آیفون, دانلود, سخت افزار, موبایل, نرم افزار, همه مطالب, وسایل الکترونیکی

مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

حل مشکلات با کمک رایانه               

آیا شما هم با مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون دست و پنجه نرم می کنید؟ پس با ارتباط سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) مشکل خود را حل کنید ، البته دقت داشته باشید که سایت همراه رایانه لینک آموزشی درباره اینکه چگونه با گوشی همراه خود تماس بگیریم هم برای شما کاربران محترم گذاشته است . ( تماس با مشاورین همراه رایانه )

 

اگر شما هم از مورد کاربرانی هستید که دارای گوشی آیفون و مشکل کم شدن صدای آن هستید نگران نباشید زیرا که این مشکل برای تعداد کمی از کاربران اتفاق افتاده است و مشکلی رایج نمی باشد و راهکار هایی مخصوص آن وجود دارد ، این مورد در صورتی است که وقتی با هندزفری این صدا را می شنوید این مشکل وجود ندارد و هنگامی که فقط مستقیم از طریق اسپیکر گوشی به مشکل می خورید امکان دارد . چنانچه گوشی شما نسبت به قدیم صدای کمتری داشته و یا حس می کنید صدای آن به اندازه ای که باید استاندارد باشد نیست با ما در این مقاله همراه باشید .

 

البته به یک نکته توجه کنید آن هم کم شدن صدای گوشی در قسمت مکالمه هست که یک نوع امری جدا محسوب می شود ، و علت های مختلفی وجود دارد برای مثال ممکن است در تماس قبل به طور کاملا تصادفی دست شما به دکمه ی صدا خورده باشد و تنظیمات صدا را تغییر داده باشید و حتی امکان دارد مورد هایی ائم از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری وجود داشته باشد .

حل مشکلات با کمک رایانه

 

۴ علت کم شدن صدا در گوشی آیفون

مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

کم شدن صدای گوشی آیفون علت و دلیل های متفاوت و مختلفی دارد ، قبل از اینکه دنبال برسی این دلایل ها بروید در مرحله ی اول گوشی آیفون خود را با هندزفری تست کنید که مطمئن شوید گوشیتان مشکل نرم افزاری دارد یا خیر ؟!

 هنگامی که گوشیتان را با هندزفری مورد برسی قرار دادید و صدا به خوبی پخش شد البته برای اطمینان ۱۰۰ درصد می توانید صدای گوشی را با هندزفری بلوتوث دار هم چک کنید ، چنانچه با هردوتای آن برسی کردید و سالم بود به قطع مشکل از خود گوشی است در ادامه ی مطلب چند راهکار مورد سخت افزاری به شما آموزش می دهیم که مشکل کم شدن صدا را در گوشی آیفون خود حل کنید .

۱ _ برسی کردن محافظ و قاب گوشی

اولین مرحله ای که باید انجام دهید برداشتن قاب یا محافظ گوشی می باشد ، در بعضی هنگام قاب گوشی به طور صحیح تولید نشده است که مورد استفاده قرار گیرد و راه جلوی قسمت اسپیکر گوشی شما را مسدود می کند ، با این روش که قاب و محافظ گوشی خود را برمی دارید می توانید صدای آن را به دوباره تست کنید ولی اگر مشکل را نیافتید مورد های دیگر را امتحان کنید .

۲ _ اطمینان پیدا کردن از وصل نبودن گوشی بلوتوث گجت های دیگری

در بعضی هنگام کاربران گوشی آیفون خود را به دستگاه هندزفری بلوتوثی متصل می کنند که بعد از یاد می برند که گوشی به این مورد دستگاه وصل است . در این مورد موبایل ، صدای آن از قسمت هندزفری پخش می شود و همین کاربران فکر می کنند که قسمت اسپیکر موبایل آنها مورد آسیب قرار گرفته .

حتی اگر که مطمئن هستید گجت شما خاموش می باشد باز هم از غیر فعال بودن بلوتوث خود مطمئن شوید ، در بعضی هنگام قسمت بلوتوث گوشی شما دچار مشکلاتی نرم افزاری می شود در این حالت باید برای یک بار گوشیتان را به یک مورد هندزفری بلوتوث متصل کنید و به دوباره اتصال را از آن قطع کنید . این روش برای برخی از کاربران پاسخگو بوده است .

۳ _ تمیز کردن اسپیکر موبایل

به اسپیکر موبایل خود دقت کنید می بینید سوراخ های زیاد و ریزی بر روی آن قسمت وجود دارد که این مورد را خروجی صدای گوشی می نامند . در بعضی مواقع این قسمت سوراخ های روی اسپیکر به دست گرد و غبار های خیلی ریز و کثیفی پوشانده می شود و نمی گذارد که صدای گوشی به درستی پخش شود و باعث کاهش صدای گوشی آیفون شما نیز می شود . این مورد مشکل با چشم قابل دیدن است و اگر که سوراخ های قسمت اسپیکر شما اینگونه کثیف شده است فقط باید با روشی استاندارد آن را تمیز کنید .

چنانچه خودتان نمی توانید این مورد را انجام دهید می توانید با مراجعه به تعمیرکار گوشی تحویل بدهید تا آن را تمیز کنند ، البته به این مورد توجه کنید که به قسمت اسپیکر گوشی نباید فشاری وارد شود و یا اشیائی تیزی را در آن فرو کنید چونکه در قسمت داخلی اسپیکر یک لایه پارچه ای مخصوص است که با این فشار غیر استاندارد پاره می شود و قسمت صدای گوشی شما به صورت کلی قطع می شود یا غیر واضح به گوشتان می رسد .

۴ _ ریستارت کردن گوشی آیفون

این هم یک نوع راه حل برای رفع مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون است که می توانید با این راه حل و ریست کردن به تنظیمات کارخانه  برگردانید و مشکل را حل کنید . برای ریستارت کردن گوشی آیفون خود مراحل زیر را انجام دهید ‌؛

  • در مرحله ی اول گوشی خود را خاموش می کنیم در این باره باید دکمه ی کناری سمت راست و دکمه ی افزایش دهنده صدا را در سمت چپ فشار دهیم و نگه داریم .
  • حال Power off روی صفحه ظاهر می شود دکمه ی آن را باید به سمت راست بکشیم .
  • حال باید به دوباره گوشی خود را روشن کنیم برای این مرحله ام دکمه ی سمت راست گوشی خود را فشار دهید و نگه دارید .
  • حال لوگوی اپل در صفحه نمایش ظاهر می شود و بعد از چند ثانیه گوشی آیفون نیز آماده است .

کاهش صدای گوشی آیفون و مشکلات سخت افزاری آن

مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون

چنانچه با استفاده از هندزفری بلوتوث به خوبی صدای گوشی را می شنوید به احتمال زیادی در قسمت اسپیکر گوشی دچار مشکل سخت افزاری نیز هستید . در ادامه ی مطلب به ۳ دلیل مهم سخت افزاری که علت کاهش صدای گوشی آیفون می شود می پردازیم ؛

۱ _ قطعه اسپیکر گوشی سوخته است

اولین علتی که وجود دارد سوختگی قطعه سخت افزاری مربوط به اسپیکر گوشی آیفون شما نیز می باشد اگر همچین موردی وجود داشته باشد باید نسبت به تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام کنید .

۲ _ پاره شدن فلت اسپیکر یا خرابی آن

فلت اسپیکر یکی از قطعات سخت افزاری گوشی های آیفون می باشد ، اتصال میان دکمه های صدا و بورد گوشی را فلت می نامند که اگر دچار خراب شدگی باشد این اتصال مورد نظر قطع می شود و شما قادر به توانایی زیاد کردن صدای گوشی نمی باشید اگر که ضربه ای به گوشی شما وارد شده است احتمال دارد فلت اسپیکر خراب شده باشد . 

۳ _ خراب شدن IC صدا

آی سی صدا یک مورد مهم بخش های گوشی حساب می شود و این مورد قطعه ربط به بورد گوشی نیز دارد که گاهی اوقات باگ خورده و دچار اختلال و مشکل نیز می شود ، تعمیر کردن و حل مشکل هر یک از این سه دلیل سخت افزاری نیازمند باز شدن گوشی آیفون شما است .

کلام پایانی

امیدوارم که مطالب سایت همراه رایانه در رابطه با مشکل کم شدن صدای گوشی آیفون به درد شما کاربران محترم خورده باشد ، در مرحله ای اول سعی بر این داشته باشید در مشکلات نرم افزاری و در تیتر اولی مطالب جویای مشکل باشید و آن راه حل کنید اگر که علت را نیافتید اقدام به حل آن مشکل با پایان مطالب مربوط به مشکلات سخت افزاری کنید حتما آن هارا حل خواهید کرد ، چنانچه قسمتی از این مراحل ها برای شما دشوار بوده است می توانید با سایت همراه رایانه به خط ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و مستقیم ( تماس از طریق موبایل امکان پذیر نمی باشد ) در ارتباط باشید و اپراتور های ما در ۲۴ ساعت از شبانه روز در خدمت پاسخگویی شما کاربران محترم خواهند بود . با تشکر

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *