده از سامانه همیاب 24

استفاده از سامانه همیاب ۲۴

اصلا فرقی نمی کند وضعیت تان چیست، ردیابی گوشی سامسونگ خاموش یا روشن است، این سامانه با استفاده روش های نوین خود می تواند گوشی گمشده را پیدا کند.

 

 

چطور پس از گم شدن گوشی از فعال بودن ردیابی آن مطمئن شویم ؟

برای اینکه مطمئن شوید پس از گم شدن یا سرقت گوشی، امکان ردیابی آن فعال است می توانید به نکات زیر توجه کنید:

 

اطمینان از فعال بودن ردیابی

اطمینان از فعال بودن ردیابی

_ فعال کردن ردیابی پیش از وقوع حادثه  

مطمئن شوید که سرویس ردیابی در گوشی فعال و به روز است. همچنین موقعیت مکانی گوشی خود را همیشه و بخصوص هنگام خروج از منزل روشن کرده و گوشی را روی حالت سایلنت قرار ندهید.

 

_ ثبت کد IMEI  یا حفظ کردن آن برای ردیابی گوشی 

شماره IMEI گوشی خود را حتما حفظ یا درجایی مناسب ثبت کنید. IMEI  یک کد ۱۵ رقمی است که به منظور شناسایی گوشی استفاده می شود و در صورت گم شدن گوشی به اپراتور اطلاع داده می شود. این کد از طریق شماره گیری کد #۰۶#* به شما نشان داده می شود.

 

_ استفاده از سیستم های امنیتی برای ردیابی گوشی 

در صورت امکان، از سیستم های قفل صفحه، پین، اثر انگشت یا تشخیص چهره برای امنیت بیشتر گوشی خود استفاده کنید. استفاده از این روش ها باعث می شود تا اطلاعات شما توسط دیگران محدود شوند و به آنها دسترسی نداشته باشند.

همچنین در صورت گم شدن یا سرقت گوشی امکان یافتن آن به راحتی امکان پذیر است و اطلاعات شخصی شما در خطر کمتری قرار دارند.

 نتیجه گیری 

در این مقاله از همراه رایانه به ۵ روش یافتن گوشی سامسونگ پرداختیم.  همچنین از طریق شماره های همراه اول  ایرانسل و رایتل استفاده از سامانه همیاب را توضیح دادیم. با انجام این روش ها به پیداشدن گوشی سامسونگ خود امیدوار باشید. درصورت هرگونه سوال و مشکلی می توانید با کارشناسان همراه رایانه از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ تماس برقرار نمایید و سوالات و مشکلات خود را با آنها مطرح نمایید.

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *