آیفون, اندروید, موبایل, همه مطالب

آموزش رمز دوم گرفتن با گوشی

حل مشکلات با کمک رایانه               

اگر در مورد آموزش رمز دوم گرفتن با گوشی علاقه مند هستید تا بیشتر بدانید، کافیه شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ از تلفن ثابت بدون کد(تماس از طریق موبایل امکان پذیر نیست )تماس بگیرید تا کارشناسهای همراه رایانه خیلی سریع مشکل شمارو برطرف کنند.

درصورتی که یک خط ثابت ندارید مطلب تماس بامشاورین همراه رایانه رو مطالعه کنید.

 در دنیای امروزه استفاده از کارت های بانکی و انجام تراکنش بسیار رایج شده است. اما از چالش های مهم برای انجام تراکنش های مالی، حفظ امنیت و حریم خصوصی است. به همین دلیل روش های دریافت رمز دوم و رمز پویا از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در ادامه از این مقاله با نحوه رمز دوم گرفتن با گوشی شما را آشنا می کنیم و روشهای آن را توضیح می دهیم، با همراه رایانه همراه باشید.

 

نحوه رمز دوم گرفتن با گوشی

نحوه رمز دوم گرفتن کارت های بانکی فقط توسط بانک های صادر کننده کارت صورت می گیرد؛ در ضمن برای روش های مختلف فعالسازی می توانید، از طریق مراجعه حضوری به شعب، مراجعه به وب سایت بانک صادر کننده کارت یا تماس با مرکز امداد مشتریان بانک خود، اقدام کنید.

حل مشکلات با کمک رایانه

 

نحوه رمز دوم گرفتن با گوشی

نحوه رمز دوم گرفتن با گوشی

طبق بررسی های انجام شده کلاهبرداری های اینترنتی یکی از عوامل بروز جرائم سایبری در کشور است . به همین دلیل بانک مرکزی طی اقدامی رمز یکبار مصرف بانکی را با رمز دوم ایستا جایگزین کرد. همچنین بررسی شده است که با استفاده از رمز های دوم میزان جرائم اینترنتی کاهش یافته است. در ادامه از این مطلب به روشهای رمز دوم با گوشی اشاره کرده ایم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

۱. گرفتن رمز دوم از طریق پیامک

یکی از ساده ترین روش ها برای گرفتن رمز دوم با گوشی، استفاده از سامانه ارسال پیامک است. برای استفاده از این روش، ابتدا باید به عابر بانک مراجعه کنید و گزینه رمز دوم را از منوی خدمات ATM انتخاب کنید.

گرفتن رمز دوم از طریق پیامک

گرفتن رمز دوم از طریق پیامک

سپس برای احراز هویت باید شماره موبایل خود را که به نامتان است را وارد کنید.

بعد از وارد کردن شماره موبایل و وارد کردن کد تایید، امکان دریافت رمز دوم برای پرداخت های الکترونیکی وجود دارد. حالا می توانید برای استفاده از این خدمات روی دکمه دریافت رمز پویا در صفحه پرداخت کلیک کنید.

درخواست رمز دوم به بانک مقصد ارسال می شود، و در کمتر از یک دقیقه رمز دوم در قالب پیامک ارسال خواهد شد.

۲. گرفتن رمز دوم از طریق نصب اپلیکیشن

اپلیکیشن دریافت رمز دوم برای بانک های مختلف فرق دارد و لینک دانلود مستقیم در سایت اصلی هر بانک وجود دارد.

گرفتن رمز دوم از طریق نصب اپلیکیشن

گرفتن رمز دوم از طریق نصب اپلیکیشن

برای نصب اپلیکیش باید شماره موبایل صاحب حساب را وارد برنامه کنید، سپس کد تاییدی از طریق پیامک به شماره موبایل ارسال خواهد شد.

با وارد کردن این کد، برنامه برای دریافت رمز دوم با گوشی فعال خواهد شد.

 

۳. گرفتن رمز دوم از طریق کدهای دستوری

روش سوم گرفتن رمز دوم از طریق کدهای دستوری می باشد. برای فعال کردن دریافت پیامک رمز دوم در بانک ها، کدهای دستوری متفاوتی وجود دارد. در ادامه این بخش از همراه رایانه به معرفی کدهای دستوری دریافت رمز دوم تمامی بانک ها می پردازیم.

_کد فعالسازی رمز دوم گرفتن بانک رفاه

برای فعال کردن کد دستوری دریافت رمز دوم بانک رفاه، باید کد #۷۱۳* شماره گیری کنید.

کد فعالسازی بانک رفاه

کد فعالسازی بانک رفاه

 

بعد از شماره گیری یک منوی ۴ گزینه ای همبانک رفاه نمایش داده می شود. گزینه چهارم را با عنوان رمز پویا کارت برای رمز دوم انتخاب کنید.

در مرحله بعد ۳ گزینه مشاهده خواهید کرد، که باید گزینه ۲ را با عنوان دریافت رمز از طریق پیامک انتخاب کنید تا رمز از طریق پیامک برایتان ارسال شود.

_کد فعالسازی رمز دوم گرفتن بانک ملی

برای گرفتن رمز دوم با گوشی از بانک ملی باید کد دستوری #۶۰*۷۳۷* را شماره گیری نمایید. بعد از شماره گیری یک منوی ۴ گزینه ای نمایش داده می شود.

مراحل فعالسازی رمز دوم بانک ملی

مراحل فعالسازی رمز دوم بانک ملی

در مرحله بعد باید گزینه ۴ یعنی تولید رمز را انتخاب کنید. در مرحله بعد اگر کارت فعالی در بانک ملی داشته باشید، باید شماره ردیف کارت خود را وارد کنید. سپس با توجه به پیام دریافتی از بانک ملی ادامه روند رمز دوم را ادامه دهید.

_ فعال سازی پیامک رمز دوم با گوشی برای بانک ملت

از طریق کدهای دستوری انجام نمی شود. برای این کار باید ۴ رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید.

فعالسازی رمز دوم بانک ملت

فعالسازی رمز دوم بانک ملت

در آخر هم پیامک فعال کردن رمز دوم با گوشی برای بانک ملت به شما اس ام اس خواهد شد.

 

_فعالسازی رمز دوم گرفتن برای بانک سپه

برای گرفتن رمز دوم با گوشی بانک سپه، باید به دستگاه عابر این بانک مراجعه کنید.

فعالسازی رمز دوم بانک سپه

فعالسازی رمز دوم بانک سپه

در منوی این بانک خدمات مختلفی از جمله دریافت رمز دوم را می بینید، که بعد از فعال کردن از طریق اس ام اس به شماره موبایل فرد ارسال خواهد شد.

_کد فعالسازی رمز دوم گرفتن بانک تجارت

برای فعال کردن رمز دوم گرفتن بانک تجارت باید کد دستوری #۷۸*۷۸۸* را شماره گیری نمایید.

کد فعالسازی رمز دوم بانک تجارت

کد فعالسازی رمز دوم بانک تجارت

بعد از وارد کردن این کد یک منوی ۴ گزینه ای به شما نشان داده می شود، که باید گزینه سوم با عنوان رمز پویا را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید رمز امنیتی پیامک شده به تلفن همراهتان را وارد کنید. و در آخر بقیه فرآیند فعال کردن دریافت رمز دوم را ادامه دهید.

_فعالسازی رمز دوم گرفتن با گوشی بانک صادرات

برای رمز دوم گرفتن با گوشی، بانک صادرات کد دستوری #۷۱۹* را شماره گیری کنید.

کد فعالسازی رمز دوم بانک صادرات

کد فعالسازی رمز دوم بانک صادرات

  سپس با انتخاب گزینه پنجم که با عنوان رمز یکبار مصرف نشان داده می شود، آن را انتخاب کنید. در ادامه سامانه از شما در خواست شماره کارت می کند. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم ۴ کاراکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت باید یک رمز را برای دریافت رمز دوم بانک صادرات تعیین کنید. بعد از وارد کردن رمز، رمز دوم برای شما فعال می شود.

_فعالسازی رمز دوم گرفتن با گوشی در بانک پاسارگاد

 

کد فعالسازی رمز دوم بانک پاسارگاد

کد فعالسازی رمز دوم بانک پاسارگاد

برای فعالسازی رمز دوم گرفتن بانک پاسارگاد با شماره گیری کد دستوری #۷۲۰* و انتخاب گزینه ۶ با عنوان رمز پویای کارت و انتخاب شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمز دوم به شماره تلفن همراه مشتری پیامک خواهد شد.

_فعالسازی رمز دوم گرفتن با گوشی در بانک مسکن

برای فعالسازی رمز دوم بانک مسکن باید به یکی از خود پردازهای بانک مسکن مراجعه کنید. سپس وارد صفحه تغییر رمز شده و گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید.

فعالسازی رمز دوم بانک مسکن

فعالسازی رمز دوم بانک مسکن

بعد از انجام این مرحله باید گزینه فعالسازی رمز دوم نسخه پیامکی را انتخاب کنید.

سپس شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. برای تولید رمز دوم باید ۴ رقم آخر شماره کارت خود را به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک کنید.

تفاوت های رمز دوم ثابت و رمز دوم پویا در چیست؟

با استفاده از رمز دوم کارت های بانکی شما می توانید جلو بسیاری از کلاهبرداری ها و سوء استفاده از اطلاعات کارت را بگیرید و همچنین می تواند جایگزین خوبی جای یک رمز دوم ثابت ایستا باشد. شما می توانید در هر بار خرید اینترنتی یا پرداخت های دیگر که نیازمند رمز دوم می باشد، از رمز های متفاوت پویا که بانک در اختیارتان می گذارد، استفاده نمایید. این رمزها طول عمر محدودی حداکثر ۱۲ ثانیه دارند، یکبار مصرفند و فقط برای یک تراکنش قابل مصرف هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله از همراه رایانه سعی در مورد نحوه آموزش رمز دوم گرفتن، روشهای رمز دوم گرفتن از طریق پیامک و اپلیکیشن و همچنین از طریق کدهای دستوری انواع بانک ها پرداختیم. از مزیت های رمز دوم داشتن نیز گفتیم، که چگونه موجب کاهش در جرائم سایبری و کلاهبرداریهای اینترنتی و باعث سهولت در کارهای پرداختی و اینترنتی می شود. امیدواریم که این مقاله از همراه رایانه برای شما مفید بوده باشد در صورت هرگونه سوال و مشکلی شما می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ با کارشناسان همراه رایانه ارتباط برقرار نمایید و از آنها راهنمایی بگیرید.

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *