ایتا, شبکه های اجتماعی, همه مطالب

ویرایش متن در ایتا

حل مشکلات با کمک رایانه               

جهت ویرایش متن اگر با مشکلاتی روبه رو شدید کافی است تا با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ بدون کد و پیش شماره با تلفن ثابت تماس بگیرید ؛ تا در مرکز مشاوره همراه رایانه کارشناسان مجرب شما را راهنمایی نمایند .

تکنیک های ویرایش متن در ایتا 

ویرایش متن در ایتا

ویرایش متن در ایتا

سفارشی سازی و ویرایش متن در ایتا به شما کمک می کند تا با استفاده از امکانات بولد کردن متن ، برجسته کردن نوشته ، کج نوشتن متن در ایتا و یا لینک دار کردن متن و …  متن های خود را بصورت حرفه ای در ایتا تولید کنید .

 

حالت دار کردن متن در ایتا

ایتا برای تایپ فایل های متنی ، حالت های جالبی را در نظر گرفته است . شما می توانید متن های خود را تغییر سایز داده و یا حتی آن ها را بولد و یا کج کنید . شما حتی می توانید متن های خود را لینک دار کنید . منظور از حالت دار کردن متن در ایتا ، تغییر متن مورد نظرتان است  که ما تک تک حالت های آن را مختصرا برایتان شرح می دهیم .

با ما همراه باشید با آموزش ویرایش متن در ایتا و روش های حالت دهی متن ایتا در چت و یا گروه و کانال ایتا .

حل مشکلات با کمک رایانه

 

تغییر سایز متن در ایتا

برای تغییر سایز فایل های متنی در ایتا به صورت زیر عمل کنید .

کلیپ آموزش تغییر سایز و فونت در ایتا

 

 

ابتدا آیکون سه خط بالای برنامه ایتا را لمس کنید و سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید .

تغییر سایز متن در ایتا

تغییر سایز متن در ایتا

 

حالا از منوی باز شده گزینه تنظیمات گفتگو را انتخاب کنبد .

تغییر سایز متن در ایتا

تغییر سایز متن در ایتا

حالا در قسمت اندازه متن پیام ، سایز مورد نظر خود را تعیین کنید .

تغییر سایز متن در ایتا

تغییر سایز متن در ایتا

با انجام این مراحل شما می توانید سایز نوشتار چت خود در ایتا را تغییر دهید و به اندازه دلخواه در بیاورید . البته باید بدانید که تغیرات در این قسمت بر روی کل نوشتار داخل ایتا تاثیر می گذارد . یعنی همه نوشته های داخل چت هم نوشته های داخل گروه و هم نوشته های داخل کانال ها با این کار به شکل مورد نظر شما در می آید .

یکی از کاربرد های این قابلیت برای کسانی مناسب هست که چشمشان ضعیف بوده و نیاز دارند که نوشته ها کمی بزرگ تر از حالت استاندارد باشد .

 

بولد نوشتن و برجسته نویسی در ایتا :

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید متن تایپی شما شکیل تر باشد ، به این بخش آموزش نیاز مند هستید . گاها پیش می آید که شما نیاز دارید قسمتی و یا تمام متن را بصورت بولد و برجسته تایپ کنید تا بیشتر نظر خواننده را به خود جلب نماید . برای این منظور در این آموزش با ما همراه باشید . 

 

کلیپ فیلم آموزشی برجسته نویسی ، کج نویسی و ترجمه در ایتا

 

برای اینکه متن تایپ شده در ایتا را بولد( Bold ) یا برجسته کنیم ، ابتدا متن مورد نظر را تایپ می کنیم وسپس دستمان را روی آن متن نگه میداریم تا به حالت انتخاب در بیاید . سپس برروی آیکون سه نقطه بالا کلیک می کنیم و گزینه برجسته را از منوی باز شده انتخاب می کنیم .

برجسته نوشتن متن در ایتا

برجسته نوشتن متن در ایتا

 

برجسته نوشتن متن در ایتا

برجسته نوشتن متن در ایتا

می بینید که متن انتخاب شده بعد از ارسال بصورت برجسته تر و یا اصطلاحا بولد شده است . 

 

کج نویسی در ایتا :

کج نوشتن در چت و ایتا نیز یکی از حالت های متن برای زیبا تر شدن آن می باشد . با کج نویسی می توان قسمتی از متن را متمایز کرد تا بیشتر نظر دیگران را به خود جلب نماید .

حالا چنانچه دوست دارید متن تایپی شما به صورت کج باشد یا اصطلاحا ایتالیک ( Italic  ) باشد ، با دستان خود روی متن نگه دارید و متن مورد نظر را به حالت انتخاب در بیاورید . بعد از انتخاب متن با کلیک بر روی سه نقطه ، گزینه کج را انتخاب کنید . مشاهده می کنید که متن شما پس از ارسال در قسمت چت و یا کانال و گروه به حالت متن ایتالیک و کج در آمده است  .

 

کج نویسی در ایتا

کج نویسی در ایتا

 

کج نویسی در ایتا

کج نویسی در ایتا

 

لینک دار کردن متن در ایتا

لینک دار کردن متن از خاص ترین و پرکاربرد ترین امکانات ویرایش متن در ایتا است . شما با این کار میتوانید بجای نمایش آدرس طولانی یک صفحه اینترنتی ، یک متن دلبخواه را لینک دار کنید که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر انتقال پیدا کند .

با توجه به اینکه بسیاری از آدرس های اینترنتی طولانی و عبارات نامفهوم دارند ، استفاده مستقیم از آنها معمولا خیلی خوشایند و کاربر پسند نیست .

اما با استفاده از این تکنیک شما می توانید لینک های طولانی و نامفهوم را تبدیل کنید به عبارات کوتاه و با مسمی .

برای لینک دارن کردن متن ، ابتدا عبارتی که میخواهید لینک دار شود را در قسمت چت ایتا تایپ کنید . در ادامه دستتان را روی عبارت ، قبل از اینکه ارسال کنید نگه دارید تا متن به حالت انتخاب در آید . حالا برروی سه نقطه ای که مقابل آن ایجاد شده همانند تصویر و فیلم آموزش لینک دار کردن متن در ایتا کلیک کنید تا منو پیش رویتان باز شود .

از بین گزینه ها ، گزینه ایجاد لینک را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در قسمت نشانی ، آدرس لینک مورد نظر خود را وارد کنید و سپس لینک مورد نظرتان را وارد کنید و گزینه تائید را بزنید  . حالا با ارسال آن متن می بینید که عبارت مورد نظر در قسمت چت و یا کانلا به حالت یک عبارت لینک دار درآمده است و با کلیک بر روی آن به صفحه آدرس اینترنتی که ثبت کردید منتقل می شوید .

لینک دار کردن کتن ایتا

لینک دار کردن کتن ایتا

 

<yoastmark class=

 

<yoastmark class=

 

<yoastmark class=

به راحتی می توانید با این روش  لینک  هاتی خود را بصورت شکیل تر و کوتاه و با عبارات قابل معنا دار برای مخاطب یا مخاطبین خود ارسال کنید .

تکی کردن متن در ایتا :

برای تکی نمودن متن در ایتا نیز مانند گزینه های قبلی دستتان را روی متن نگه دارید و سپس سه نقطه را لمس کنید و گزینه تکی را انتخاب کنید . همانطور که مشاهده می کنید بین کلمات تایپ شده فاصله ایجاد می شود .

<yoastmark class=

 

تکی کردن متن درایتا

تکی کردن متن درایتا

ترجمه کردن در ایتا :

ایتا از یک هوش مصنوعی با دایره المعارفی از کلمات و معانی آنها برخوردار می باشد . ممکن است در نوشته های شما عبارتی باشد که معنای آن برای ایتا نامفهوم باشد و به احتمال زیاد برای کاربر هم همینطور می باشد ! 

در اینجا راهکار ایتا برای درک آن لغت استفاده از مترجم می باشد . در مواقع برخورد با این عبارات ، ایتا بصورت خودکار ، گزینه ترجمه را به منو انتخاب متن اضافه میکند . شما به راحتی با زدن گزینه ترجمه می توانید معنای کلمه مورد نظر را مشاهده نمایید .

برای استفاده از قابلیت ترجمه ایتا ، متن مورد نظر را انتخاب کنید ، بر روی سه نقطه بزنید ، گزینه ترجمه را انتخاب کنید تا به صفحه معانی عبارت انتخاب شده انتقال پیدا کنید . 

ترجمه کردن متن در ایتا

ترجمه کردن متن در ایتا

تغییر فونت در ایتا

برای تغییر فونت در ایتا باید به منوی تنظیمات رفته و سپس گزینه تنظیمات گفتگو را انتخاب کنید . در قسمت فونت می توانید ، نوع فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید .

<yoastmark class=

 

<yoastmark class=

 

<yoastmark class=

همچنین با مطالعه مطلب متن کپی شونده در ایتا از این قابلیت خوب ایتا برای کپی شدن قسمتی از متن با یک کلیک نیز برای تولید متن های حرفه ای در ایتا استفاده نمایید .

مطلب باگ امنیتی ایتا را قبل از از دست دادن حساب خود و گرفتار شدن در دام هکر ها مطالعه نمایید .

خط کشیدن در ایتا

تغییر رنگ متن در ایتا

این دو گزینه هنوز در ایتا اضافه نشده اند .

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “ویرایش متن در ایتا

  1. احمد قدیمی گفت:

    خوب و روان

    1. رسول سالاری گفت:

      ممنون از شما

  2. عظیمی گفت:

    سلام خیلی ممنون از راهنمایی و آموزش تون
    قابلیتهای وی ایش متن مانند برجسته و ایتالیک وری گوشی من قابل مشاهده نیست چکار کنم.
    ممنون

    1. رسول سالاری گفت:

      سلام / خواهش میکنم . یک بار ایتا رو حذف و نصب کنید . ممکنه نسختون قدیمی باشه / اگر حل نشد میتونید تماس بگیرید با کارشناس ها صحبت کنید .

  3. محمد دهقانی گفت:

    تشکر فراوان از لطف شما
    بخاطر مطالب ارزشمند و کاربردی و روان نویسی همراه با عکس آن.
    خیلی یادگیری اینها رو راحت و جذاب کرد.

    1. رسول سالاری گفت:

      خواهش میکنم . در خدمتیم

  4. مهسا گفت:

    یسلام تو کانال ایتا مثلا ی متن نوشتن شرایط سفارش رنگشم ابی میزنی روش میره روپیام مربوط ب شرایط سفلرششون ،یا مثلا زده نحوه استفاده، میزنی رو اون نوشته که ابی میره رو ی پیام طولانی درباره نحوه استفاده لطفا توضیح بدین ممنونم

    1. جوادم گفت:

      همون لینک هست با این تفاوت که لینک مطلب خاصی رو بهش داده

  5. م.ح.ا.م گفت:

    سلام
    این روش برای غیر شیائومے کاربرد دارہ، با شیائومے باید چےکار کرد؟

    1. رضا کیوانلو گفت:

      این روش برای نسخه اندرویده و ربطی به مدل گوشی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *