همه مطالب

چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

حل مشکلات با کمک رایانه               

با موضوع چجوری بفهمیم واتساپ هک شده در خدمت شما هستیم.

امروزه با توجه به اهمیت تکنولوژی و اینترنت، استفاده از ابزار و امکانات در این حوزه، از اهمیت زیادی برخوردار است. طبیعی است که دنیای امروز، منطبق با تکنولوژی پیش می رود و همه ما از این موضوع واقف هستیم که استفاده از تکنولوژی جز نیازهای روزمره ما محسوب می شود.

امروزه اکثر کسب و کارها نیز در بستر اینترنت بوده و هر روزه بر تعداد آنها افزوده می شود. از طرفی دیگر، گسترش دنیای اینترنت و ارتباطات، باعث شده است که همه ما بتوانیم در کمترین زمان با دیگر افراد در نقاط دور دست در ارتباط باشیم.

طبیعتا روش های ارتباط گیری با افراد مختلف، از طریق پیام رسان های مختلفی نیز صورت می گیرد. پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، توانسته است، فضایی را در بین عموم مردم ایجاد کند که هر فردی برای انجام امور مختلفی مانند صحبت کردن، ارتباط گرفتن و همچنین گسترش کسب و کار خود از این پیام رسان ها استفاده نماید.

از جمله پیام رسان های محبوب و بسیار پرطرفدار در دنیا، پیام رسان واتساپ می باشد. اپلیکیشن واتساپ یکی از نرم افزارهای بسیار محبوب و بسیار پرکاربرد محسوب می شود که توسط شرکت فیسبوک راه اندازی شده است.

حل مشکلات با کمک رایانه
این پیام رسان قابلیت این را دارد تا بتواند از طریق پیام، تماس صوتی و تصویری، با دیگر افراد در ارتباط بود

این پیام رسان قابلیت این را دارد تا بتواند از طریق پیام، تماس صوتی و تصویری، با دیگر افراد در ارتباط بود. راحتی کار با واتساپ از دیگر ویژگی های این پیام رسان بوده و هر فردی حتی بدون دانش ابتدایی در خصوص شبکه های اجتماعی می تواند از واتساپ استفاده نماید.

یکی از مسائل بسیار مهم در خصوص استفاده از پیام رسان هایی مانند واتساپ، مسئله امنیت آن می باشد. خوشبختانه امنیت واتساپ در حد بسیار قابل قبولی می باشد و طبق گفته های مدیر فیسبوک، واتساپ از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان نشت اطلاعات و یا به عبارتی هک شدن آن، حداقل است.

اما با این حال ممکن است برخی از افراد بنا بر عدم رعایت احتیاط، دچار مشکلاتی از نظر امنیتی و حریم خصوصی در واتساپ شوند.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم بصورت کامل به بررسی این موضوع بپردازیم که چجوری بفهمیم واتساپ هک شده. بنابراین توصیه می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر در خصوص امنیت واتساپ و روش های افزایش امنیت آن با کارشناسان شرکت همراه پی سی تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش فعال سازی و غیر فعال سازی رمز تائید دو مرحله ایتا دیدن کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

چجوری بفهمیم واتساپ هک شده؟

چندین مورد در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده؟

روش هایی برای اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده؟

روش هایی برای افزایش امنیت واتساپ چیست؟

توصیه های دیگری برای پیشگیری از هک واتساپ کدامند؟

 

چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفته شد، نرم افزار واتساپ یکی از نرم افزار بسیار محبوب و رایج در دنیا می باشد. ایرانیان زیادی به مانند دیگر افراد در نقاط مختلف دنیا، از این نرم افزار برای امور مختلف استفاده می کنند.

حال مسئله مهمی که در خصوص این نرم افزار وجود دارد این است که آیا امکان نشت اطلاعات و هک واتساپ وجود دارد؟ به عبارت دیگر از کجا متوجه شویم که واتساپ هک شده است؟

هک واتساپ در واقع به این معنی است که یک شخص دیگری به اطلاعات یک فرد دیگر در واتساپ دسترسی داشته باشد. این اطلاعات می تواند شامل پیام ها و متن ها، اطلاعاتی مانند عکس و فیلم و …. باشد. حتی در موارد پیچیده تر، ممکن است یک فردی، خود را جای دیگری معرفی کند و اقدام به انجام کاری کند.

از آنجایی که واتساپ جز پرنصب ترین اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی در دنیا محسوب می شود، اهمیت حفظ حریم شخصی بسیار بالا می باشد.

به همین دلیل باید تمام سعی خود را انجام دهیم تا از بروز نشت اطلاعات و هک شدن آن جلوگیری کنیم. در ادامه مبحث به بررسی این موضوع می پردازیم که چجوری بفهمیم واتساپ هک شده.

چندین مورد در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

چندین مورد در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

چندین مورد در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند نشان دهد، نرم افزار واتساپ ما نیز، دچار مشکلاتی از نظر حریم خصوصی شده است و می تواند نشان دهد که هک واتساپ رخ داده است. از جمله موارد مهم در این خصوص عبارتند از:

نسخه وب واتساپ

واتساپ این امکان را فراهم کرده است که افراد بتوانند در حین استفاده از این نرم افزار در تلفن همراه، از نسخه وب واتساپ هم استفاده کنند.

از نکات مهم در خصوص نسخه وب این است که فرد می تواند وارد وبسایت واتساپ شود و در قسمت WhatsApp Web اقدام به راه اندازی واتساپ خود بصورت همزمان با گوشی کند که این کار توسط یک QR Code رخ می دهد. این مسئله می تواند نوعی شکاف امنیتی را بوجود بیاورد.

به عنوان مثال درصورت راه اندازی واتساپ وب در کامپیوتر خود و یا دیگر سیستم ها، فرد دیگری بتواند به راحتی به واتساپ شما دسترسی داشته باشد.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید که آیا فرد دیگری از طریق وب به واتساپ دسترسی دارد می تواند وارد منوی تنظیمات واتساپ در موبایل شوید و در قسمت واتساپ وب، متوجه خواهید شد که آیا مرورگر خاصی در حال فعالیت بر روی واتساپ شما می باشد یا خیر.

در این قسمت می توانید دقیقا متوجه شوید که از کدام سیستم و مرورگر و اینکه دقیقا چه ساعتی در واتساپ شما آنلاین بوده است، در صورت مشاهده موارد مشکوک، می توانید اقدام به Log out نمایید.

رفتارهای عجیب در تلفن همراه

از دیگر مواردی که می توان به این نکته رسید که چجوری بفهمیم واتساپ هک شده این است که در تلفن همراه موارد مشکوکی دیده شود. از جمله این موارد می توان به پیام های مبهم در قسمت ناتیفیکیشن گوشی اشاره کرد. یا تلفن همراه شما، بصورت مداوم اخطار ویروسی بودن را خواهد داد.

دلیل این امر، این است که احتمالا بر روی تلفن همراه شما، نرم افزارهای مشکوکی نصب شده است که می تواند در این زمینه خطرساز باشد.

به همین دلیل اختلالاتی در سیستم گوشی شما رخ می دهد. در واقع این مسئله موجب می شود که افراد ناشناس و هکرها به اطلاعات گوشی شما از جمله واتساپ دسترسی داشته باشند.

افزایش غیرعادی مصرف اینترنت

وقتی که یک هک برای سواستفاده از اطلاعات شما، بر روی گوشی شما نرم افزارهای جاسوسی نصب کرده باشد، در زمان اتصال موبایل به اینترنت، شاهد افزایش مصرف اینترنت خواهید بود.

در واقع این افزایش مصرف به دلیل این است که هکر در حال جمع آوری اطلاعات از تلفن همراه شما می باشد که همراه با مصرف اینترنت است.

همچنین این مسئله باعث می شود که واتساپ شما به راحتی در دسترس فرد قرار گیرد.. بنابراین باید به این مسئله یعنی افزایش غیرعادی مصرف اینترنت دقت نمود.

پیام­ها و گروه­ های ناشناس

وجود پیام ها و گروه هایی که ناشناس هستند، می تواند جز مهمترین دلایل و عوامل در خصوص مسئله چجوری بفهمیم واتساپ هک شده باشد.

در واقع اگر فردی در حال خواندن پیام هایی باشد که آن را ارسال نکرده باشد و یا در گروه هایی اضافه شده است که با میل و اراده فرد نبوده است، این مسئله نشان می دهد که فرد دیگری به واتساپ شما دسترسی دارد و لازم است اقدامات لازم را در خصوص رفع این مشکل انجام دهید که شرکت همراه پی سی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

تخلیه شدن ناگهانی باتری موبایل

نصب برنامه های مشکوک و جاسوسی توسط هکرها و یا نصب نسخه های غیررسمی برخی از نرم افزارها از جمله واتساپ می تواند باعث ایجاد خطر امنیتی برای فرد شود.

مهمترین مشکلی که برای فرد پیش خواهد آمد این است که باتری تلفن همراه، بصورت غیرعادی و در کوتاه ترین زمان در حال تخلیه شدن است و این مسئله نشان می دهد که فرد دیگری ممکن است به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد و در حال برداشت اطلاعات است.

استفاده از وای فای های عمومی

برخی از مکان های عمومی مانند رستوران ها و …، اقدام به ارائه شبکه اینترنت وای فای می کنند. البته این مسئله برای همه صادق نیست، اما متصل شدن به برخی از این شبکه ها می تواند باعث بروز خطر امنیتی برای تلفن همراه شما و همچنین هک شدن واتساپ شما شود.

تلفن همراه هر فردی دارای یک ادرس مشخص به نام مک آدرس است. این ادرس بصورت اختصاصی برای هر گوشی می باشد و اگر هکر به این ادرس دسترسی داشته باشد، می تواند به راحتی اقدام به هک کردن دستگاه شما و واتساپ شما نماید.

موارد بالا از جمله مهمترین مواردی است که می تواند نشان دهد چجوری بفهمیم واتساپ هک شده به همین دلیل توصیه می شود حتما در خصوص امنیت دستگاه تلفن همراه خود و همچنین امنیت واتساپ خود، دقت لازم را داشته باشید تا دچار سواستفاده های مختلفی قرار نگیرید.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امنیت واتساپ و روش های جلوگیری از هک شدن، با شرکت همراه پی سی تماس حاصل فرمایید.

روش هایی برای اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

روش هایی برای اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

روش هایی برای اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده

در مورد قبلی در خصوص موارد مهمی در خصوص شکاف امنیتی در واتساپ، مطالبی گفته شد. حال می خواهیم بدانیم که آیا واتساپ ما هک شده است یا خیر.

برای بررسی این موضوع که چجوری بفهمیم واتساپ هک شده و اینکه بدانیم واتساپ نسخه وب بر روی مرورگر دیگری نصب شده است یا خیر، در ابتدا به قسمت تنظیمات واتساپ یعنی قسمت گوشه بالا سمت راست مراجعه می کنیم.

بعد از ورود به این مرحله برای اینکه بدانیم که آیا دستگاه ناشناخته ای به واتساپ ما وصل است یا خیر، بر روی سه نقطه سمت راست بالای واتساپ ورود کنید و سپس وارد قسمت Linked Devices خواهیم شد و لیت مربوط به Device Status را مورد بررسی قرار می دهیم.

طبیعتا در این مرحله یعنی Linked Devices می توانیم مشاهده کنیم که چه دستگاه هایی به واتساپ ما اتصال دار

زمانی که وارد پنجره جدیدی می شویم، می توانیم در پایین صفحه لیست کاملی از دستگاه های متصل شده به واتساپ خود را مشاهده کنید.

اگر لیستی را مشاهده نکردید، یعنی هیچ دستگاهی به واتساپ شما متصل نیست

اگر لیستی را مشاهده نکردید، یعنی هیچ دستگاهی به واتساپ شما متصل نیست.اما اگر دستگاه هایی را مشاهده کردید که برای شما ناشناس است، این مسئله نشان می دهد که فرد یا افرادی به واتساپ شما دسترسی دارند. در این قسمت می توانید حتی اخرین زمان آنلاین بودن واتساپ خود را مشاهده نمایید

اگر در این مرحله، دستگاهی ناشناس را مشاهده کردید، می توانید اقدام به Log Out نمایید و کافی است بر روی هرکدام از موارد کلیک کنید و وارد گزینه Log Out شوید.

شرکت همراه پی سی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده انجام دهد.

روش هایی برای افزایش امنیت واتساپ

روش هایی برای افزایش امنیت واتساپ

روش هایی برای افزایش امنیت واتساپ

حال که به مسائل مربوط به هک واتساپ آشنا شدیم، لازم است توضیحاتی در خصوص مسائل امنیتی واتساپ ارائه دهیم. در طی سالیان اخیر، واتساپ، توانست رمزگذاری کاربر به کاربر را فعال کند.

این کار باعث شد که مدیران واتساپ به کاربران خود بگویند که حریم شخصی و حفظ اطلاعات آنان در واتساپ به درستی انجام می شود و هیچ فردی نمی تواند وارد واتساپ شما شود و اطلاعات کاربران در معرض خطر نخواهد بود.

اما این امر در ابتدای کار بود و در طی سالیان اخیر، بروزرسانی های متعددی بر روی واتساپ انجام شده است که می توان اقداماتی موثر در جهت افزایش امینی واتساپ انجام داد.

ما در ادامه به برخی از مهمترین موارد در خصوص افزایش امنیت واتساپ خواهیم پرداخت که می تواند کمک زیادی در جهت حفظ اطلاعات شخصی و افزایش حریم شخصی شود.

توصیه می شود که هر فردی که از واتساپ استفاده می کند، حتما توصیه های ذکر شده را جدی بگیرد و اقدام به افزایش امنیت واتساپ خود نماید تا دچار مشکل نشود. از جمله این موارد مهم عبارتند از:

فعال سازی تایید دو مرحله ای

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص افزایش امنیت واتساپ، فعالسازی تایید دو مرحله ای میباشد. تایید هویت دو مرحله ای در واقع یک رمز عبور دوره ای است که می توان به حساب کاربری اضافه نمود.

روش کار آن بدین صورت که فرد هرچند وقت یکبار، در زمان ورود به واتساپ، از او پرسیده می شود که رمز دو مرحله ای او چیست و فرد موظف است هر چند مدت یکبار اقدام به وارد کردن رمزی که در قبل انتخاب کرده است، نماید.

اینکار باعث می شود که واتساپ متوجه شود که واتساپ مورد نظر، در دست شخص اصلی است. برای فعالسازی تایید دو مرحله ای لازم است وارد مرحله زیر شوید:

Menu > Settings > Account > Two-step verification > Enable

بعد از طی کردن این مراحل، برنامه از شما خواهد خواست تا یک رمز عبور شش رقمی را برای خود انتخاب نمایید. توصیه می شود برای انتخاب رمز عبور دقت لازم را داشته باشید و بهتر است از رمزی استفاده کنید که فراموش نشود.

البته این راه وجود دارد که در صورت فراموشی رمز، از طریق ایمیل اقدام به بازیابی رمز نمود. با این حال توصیه می شود حتما از رمزی استفاده شود که همیشه یادتان باشد.

شما در حال مطالعه مقاله چجوری بفهمیم واتساپ هک شده می باشید.

مدیریت کردن نسخه وب واتساپ توسط شخص

در خصوص نسخه وب واتساپ توضیحات کاملی ارائه شد. نسخه وب واتساپ یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار است و به افراد کمک خواهد کرد که در صورت در دسترس نبودن تلفن همراه، از نسخه وب آن برای ارسال پیام و فایل استفاده کرد.

برای فعالسازی آن کافیست برای یکبار از قسمت QR Code وارد بخش وب شوید و از آن به خوبی استفاده کنید. اما مسئله مهمی که در خصوص نسخه وب واتساپ وجود دارد، این است که نباید از کامپیوترهای ناشناس و عمومی مانند کافی نت ها استفاده کرد و اگر هم استفاده می کنید، حتما یادتان باشد که بعد از اتمام کار خود از حساب نسخه وب خود خارج شوید.

زیرا در صورت فراموشی اینکار، هر فردی می تواند به راحتی وارد واتساپ شما شود.

برای کنترل دقیق تر نسخه وب واتساپ خود می توانید وارد بخش تنظیمات و در قسمت واتساپ وب شوید و در آنجا لیستی از اتصالهای نسخه وب خود را مشاهده می کنید.

در صورت دیدن موارد مشکوک می تواند اقدام به خروج از هرکدام از حساب ها نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که بصورت دست جمعی اقدام به خروج حساب کرد.

داده های مکالمات و پیام های خود را در واتساپ بررسی نمایید.

داده های مکالمات و پیام های خود را در واتساپ بررسی نمایید.

داده های مکالمات و پیام های خود را در واتساپ بررسی نمایید.

در مقاله چجوری بفهمیم واتساپ هک شده گفته شد که واتساپ ویژگی بسیار خوبی در زمینه مکالمات متنی، صوتی و تصویری دارد و مزیت آن هم این است که این مکالمات به صورت رمزنگاری شده می باشد.

اما برای اطمنیان خاطر خود لازم است هر چند مدت یکبار اقدام به ایمن سازی مکالمات خود و چک کردن آن نمایید. انجام دادن این کار بخصوص برای افرادی که اطلاعات حساسی را رد و بدل می کنند، بسیار مهم است.

برای اینکه بتوان اقدام به چک کردن رمزگذاری کنید، در ابتدا لازم است با یک مخاطب خود شروع به گفتگو کنید. بعد در قسمت پنجره چت، نام مخاطب را لمس نمایید و وارد گزینه Encryption  شوید. سپس به مانند تصویر زیر، اعدادی را مشاهده می کنید.

این کدها، در واقع شامل ۴۰ عدد است که نشان دهنده کد امنیتی شما می باشد.

حال می توانید از روش استفاده کنید تا از امن بودن مکالمه خود مطمئن شوید. این سه روش عبارتند از:
  1. می توان الگوی ۴۰ رقمی اعداد را با الگوی ۴۰ رقمی مخاطب خود که در حال گفتگو هستید باهم مشاهده کنید و در صورت یکسان بودن تمامی اعداد، این موضوع نشان می دهد که گفتگوی شما امن است.
  2. روش دیگری وجود دارد و آن هم این است که از مخاطب خود درخواست کنید که کد QR گوشی شما را استفاده از گزینه Scan Code اسکن کند.
  3. روش اخر هم به مانند روش قبلی بوده و برعکس انجام می شود. یعنی شما کد QR مخاطب خود را اسکن کنید.

روش فوق می تواند کمک زیادی کند که مطمئن شویم، واتساپ ما در حالت امنی قرار دارد یا خیر. کارشناسان شرکت همراه پی سی می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص چجوری بفهمیم واتساپ هک شده انجام دهند.

پشتیبان گیری ابری را غیرفعال کنید

از دیگر موارد مهمی که در خصوص افزایش امنیت واتساپ می توان انجام داد، این است که حتما، اقدام به غیرفعال سازی پشتیبانی ابری واتساپ خود نمایید. افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، گوگل درایو اقدام به پشتیبان گیری از داده ها و پیام های واتس اپ خواهد کرد.

اینکار می تواند خطراتی را برای امنیت واتساپ داشته باشد. به همین دلیل لازم است اقدام به غیر فعالسازی پشتیبان گیری ابری خود نمایید.

پشتیبان گیری برای این مسئله کاربرد دارد که یک فرد اقدام به حذف واتساپ می کند و دوباره اقدام به نصب آن کند می تواند با قابلیت فضای ابری اقدام به بازگردانی پیام های خود کند. برای غیرفعال سازی پشتیبان گیری ابری در گوشی های اندروید می توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

WhatsApp > Menu > Settings > Chats > Chat Backup > Backup to Google Drive > Never

افرادی که از سیستم عامل IOS استفاده می کنند و در واقع از گوشی های آیفون استفاده می کنند، می توانند از مسیر زیر اقدام به غیرفعال سازی پشتیبانی گیری ابری نمایند:

 

WhatsApp > Settings > Chats > Chat Backup > Auto Backup > Off

فعالسازی اعلانات امنیتی

فعالسازی اعلانات امنیتی

فعالسازی اعلانات امنیتی

زمانی که یک فرد از طریق یک دستگاه جدید، وارد یک صفحه گفتگوی قدیمی می شود، واتساپ اقدام به ایجاد یک کد امنیتی جدید خواهد کرد. در بروزرسانی های جدید واتساپ، این قابلیت وجود دارد که در صورت تغییر رمزگذاری، به فرد مطلع دهد که کد تغییر تغییر یافته است.

این امر باعث می شود که امنیت واتساپ افزایش پیدا کند. برای اینکه بتوانید اقدام به فعالسازی این نوع اعلان امنیتی کنید می توانید از مسیر زیر اقدام کنید و فعالسازی نمایید:

WhatsApp > Settings > Account > Security > Show security notifications

بعد از ورود به این مرحله می توانید کلید مربوطه را فعال کنید و رنگ کلید به رنگ سبز درخواهد آمد.

شما در حال مطالعه مقاله چجوری بفهمیم واتساپ هک شده می باشید.

محافظت از حریم خصوصی واتساپ

حریم خصوصی واتساپ می تواند شامل موارد مختلفی شود. از جمله این موارد، تصویر پروفایل یک فرد بر روی واتساپ می باشد. از زمان شروع به کار واتساپ، این قابلیت وجود دارد که هرفردی با داشتن شماره یک شخص، می تواند در واتساپ به او پیام دهد. این قابلیت می تواند بسیار مفید باشد.

اما مسئله مهمتری که وجود دارد، این است که تصویر پروفایل هم برای فرد نمایان می شود. اگر فردی ناشناس، شماره همراه یک فرد را داشته باشد و به واتساپ او مراجعه کند، می تواند از تصویر پروفایل او سو استفاده کند.

همه ما می دانیم که تصویر پروفایل یک حریم شخصی محسوب می شود و باید در جهت حفظ این حریم اقدامات لازم را انجام داد تا دچار مشکلاتی نشویم.

برای جلوگیری از بروز چنین سواستفاده ای، می توانید وارد بخش تنظیمات واتساپ و قسمت حریم خصوصی مراجعه کنید

برای جلوگیری از بروز چنین سواستفاده ای، می توانید وارد بخش تنظیمات واتساپ و قسمت حریم خصوصی مراجعه کنید و در این بخش، تنظیمات عکس پروفایل خود را به گونه ای قرار دهید که صرفا، افرادی بتوانند تصویر شما را مشاهده کنند که شما شماره تماس آنها را دارید و افرادی که صرفا شماره شما را دارند و شما شماره آنها را ندارید، نتوانند اقدام به مشاهده تصویر شما کنند.

از طرفی وضعیت آنلاین و افلاین بودن خود را هم می توانید تنظیم کنید و در حالتی قرار دهید که صرفا، افرادی مشاهده کننده که شما شماره آنها را دارید و یا می توانید به گونه ای تنظیم کنید که هیچ فردی حتی افرادی که در لیست شماره تلفن های شما قرار دارند، نتوانند وضعیت شما را مشاهده کنند.

شاید این موارد، ابتدایی باشد، اما می تواند تاثیر زیادی در افزایش حریم شخصی شما داشته باشد و از بروز سواستفاده های مختلف جلوگیری شود. شرکت همراه پی سی و کارشناسان این شرکت می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص افزایش حریم واتساپ انجام دهند.

عدم استفاده از VPN های نامعتبر

عدم استفاده از VPN های نامعتبر

عدم استفاده از VPN های نامعتبر

از دیگر عوامل مهم در خصوص افزایش امنیت تلفن همراه خود و از جمله واتساپ، این است که نباید اقدام به استفاده از نرم افزارهای غیرمعتبر کنید.

یکی از این موارد، برخی VPN هایی می باشد که در منابع غیر معتبر وجود دارد و صرفا به دلیل تبلیغات زیاد، افراد را مجاب می کنند که اقدام به نصب آنها کنند.

لازم است بدانید که حتما باید در صورت نصب چنین برنامه هایی، از منابع معتبر مانند گوگل پلی استفاده کنید و از منابع متفرقه استفاده نشود.

این مسئله می تواند باعث افزایش امنیت واتساپ شما شود. زیرا استفاده از این برنامه ها می تواند باعث هک گوشی شما و سو استفاده از اطلاعات شما و حتی اطلاع از موقعیت مکانی شما شود.

شما در حال مطالعه مقاله چجوری بفهمیم واتساپ هک شده می باشید.

عدم استفاده از اینترنت های عمومی

عدم استفاده از اینترنت های عمومی

عدم استفاده از اینترنت های عمومی

در بخشی از مقاله در خصوص این مورد گفته شد که برخی از فروشگاه ها و یا رستوران ها، اقدام به ارائه اینترنت برای مشتریان خود می کنند.

استفاده کردن از وای فای های عمومی و نامعتبر می تواند امنیت اطلاعات شما در معرض خطر انجام دهد و یکی از مهمترین موارد، دسترسی به واتساپ است. توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه از چنین مکان هایی برای استفاده از اینترنت استفاده نکنید تا مشکلاتی برای شما ایجاد نگردد.

قفل کردن تمامی برنامه های خود

قفل کردن تمامی برنامه های خود

قفل کردن تمامی برنامه های خود

بسیاری از هکرها اقدام به برداشت اطلاعات از گوشی شما خواهند کرد که از جمله آن، دسترسی به واتساپ است. برای جلوگیری از این سو استفاده بهتر است از نرم افزارهای معتبر برای قفل کردن تمامی برنامه های خود استفاده کنید.

برنامه هایی مانند App Locker می تواند گزینه مناسبی باشد که لازم است از گوگل پلی و یا برای کاربران آیفون از اپ استور دانلود شود و اقدام به قفل نمودن برنامه های خود کنید. اینکار باعث می شود که دسترسی هکر به اطلاعات برنامه ای و شخصی شما به حداقل برسد و امنیت و حریم شخصی شما رعایت شود.

موارد بالا از جمله مهمترین موارد در خصوص افزایش امنیت واتساپ می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه چجوری بفهمیم واتساپ هک شده و همچنین افزایش امنیت واتساپ خود، با کارشناسان شرکت همراه پی سی مشورت های لازم را انجام دهید.

توصیه های دیگری برای پیشگیری از هک واتساپ

توصیه های دیگری برای پیشگیری از هک واتساپ

توصیه های دیگری برای پیشگیری از هک واتساپ

موارد ذکر شده در این مقاله، صرفا برای افزایش امنیت واتساپ شما می باشد که می تواند کارساز باشد. طبیعتا حفظ اطلاعات و جلوگیری از هک واتساپ از اهمیت زیادی برخوردار است. از دیگر توصیه های مهم در این خصوص می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. توصیه میشود، در صورت هربار استفاده از نسخه واتساپ وب، از حساب خود خارج شوید. حتی اگر از رایانه و لپ تاب شخصی خود هم استفاده می کنید، باید این نکته را بدانید که ممکن است حتی به احتمال خیلی کم، سیستم و رایانه شما دست فردی ناشناس قرار گیرد و بهتر است بعد از هربار استفاده از واتسا وب، از آن خارج شوید تا دچار مشکل نشوید.
  2. توصیه میشود در معابر عمومی از تلفن همراه خود به خوبی مراقبت کنید و مراقبت سرقت نرفتن آن باشید.
  3. از برنامه های ناشناخته استفاده نشود و از منابع معتبر اقدام به نصب انواع برنامه ها کنید.
  4. برای نصب واتساپ، حتما از نسخه گوگل پلی یا اپل استور برای آیفون استفاده کنید و از کانال ها و منابع نامعتبر اقدام به نصب واتساپ نکنید.
  5. افرادی که اقدام به استفاده از نسخه بیزینس واتساپ می کنند، لازم است تمامی موارد ذکر شده در این مقاله را رعایت کنند تا اطلاعات تجاری شما در معرض خطر قرار نگیرد.
  6. زمانی که متوجه شدید واتساپ شما هک شده است می توانید به واتساپ ایمیل ارسال کنید تا سریعا اقدام به غیرفعال سازی حساب شما کنند.

شرکت همراه پی سی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص افزایش امنیت واتساپ شما انجام دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی یکی از مهمترین موارد در خصوص اپلیکیشن واتساپ یعنی چجوری بفهمیم واتساپ هک شده بپردازیم و نکات مهمی را در این خصوص عنوان کنیم.

مواردی بررسی شد که می تواند نشان دهد، واتساپ ما دچار مشکل امنیتی شده است. همچنین در ادامه مقاله در خصوص راهکارهای مناسب برای کاهش هک واتساپ و افزایش امنیت واتساپ مطالب مهمی عنوان شود.

طبیعتا رعایت نکات امنیتی می تواند باعث کاهش خطرات احتمالی در خصوص هک اطلاعات گوشی شما و واتساپ شما، شود. بنابراین توصیه می شود حتما اقدام به افزایش امنیت اطلاعات خود نمایید.

کارشناسان شرکت همراه پی سی می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص افزایش امنیت واتساپ و اطلاعات تلفن همراه شما انجام دهند.

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *