اینترنت و شبکه, شبکه های اجتماعی, واتس اپ

صاحب واتساپ کیست

حل مشکلات با کمک رایانه               

تا حالا پیش خودتون فکر کردین که صاحب واتساپ کیست ؟ اگه شما هم دوست دارید بدونید که صاحب واتساپ کیست می تونید این مطلب رو تا آخر بخونید یا ای نکه با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد وپیش شماره تماس بگیرید .

چنانچه نتونستید از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید می تونید روی لینک ( تماس با مشاورین همراه رایانه ) کلیک کنید و از طریق موبایل تماس بگیرید .

همراه رایانه مطلبی با عنوان پشتیبانی واتساپ طراحی کرده که شما می توانید با مطالعه آن به سادگی با پشتیبانی در ارتباط باشید برای ارتباط با پشتیبانی بر روی لینک پشتیبانی واتساپ کلیک کنید .

اگر در پلتفرم واتساپ با مشکل مسدودیت رو به رو شدید نگران نباشید همرا رایانه مطلبی با عنوان مسدودی واتساپ طراحی کرده که تنها با کلیک بر روی لینک می توانید اقدام به رفع مسدودی واتساپ کنید .

 پیام‌رسان واتساپ ، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد ترین پلتفرم‌های ارتباطی دنیاست که کاربران زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند . حتماً برای شما هم جالب است که بدانید این برنامه فوق‌العاده موفق توسط چه کسانی ساخته شده و در حال حاضر مالکیت آن با چه کسی است .

حل مشکلات با کمک رایانه

 

صاحب اپلیکیشن واتساپ کیست  ؟

صاحب اپلیکیشن واتساپ کیست  ؟

صاحب اپلیکیشن واتساپ کیست  ؟

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم  معرفی کنیم که صاحب واتساپ کیست و در مورد مارک زاکربرگ ، مؤسس و مدیرعامل فیسبوک ( اکنون متا ) و نقشش در توسعه ایده متاورس صحبت کنیم .

مارک زاکربرگ                       

مارک زاکربرگ ، این برنامه‌نویس جوان و خلاق ، در سال ۲۰۰۴ فیسبوک را در اتاق خوابگاه خود در دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کرد . این شبکه اجتماعی با رشد سریع، به یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های آنلاین جهان تبدیل شد . در سال ۲۰۱۲ ، زاکربرگ اینستاگرام را خریداری کرد و در سال  ۲۰۱۴ ، واتس‌اپ را به مالکیت خود درآورد .

در سال  ۲۰۲۱ ، زاکربرگ اعلام کرد که شرکتش نام جدیدی را با عنوان متا این تغییر نام بیانگر تمرکز جدید شرکت بر ایده متاورس بود (Meta)  اتخاذ خواهد کرد.

 

متاورس چیست

اما متاورس دقیقاً چیست ؟ متاورس یک فضای مجازی گسترده است که در آن کاربران می‌توانند تعامل، بازی ، کار و حتی زندگی کنند . زاکربرگ معتقد است که متاورس نسل بعدی اینترنت خواهد بود و پتانسیل دگرگونی چگونگی تعامل انسان‌ها با یکدیگر و با فناوری را دارد .

متاورس قرار است از فناوری‌های متعددی از جمله واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده ، هوش مصنوعی و بلاکچین بهره ببرد . زاکربرگ می‌گوید که در متاورس ، کاربران می‌توانند مالک مجازی داشته باشند و حتی کسب درآمد کنند .

در ابتدای مطلب مطرح کردیم که صاحب واتساپ چه کسی است و  حال در ادامه قصد داریم تا سازندگان اصلی واتساپ را برایتا آشنا کنیم تا بدانید چه افرادی این پیام رسان را ساخته است پس تا آخر مطلب با ما همرا ه باشید .

 

 سازندگان واتساپ جان کوم برایان اکتون

 سازندگان واتساپ جان کوم برایان اکتون

سازندگان واتساپ جان کوم برایان اکتون

 

واتس‌اپ از معروف‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان است که توسط دو دوست صمیمی ساخته شد . جان کوم و برایان اکتون ، دو مهندس سابق شرکت یاهو بودند که در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفتند واتس‌اپ را بسازند.

در ابتدا هدف آن‌ها ایجاد یک سرویس ساده مبتنی بر شبکه اینترنت برای ارسال پیام‌های متنی بود . اما با گذشت زمان و افزایش محبوبیت واتس‌اپ ، آن را به یک پلتفرم ارتباطی چندرسانه‌ای تبدیل کردند که امکان ارسال تصاویر ، ویدیوها ، موقعیت‌های مکانی و پیام‌های صوتی را نیز فراهم می‌کرد .

در سال  ۲۰۱۴، فیس‌بوک واتس‌اپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خرید . این خرید باعث ایجاد اختلاف میان کوم و اکتون با سیاست‌های فیس‌بوک در زمینه حریم خصوصی شد و در نهایت ، آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از فیس‌بوک جدا شدند . امروزه واتس‌اپ بیش از دو میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در جهان تبدیل شده است. داستان موفقیت واتس‌اپ، نشان می‌دهد که با تلاش، خلاقیت و همکاری ، می‌توان به بزرگترین موفقیت‌ها دست یافت .

 

خرید واتساپ توسط فیسبوک

خرید واتساپ توسط فیسبوک

خرید واتساپ توسط فیسبوک

خرید واتساپ توسط فیسبوک ، یکی از بزرگترین معاملات تکنولوژی در دنیا بود. در سال ۲۰۱۴ ، زمانی که جان کوم و بریان اکتون ، بنیانگذاران واتساپ ، شرکت خود را به ارزش ۱۹ میلیارد دلار به مارک زاکربرگ فروختند ، همه را شگفت‌زده کردند .

چرا فیسبوک واتساپ را خرید؟ دلایل متعددی برای این خرید وجود داشت . نخست اینکه واتساپ سرویس پیام‌رسان محبوبی بود که توسط بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می‌شد. فیسبوک می‌خواست از این پلتفرم برای افزایش کاربران و درآمد خود بهره ببرد .

دوم ، زاکربرگ می‌خواست محیطی امن برای ارتباطات را فراهم کند ، جایی که کاربران بتوانند از راحتی خیال برخوردار باشند . واتساپ با رمزگذاری پیام‌ها ، این ویژگی را داشت .

سوم ، فیسبوک با خرید واتساپ، می‌توانست جلوی رقبای بزرگ مانند گوگل را بگیرد و از ورود آن‌ها به بازار پیام‌رسانی جلوگیری کند . خرید واتساپ ، نقطه عطفی برای فیسبوک بود . با این کار، زاکربرگ توانست شرکت خود را در دنیای ارتباطات متحول کند و آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی تبدیل نماید . البته این معامله با انتقادهایی نیز روبرو شد ؛ اما در نهایت ، فیسبوک توانست با این خرید، ارزش خود را افزایش دهد و در بازار جهانی تثبیت کند .

 

در نتیجه

در نهایت ، واتس‌اپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار محبوب است که امروزه توسط شرکت متا ( فیس‌بوک سابق) مالکیت و اداره می‌شود . این اپلیکیشن که توسط جان کوم و برایان اکتون بنیان گذاشته شد، توانسته است با ارائه خدمات ارتباطی ساده، سریع و امن ، محبوبیت زیادی در سراسر جهان کسب کند. با توجه به رشد مداوم واتس‌اپ و معرفی ویژگی‌های جدید، انتظار می‌رود که این اپلیکیشن همچنان به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه پیام‌رسانی باقی بماند .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *