ایتا, شبکه های اجتماعی, همه مطالب

باگ امنیتی بزرگ ایتا

حل مشکلات با کمک رایانه               

باگ امنیتی ایتا شما را تهدید میکند . متاسفانه برنامه ایتا دارای مشکلاتی می باشد که برخی کاربران را دچار مشکلات امنیتی نموده است . مساله سواستفاده از بی اطلاعی کاربران ، یکی از مشکلات و معضلات همیشگی دنیای مجازی بوده است .

سواستفاده گران ، کلاه برداران و هکران همیشه بدنبال نقاط ضعف و نواقص پلتفورم ها و برنامه ها و اپلیکیشن ها برای سواستفاده از آنها می باشند .

با توجه به برری های میدانی به عمل آمده توسط کارشناسان همراه رایانه و با توجه به تماس های مکرر کاربران ، متوجه شدیم که یکی از مشکلات نرم افزاری و نواقص برنامه ایتا ، این کاربران را دچار یک مشکل خطرناک و بدون راه حل کرده است !

روش هک کردن ایتا 

متاسفانه هک کردن اکانت های کاربران در پلتفرم های مبتنی بر شماره تلفن به این صورت می باشد که ، هکر یا فرد کلاه بردار ، شماره مشترک را در برنامه خود ثبت میکند و پیامک اعتبار سنجی به گوشی کاربر ارسال میشود . حال برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربر ، هکر نیاز دارد به شماره پیامک ارسال شده ! باگ امنیتی ایتا این خطر را دو چندان می کند .

باگ امنیتی خطرناک ایتا

باگ امنیتی خطرناک ایتا

اما هکرها چطور به این پیامک دسترسی پیدا می کنند ؟

حل مشکلات با کمک رایانه

هکر ها برای دسترسی به پیامک دو راه دارند

راه اول نصب یک بدافزار بر روی گوشی قربانی با مجوز خواندن پیامک ، که البته راه بسیار سختی می باشد . به همین دلیل کاربران همیشه باید از نصب برنامه ها و دانلود فایل ها از منابع ناشناخته و غیر معتبر خود داری کنند .

در این برنامه ها پیامک اعتبار سنجی دریافت شده بر روی گوشی قربانی ، بدون اطلاع قربانی برای هکر ارسال میگردد و هکر با استفاده از این پیامک وارد حساب قربانی می شود .

راه دوم ارسال پیامک اعتبار سنجی توسط خود قربانی برای هکر !!!

در این روش که بسیار مرسوم می باشد و عموما افراد تازه وارد و نا اشنا با مسائل فضای مجازی در دام می افتند ، هکر یا کلاه بردار با یک شماره به قربانی پیام میدهد و با ترفند هایی مثل شما برنده شدید یا این کد را برای قوه قضایی و یا … ارسال کنید ، قربانی که از همه جا بیخبر است را مجبور به ارسال کد می کنند .

تائید دو مرحله ای بزرگترین باگ برنامه ایتا

در مورد تائید دو مرحله ای پیشنهاد میکنیم حتما مطلب مربوط به نحوه فعال سازی و غیر فعال سازی تائید دو مرحله ای را به صورت کامل در سایت همراه رایانه مطالعه نمایید . با خواندن این مطلب بالای ۹۹ درصد و یا شاید بتوان گفت ۱۰۰ درصد امنیت حساب خود را تامین کرده اید اما در غیر این صورت خطرات بی بازگشت متعددی حساب شما را تهدید میکنند . از فراموشی تائید دو مرحله ای تا هک حساب توسط دیگران .

متاسفانه به دلیلی که در ادامه خواهیم گفت و هکر ها با سواستفاده از این باگ وحشتناک ایتا ، قربانیان خود را به خاک سیاه می نشانند ، حتی در صورت فراموشی رمز دو مرحله ای توسط خود شما ، عملا دیگر هیچ وقت صاحب حساب ایتای خود نخواهید بود !!

البته تا زمانی که مالکین ایتا تصمیم بگیرند تا این باگ وحشتناک و ساده را برطرف کنند .!

و اما باگ وحشتناک ایتا چیست ؟

خرابی گزینه دیلیت اکانت ایتا

بله مساله ای که بسیاری از کاربران را دچار مشکلات عدیده و بعضا جبران ناپذیر کرده ، کار نکردن قابلیت دیلیت اکانت در ایتا می باشد . هنوز مشخص نیست هدف سازندگان ایتا از اصلاح نکردن این مساله مهم چیست ؟

و اما علت خسارت آمیز بودن این باگ !

در مورد تائید دو مرحله ای قبلا کاملا در سایت همراه رایانه توضیح داده ایم که ، در صورت ثبت نکردن ایمیل بازیابی و یا فراموشی آن ، شما دیگر عملا قادر به ورود حساب فعلی نیستید . و تنها راه ورود به حساب ، زدن دیلیت اکانت ایتا و پاک کردن کامل حساب کاربری می باشد .

که البته این مساله باعث پاک شدن کلیه اطلاعات حساب از قبیل مخاطبین ، گروه ها ، کانال ها ، چت ها ، تصاویر ، فیلم ها و … می شود .

ولی خوب در حال حاضر بخاطر خرابی برنامه ایتا و غیر فعال بودن گزینه دیلیت اکانت ، یا حذف حساب کاربری ، در صورت دسترسی نداشتن به رمز تائید دو مرحله ای و ایمیل بازیابی رمز دو مرحله ای ، شما دیگر هیچ دسترسی به حساب خود ندارید !

اما مشکل به همینجا ختم نمی شود !

خرابی دیلیت اکانت ایتا

مساله اینجاست با توجه به بروز این باگ امنیتی ایتا که در صورت عدم دسترسی به رمز تائید دو مرحله ای و ایمیل بازیابی ، قابلیت دیلیت اکانت ایتا هم مشکل دارد و کار نمی کند ، بنابر این در این صورت شما دیگر تحت هیچ شرایطی ، به حساب خود حتی دیلیت اکانت شده آن دسترسی نخواهید داشت . و باید قید حساب کاربری آن خط ایتا و اطلاعات آن را برای همیشه بزنید .

فاجعه هک ایتا

اما عمق فاجعه اینجاست ، در صورتی که حساب کاربری شما هک شود ، هکر ها ابتدا رمز تایئد دو مرحله ای آن را فعال می کنند ، که در این صورت عملا دسترسی شما برای همیشه به حسابتان قطع خواهد شد و نکته وحشتناک اینجاست که ، هکر از این به بعد با فراغ بال ، از حساب کاربری شما سواستفاده و کلاه برداری میکند ، از دوستان و مخاطبین شما ، به نام شما اخاذی مکیند و ممکن است شما را دچار مشکلات حقوقی ، قضایی ریال اتهام کلاه برداری و … کند .

امیدواریم مقامات مسئول و ذیبرط این مطلب را مشاهده و برای حل این مشکل و برطرف کردن این مساله خطرناک برای کاربران ایتا ، اقدام عاجل انجام داده و سازندگان ایتا را مجبور به اصلاح این مساله جزئی و مهم ایتا کنند .

در غیر این صورت قطعا شاهد پرونده های قضایی متعدد در مورد سواستفاده کلاه برداران از حساب های کاربری مردم زیان دیده خواهیم بود .

راه حل مقابله با هک ایتا

بهترین راه کار برای دور ماندن از تمامی این مسائل و فائق آمدن بر باگ امنیتی ایتا  ، فعال سازی اصولی فعال سازی تائید دو مرحله ایتا می باشد . اما مجددا و موکدا تاکید میکنیم ، قبل از انجام این کار حتما مطلب فعال سازی و غیر فعال سازی تائید دو مرحله ایتا را در سایت همراه رایانه را با دقت و به طور کامل،  مطالعه نمایید تا خدای نکرده شما هم جز افرادی که به این مصیبت غیر قابل جبران دچار شده اند ، نباشید .

توجه داشته باشید برای فعال سازی تائید دو مرحله ای حتما بایستی یک حساب ایمیل فعال که به آن دسترسی دارید باید داشته باشید

آموزش کامل فعال ساز رمز تائید دو مرحله ای ، غیر فعال سازی رمز تائید دو مرحله ای و همچنین مطلب بازیابی رمز ایتا را با کلیک بر روی لینک مطالعه نمایید .

منتاسفانه تیم پشتیبانی ایتا در بحث پاسخگویی به مشکلات کاربران بسیار ضعیف و کند عمل میکند ، در صورت داشتن هر گونه سوال و نیاز به راهنمایی در مورد ایتا و سایر برنامه های موبایل و کامپیوتر می توانید با کارشناسان همراه رایانه بصورت تلفنی تماس بگیرید

کافیست شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بدون کد و از طریق تلفن ثابت شماره گیری نمایید .

 

لینک های آموزش ایتا

مشکل اتصال ایتا

آموزش تنظیمات کانال ایتا

متن کپی شونده در ایتا

لایو ایتا

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *