شبکه های اجتماعی, ایتا

نحوه اتصال بله و ایتا

حل مشکلات با کمک رایانه               

موضوع نحوه اتصال پیام رسان های داخلی مثل بله و ایتا با یکدیگر ، یکی از موضوعات چالش برانگیز در زمینه پیام رسان های داخلی می باشد . راه اندازی این قابلیت در پیام رسان های داخلی نقطه عطفی در مبحث پیام رسان ها می باشد.

 

اتصال پیام رسان های داخلی یعنی چه !؟

اتصال پیام رسان ها یا ( اینترکانکشن ) مساله برقراری ارتباط با مخاطبین از همان شروع عصر پیام رسان ها ، یکی از سردرگمی های رایج و همیشگی کاربران بوده است . هر کاربری بنا به سلیقه و نوع امکانات مورد نیاز از پیام رسان های محبوب خود استفاده می نماید .

ارتباط پیام رسان های داخلی

ارتباط پیام رسان های داخلی

مساله از اینجا شروع شد که من تلگرام دوست داشتم و اون واتس اپ ! میخوام برای دوستم پیام یا یک فایل ارسال کنم ! می پرسم که تلگرام داری برات ارسال کنم ! میگه نه من واتساپ دارم !

بناچار یکی از دو نفر باید پیام رسان منتخب شخص دوم را نیز نصب کند  . و اینطوری شد که گوشی های هوشمند کاربران توسط انواع و اقسام پیام رسان ها اشغال شد . شما به ناچار روزانه و ساعتی و حتی دقیقه ای برای اطلاع از وضعیت پیام ها ، اخبار و .. ناچارید به غیر از پیامک های گوشی ، تمام پیام رسان های گوشی خود را چک کنید !

حل مشکلات با کمک رایانه

که اینکار یک امر بسیار زمان بر ، حوصله بر و  خسته کننده هست و بعضا به علت گرفتن وقت زیادی از انسان ، باعث ایجاد مشکلات در کار و زندگی شما نیز می شود .

راه حل مشکل تعدد پیام رسان ها

سوالی که ذهن همه کاربران را به خود مشغول نموده این است ! کدام پیام رسان !!

هر کاربری برای نصب پیام رسان ها همیشه در حال محاسبه درصد مخاطبان و استفاده انها از پیام رسان ها می باشد .

پیام رسان های زیادی آمده اند و رفته اند ! اما برخی پیام رسان ها بخاطر امکانات خوب و بعضا بخاطر دریافت رانت های دولتی و بین المللی ! فضای غیر رقابتی فوق العاده ای در اختیار داشته اند و یکه تاز میدان پیام رسان ها بوده اند و به ناچار اکثریت کاربران ، چاره ای جز انتخاب اینها نداشته اند !!

اما با توجه به مسائل پیش امده جدید و بحث فیلترینگ این پیام رسان ها که خارجی هم هستند ، فرصتی برای رشد و پیشرفت ، پیام رسان های داخلی پیش امده است .

حالا دوباره با شروع بکار مجدد پیام رسان های داخلی و شروع روند کوچ کردن کاربران از پیام رسان های خارجی به داخلی مساله تعدد پیام رسان ها دوباره برای کاربران تبدیل به یک معضل شد !!

مساله کدام پیام رسان !؟

سروش ، ایتا ، روبیکا ، بله ، آی گپ و …تا مدت ها کاربران در حال تست اپلیکیشن های ایرانی بودند تا بتوانند انتخاب کنند . اما هیچوقت در این مورد به یک اجماع خوب نرسیدند .

اتصال پیام رسان های ایرانی

بهترین راهکار موجود برای این مساله ، قابلیت اتصال پیام رسان ها با یکدیگر می باشد . ببینید فرض کنید هر پیام رسان اینترتی ، یک اپراتور مخابراتی باشد مثل همراه اول ، ایرانسل و رایتل ! فارغ از اینکه شما از چه سیم کارتی برای ارتباطات خود استفاده کنید ، به راحتی میتوانید با سیم کارت هر اپراتور ، به تمام خطوط اپراتور های دیگر پیام بدهید و زنگ بزنید .

دیگر برای ارتباط با سایر اپراتور ها نیازی نیست شما حتما تمام سیم کارت های دیگر اپراتور های تلفن همراه را خریداری و استفاده نمایید .

یعنی شما با توجه به نیاز ، کیفیت خدمات و.. خود یک سیم کارت انتخاب می کنید و بدون داشتن دیگر سیم کارت ها ، میتوانید با اونها ارتباط برقرار کنید ، بدلیل وجود بستر اتصال اپراتور های مخابراتی .

حالا در مورد پیام رسان ها هم مساله به همین صورت می باشد . یعنی شما هر پیام رسان را یک اپراتور در نظر بگیرید ، باید بستری فراهم شود که شما به راحتی بتوانید پیام رسان محبوب خود را انتخاب کنید اما در عین حال بتوانید با همان پیام رسان ، به مخاطبین پیام رسان های دیگر پیام ارسال کنید .

 

فعال شدن اتصال پیام رسان های داخلی

خوب خدا رو شکر چند وقتی است که در کشور ما برای این منظور تدابیری اتخاذ شده و دستورالعمل هایی صادر گردیده ، و هم اکنون این بستر اتصال پیام رسان ها ایجاد شده و هر پیام رسانی می تواند با پیوستن به این پروتکل به راحتی امکان برقراری ارتباط بین کاربرن خودش و سایر کاربران پیام رسان های دیگر را فراهم کند .

کدام پیام رسان ها به هم متصل هستند ؟

در حال حاضر ۴ عدد از پیام رسان های داخلی به هم متصل شده اند و شما با نصب هر یک از این پیام رسان ها می توانید به راحتی با مخاطبینتون که از سایر پیام رسان های این شبکه استفاده میکنند ، ارتباط برقرار کنید ، به اونها پیام بدید و اطلاعات حساب های خودتون در سایر پیام رسان ها رو بررسی و مشاهده کنید .

پیام رسان های ایتا ، بله ، گپ و آی گپ تا این لحظه به یکدیگر متصل شده اند . یعنی شما با نصب هر کدام از این اپلیکشن ها میتوانید به مخاطبین خودتان در سایر اپلیکیشن ها پیام ارسال کنید .

آیا اتصال پیام رسان ها فقط در ایران برقرار است ؟

جالبه بدونید ، این قابلیت ، که از پیشرفته ترین و بروز ترین قابلیت های دنیای پیام رسان ها نیز می باشد به غیر از ایران ، در برخی از کشور های دیگر من جمله اتحادیه اروپا نیز برقرار می باشد .

یعنی در اون کشور ها هم شما با نصب یک اپلیکیشن ، میتوانید به مخاطبین سایر پلتفرم ها و برنامه های پیام رسان پیام بدید .

به عنوان مثال بین اپلیکیشن ها واتس اپ ، فیس بوک و اینستاگرام اتصال وجود دارد .

مزایای اتصال پیام رسان ها

مهمترین مزیت اتصال پیام رسان ها نثل اتصال بله و ایتا ، راحتی کاربران در مدیریت ارتباطات خود با کمترین میزان برنامه می باشد . اینکه شما فقط با نصب یک برنامه بتوانید به تمام مخاطبین خودتون در پیام رسان های دیگر ، پیام ارسال کنید واقعا قابلیت ارزنده ای در مدیریت زمان ، شارژ باطری و میزان مصرف اینترنت شما می باشد .

همچنین مزیت بزرگ دیگر این قابلیت در اشتراک گذاری کاربران در بین اپلیکیشن ها می باشد . یعنی با اتصال پیام رسان ها به هم ، امکان رشد همه برنامه ها فراهم میشود و برنامه ها با استفاده از قابلیت های یکدیگر ، فرصت رشد و پیشرفت بیشتر و ارائه خدمات بهر را پیدا می کنند .

آموزش اتصال پیام رسان های داخلی

شما به راحتی با مطالعه این مطلب به صورت فیلم ، متن و تصویر می توانید آموزش فعال سازی اتصال پیام رسان های ایرانی را یاد بگیرید . و در عرض چند دقیقه نحوه اتصال برای حساب های خود در پیام رسان های ایتا ، بله ، گپ و آی گپ ، فعال نمایید .

نحوه اتصال ایتا و بله

برای راه اندازی قابلیت اتصال برنامه های پیام رسان مخصوصا ایتا و بله همانند اتصال سایر پیام رسان های داخلی طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید .

کلیپ آموزش اتصال ایتا به بله

کلیپ آموزش اتصال ایتا به بله و ارسال پیام از ایتا به بله بصورت فیلم

 

 

فعال سازی قابلیت اتصال پیام رسان ها در ایتا

قبل از شروع به فعال سازی ارتباط با سایر پیام رسان ها توجه داشته باشید که حتما آخرین نسخه پیام رسان خود را نصب کرده باشید .

برای دانلود مستقیم آخرین نسخه ایتا کلیک کنید .

برای فعال سازی قابلیت اتصال پیام رسان ایتا به پیام رسان بله و سایر پیام رسان ها ، ابتدا وارد حساب کاربری خود در ایتا شوید .به منو تنظیمات بروید .

اتصال ایتا به پیام رسان ها

اتصال ایتا به پیام رسان ها

وارد قسمت امنیت و حریم خصوصی شوید .

ارتباط ایتا با بله

ارتباط ایتا با بله

 

گزینه ارتباط با سایر پیام رسان ها را فعال نمایید .

نحوه اتصال اپلیکیشن ایتا

نحوه اتصال اپلیکیشن ایتا

 

فعال سازی ارتباط ایتا با آی گپ

فعال سازی ارتباط ایتا با آی گپ

 

 

حالا به لیست مخاطبان خود در ایتا بروید ، مشاهده میکنید که در مقابل نام مخاطبین علامت ∞   (infinity)  قرار گرفته است .

تنظیمات ایتا برای اتصال به پیام رسان ها

تنظیمات ایتا برای اتصال به پیام رسان ها

با زدن این گزینه  متوجه می شوید که در زیر نام مخاطب ،  تمام پیامرسان هایی که مخاطب دارد و در آنها قابلیت اینترکانکشن را فعال نموده است ، ظاهر میشوند .

ارسال پیام از ایتا به بله

ارسال پیام از ایتا به بله

پیام رسان مورد نظر را انتخاب و به مخاطب پیام بدهید . شما در پیام رسان ایتا هستید ، اما میتوانید به پیام رسان بله مخاطب پیام ارسال کنید .

 

فعال کردن ارتباط پیام رسان ها در بله

برای فعال سازی ارسال پیام از بله به ایتا و سایر پیام رسان ها همانند ایتا عمل میکنیم . اولا آخرین نسخه اپلیکیشن بله را دانلود و نصب کنید .

اپلیکیشن بله را باز کنید به قسمت تنظیمات بروید

ارسال پیام از بله به پیام رسان ها

ارسال پیام از بله به پیام رسان ها

وارد منو امنیت و حریم خصوصی در تنظیمات بله شوید .

تنظیمات بله برای اتصال با ایتا

تنظیمات بله برای اتصال با ایتا

گزینه ارتباط پیام رسان ها را فعال نمایید .

اتصال بله به ایتا

اتصال بله به ایتا

حال به لیست مخاطبین برای ارسال پیام مراجعه کنید .

 

در این قسمت ، بله با ایتا کمی تفاوت دارند ! به این صورت که نام مخاطبین لیست میشود و در صورتی که مخاطب اپلیکیشن های دیگر را داشته باشد ، و قابلیت اینترکانکشن را در آن فعال نموده باشد ، در زیر نامش ، نام طرف به همراه نام اپلیکیشن جدید لیست می شود .

امیدواریم که از این مطلب بتوانید برای فعال سازی ارتباط اپلیکیشن های خود استفاده کنید . همچنین می توانید مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید و هر کجا سوال یا مطلبی داشتید به صورت کامنت و یا تماس با تلفن هوشمند کشوری همراه رایانه ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ از طریق تلفن همراه با ما در میان بگذارید .

لینک های محبوب

بروز رسانی ایتا

حل مشکل واتس اپ

پشتیبانی تلفنی ایتا

درایور پرینتر hp

 

حل مشکلات با کمک رایانه

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “نحوه اتصال بله و ایتا

  1. مریم گفت:

    سلام من میخوام محتوای کانالم ک فروش محصولات تو ایتا هست رو درکانال بله هم بزارم چجوریه؟

    1. رسول سالاری گفت:

      سلام . شما فقط میتونید از داخل ایتا به مخاطبینتوت در بله اگر حساب بله داشته باشند پیام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *